2018.05.11-12. SK-PL-LT Horná Stubna-Elk-Sestokai-Marijampole


    [Home]    

Az idei tavaszi nagy utazás a Baltikumba vezet. Ezúttal nem sietünk (annyira) észak felé, így van idő útközben is nézelődni. A szokásos felsőstubnyai déli tehervonat csúcs ittmaradt tagja a két, nagyjavításon frissen átesett 736-os Nem olyan messze találkozunk a ZSSK 813.011-esével Az ellenvonat ugyanott némileg nagyobb, a 757.015 mögött mindjárt 4 kocsit láthatunk De további kettőt, a 754.054-el csak hátulról nézve fedezünk fel. A vonatot az emelkedőkön mindkét mozdony tolta-húzta,így tudták simán tartani a menetrendet Másnap már Észak-Lengyelországban, Elkben járunk. Bialystok felől idáig van felsővezeték, így onnan ilyen elektromos motorvonat jár ide A TLK vonatok innen dízelmozdonyt kapnak, idáig többnyire EP07-esek továbbítják
Horna Stubna Horna Stubna Horna Stubna Horna Stubna Elk Elk
A tehervonatok is gépcseréznek, villanyról nagydízelre Elkben nemcsak nagy-, de kisvasút is található, az állomással szemközt a kisvasúti telephelyen vegyesen sorakoznak az eszközök Az egykori porosz kisvasútat 1951-ben 750 mm-esre építették át, ma még 15 kilométeren van rajta szezonbnan turistaforgalom (május nem szezon) Román motorvonat itt csak az utolsó években járt (1996-tól a leállításig, 2001-ig), azelőtt mozdonyos vonatokkal bonyolítták a forgalmat, illetve a 2002-es újraindulás óta is azokkal futnak leginkább Ol49-es A következő állomás Suwalki. A PKP IC napi 2 pár vonatot közlekedtet ide, az egyiket egészen Krakkóig vezetve. Bár a pálya sok helyen akár 100 km/h-t is tudna, mozdonyhiány miatt mégis sokszor klasszik SM42-esek vetnek be ide
Elk Elk Elk Elk Elk Suwalki
A következő megálló már Litvániában, Mockava. A tavaly még építés alatt álló átfejtő terminál már teljes üzemben van, sokkal komolyabb, mint korábban volt Belföldön már széles nyomtávú szerelvénnyel továbbítják az anyagot A normál nyomtávú vágány korábban Sestokaiban végződött, idáig fonódott vágány vezet a lengyel határtól Érkezik a korábban már látott szerelvény Mockavából A vágányokon átjárni tilos, ezért Sestokai egy egész komoly felüljárót kap. A falut egyébként egészen pontosan középen vágja ketté a vasút Sestokai állomására ma már csak a hétvégén Bialystok-Kaunas között járó normál nyomtávon járó személyvonatok jutnak elé, a szélesen nincs személyforgalom. De azért biztos ami tuti alapon építettek egy rövid peront a széles nyomtávra is, jó messzire a felvételi épülettől
Mockava Mockava Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai
Két Szergej áll szolgálatban a normál nyomtávon, ezek nagyjavításkor cserélődnek A mai végállomás Marijampole. Ide pár év kihagyás utána egész sok személyvonat jár, napi 4 pár is eljut a széles nyomtávon. A 620M-014 éppen Kaunasba készül, egészen sok utassal Hátul a 3-as peron a normál nyomtávé, akár vonatkereszt is lehetne, de nincs, mivel biztosító berendezés egyáltalán nincs, ezért Sestokai és Kaunas között egyetlen vonat tartózkodhat összesen... Hétvégén naponta kétszer van is rajta vonat. A lengyel SA133-019 éppen hazafelé startol, fedélzetén 5 utassal (egyetlen itteni felszállóval, leszálló volt vagy10) A széles nyomtávon van ugyan biztosító berendezés, de mivel Sestokaig még egyszer keresztezi a másik vágányt, ezért ilyenkor ez ki van zárva a forgalomból...
Sestokai Marijampole Marijampole Marijampole Marijampole

    [Home]