2019.09.20-21. LV Riga


    [Home] [Next] [Last]

Pár napos szünet után, Lettországban, Skultéban érünk újra vasút közelében. Valaha arra tovább vezetett a vonal Pärnu és Tallinn felé, ma már itt a vége. A jobb szélen látható magtárhoz vezet be iparvágány, de nem tűnik nagyon használtnak Két átmenő és egy csonkavágány tökéletesen kielégíti az igényeket. A csonka, bár villamosítva van, de nem tűnik használtnak, a két óránként erre tévedő elektricskák bőven elférnek az első vágányon Az ER2T közvetlenül az állomás előtt halad át az A1-es autópálya feletti hídon, sokat nem vár, hamar fordul is vissza Ez pedig már a főpályaudvar, éppen az 1985-ben gyártott 2M62-1003 dübörög át az állomáson szép hosszú szerelvényével Dízelfronton nyomul az Intercity kialakítású DR1AC is, mely Daugavpilsbe készül Mai zárókép az állomással szemben, a depó felé a Rádió utcában visszaforduló csatolt Tatra T3A villamos
Skulte Skulte Skulte Riga Riga Riga
Hogy aztán másnap is a kicsit esősebb Rigába folytassuk. A 2-es villamos pályája a Margrietas ielán elég vacakul néz ki, bár ehhez képes jól fut rajta a villamos A 2-es végállomása a Tapesu iela. Innen úgy néz ki, mintha a semmi közepén lenne a hurok, viszont igazából egy lakótelep van a hátunk mögött. Villamos mégiscsak félóránként jár ki ide, így nem sok utas választja ezt a járatot Némi kószálás után a kocsidepónál kötök ki.Itt tartják karban a villamos motorvonatok egy részét, illetve az egyre kevesebb megmaradt személykocsit is Itt is van egy szépen kinéző, igazi luxus hálókocsi: ebben csak 18 utas fér el A személykocsik egy része már 2019-ben is csak tartalék szerepben volt, a régi nagy távolsági forgalom egyre inkább a múltba veszik A dízel flottát is számba lehet venni, de belőlük sem kell már mind a napi forgalom lebonyolításához
Riga Riga Riga Riga Riga Riga
A Daugmale depó a mozdonyokról gondoskodik. A 3-3 Dongó és szóló Szergej jól néz ki így egyben, bár tippelem, hogy azért állnak itt hátul, mert ezek sem kellenek a mindennapokhoz A másik oldalon pár dupla őserő is várakozik, egy kopott TEP70 társaságában Végre egy kis mozgás az állomáson, 2M62U halad át tartályvonatával a kikötő felől Szergejt láttunk már duplán és szólóban, most modernizálva is. A 2M62UM-0117 itt még alig egy éves (persze előtte közel 20 évet már lehúzott a régi formájában) A bal szélen álló TEP70-0203 itt még elég előnek tűnik; de alig egy év múlva már a rezeknei tartalékbázison tengeti napjait nyugdíjasként Az előbb látott sor kiegészülve még 2 Dongóval, egy klasszik CsME3-al és egy remot társával
Riga Riga Riga Riga Riga Riga
És még pár dupla, köztük a 2TE116-992-vel Egy másik 2TE116 is érkezik tartálykocsikból álló vonattal Az előtérben az 5955-ös  remot Dongó tolat Búcsúzóúl feltűnik a 2TE10U-0184 is Átsétáltam a személyszállító pályára, itt éppen a DR1A-1983 húz át Daugavpils felé És bár azt hittem elbúcsúztam a nagydízelektől, de mégis befut még egy 2M62U is
Riga Riga Riga Riga Riga Riga

    [Home] [Next] [Last]