2013.9.10+9.11. PL


[First] [Prev] [Home]    

Radzieje Węgorzewskie/Rosengarten le sem tagadhatná porosz eredetét Bizony, két hete itt még vonatok mentek (mégha csak heti néhány pár is) Partsch/Parcz sem lett az enyészeté, az épület egy része még lakott Gierłoż 1945 előtt Görlitz néven volt ismert, és innen mindjárt jobbra Hitler bunkerjéhez lehetett bejutni a kiválasztottaknak Az előző nap végét elvitte a végeláthatatlan útfelújítás, a mai napot pedig az eső. Emiatt Torun az első megálló, ahol végül vasúthoz jutunk. Az itt kiállított Tkh49-5564 nem is olyan öreg, 1959-ben készült Rövid várakozás után még némi forgalom is akad, előbb az EN57-1095 érkezik
Radzieje Węgorzewskie Radzieje Węgorzewskie Parcz Gierłoż Torun Torun
Majd megérkezik az EN57-1465 az IR57110. Ez a vonat Olsztyn és Poznan között közlekedik, a távot kerek 5 óra alatt teszi meg. Mindezt eredeti kivitelű műbőr ülésekkel... Innen egy fővonalra délre, Kutnóban futunk össze egy régi ismerőssel. A polonizált, de még a ZSSK Cargo tulajdonában lévő 183.015 most éppen a Rail Polska színeiben fut, stílszerűen éppen ZSSK Cargos kocsikkal Sokat itt sem kell várni, hogy egy másik érdekesség kerüljön mellé. Vagyis csak nekem érdekes a lengyel Taurus, amelyik egy meglehetősen teli BWE vonat élén érkezik Zbiersk is útba esik, bepillanthatunk egy láthatóan halott kisvasút maradványaiba A kicsiny depó teljesen néptelen, még egy kutyával sem találkozam Az 1950-ben gyártott Px48-1726 1999 óta itteni lakos, láthatóan már régóta használaton kívül áll
Torun Kutno Kutno Zbiersk Zbiersk Zbiersk
Errefelé is hordoztak nagyvasúti kocsikat a kisvasúton A hátsó csarnok három vágányából láthatóan már csak egy van néha-néha használtaban A fűtőházakban összesen 3 LDH45-ös sikerült összeszámolni, név szerint az Lxd2 287, 289 és 303-at Közben kisüt a nap, de a látvány ettől még nem lett biztatóbb Zbiersktől a minimál peronon búcsúzunk. Holnap már egészen délre érünk, sőt el is hagyjuk Lengyelhont
Zbiersk Zbiersk Zbiersk Zbiersk Zbiersk

[First] [Prev] [Home]