2013.8.30+9.1. SK+LT Zvolen+Memelland


[First] [Prev] [Home]    

Átugrunk Klaipeda északi részére. A kikötő északi részén többnyire folyékony anyagok átfejtése folyik, így itt az északi rendezőn a tartálykocsik uralkodnak. A TEM TMH 020 éppen egy ilyen szerelvényt húz ki, védőkocsit is használva Az egyik szerelvény jön, a másik másikat mellette már készülnek is betolni a kikötőbe A nap sztárvonata a 22-es számú Vilnius-Klaipeda gyorsvonat. Ez volt az egyetlen, amint mindenképpen el akartam csípni, sikerült is, mégpedig a TEP70-0235-el. Ez a mozdony egy éve még Lettországban volt leálltva, azonban mivel Litvániában akut mozdonyhiány lépett fel a TEP60-asok kivonásával, megvásárolták és talpra állították. A mozdony mögötti első 3 kocsis modernizált, klímás darab, a hátsó 4 közül 3 szintén ülőhelyes, de klíma nélküli, míg az egyik egy étkező kocsi Bár szerettem volna látni egy dolgozó TEM2-est, itt nem sikerült, csak egy modernizált Dongó jött még, azaz a CsME-3ME 6328 Kicsit még északabbra vagyunk, Giruliai állomásán halad át éppen az ügyeletes tehervonat, szintén 2 Siemens mozdonnyal, az első ráadásul a 20-20-as. Giruliai még a Memelland része volt, eredeti neve Seebad Försterei Némi séta után következnek az újabb vonatok. Előbb a Klaipébából Radviliskisbe tartó Metro érkezik. A háromrészes RA2-es jobbára megegyezik a miénkkel, bár már új, dizájnos orrészt kapott, csak a vezetőállás klimatizált, és száműzték róla az oldalsó bordákat is
Klaipeda Klaipeda Klaipeda Klaipeda Giruliai Giruliai
Bár most fél óráig nem jött semmi, a kiesést az egy szakaszon kétvágányos vonalon gyorsan bepótolják Amint látszik amennyire lehet a modern vonóerőt használják Litvániában, a Szergejek egyre inkább kiszorulnak a forgalomból. Bár ez a tehervonat nem is olyan überhosszú, pont befér az előttem lévő egyenesbe És ha már itt vagyunk, nézzük meg a Balti tengert is Palanga közelében. Az erős szelet kihasználják a sárkányeregetők, csak mi nem örülünk annyira, mivel a szél felhőket és rossz időt is hoz (igaz, azt holnapra) A következő megálló Kretinga állomása. Bár a következő vonatig még jó fél óra van, már most gyűlnek a népek. Naná, vasárnap délután mindig megtelik a Vilnius felé menő vonat, ilyenkor elkélne még egy plusz járat is Az állomáson a TEM TMH 029 várakozik munkára. Kretingáról valaha észak felé is vezett egy vasútvonal Skuodason át Lettországba, azonban arrafelé a sínek már nem járhatóak, csak az első pár kilométeren van még némi teherforgalom A Vilnius felé tartó vonatot szeretnénk még a nyíltvonalon megcsípni, eközben kissé sikerül is eltévedni, amikor viszont Kulupeniai közelében visszajutunk a sínek mellé, mindjárt jön egy vonat. Igaz a TEM TMH 035 egy nem túl combos tehervonatot húz, de azért mégiscsak valami
Giruliai Giruliai Palanga Kretinga Kretinga Kulupeniai
Sajnos ebben az irányban szinte végig ellenfényben jön a 235-ös, de azért sikerült mégis úgy-ahogy jól elcsípni. Látszik, hogy itt sem elégedettek a kapacitással és szorgalmasan dolgoznak a bővítésen. A vonat egyébként a visszaútra láthatóan megnőtt, az eredeti 7 kocsihoz csatlakozott még további 3. Holnap már Lettországban folytatjuk utunkat, sajnos ezzel a jó időnek is búcsút intünk egy időre
Kulupeniai

[First] [Prev] [Home]