2013.7.7 CZ Bohemian Borderer


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

A vonal láthatóan járatlan, de azért szépen karban van tartva. A sebességkorlátozás itt az ívnek szól, utána rögtön 60-ra emelkedik a sebesség, ami a jellemző cseh nagyon-mellékvonali tempó Holice érdekes helyzetben van. Még a Pardubicei kerület része, míg a szomszédos, alig 10 kilométerre lévő Borohrádek már Hrádec Královét erősíti. Megegyezés a két kerület nincs, ezért a személyvonatok Pardubice felől csak idáig járnak, a szomszédba már nem mennek át Holice felől Moravanynál jutunk ki az országos főfő vonalra. Itt kicsit várnunk kell, mivel átvágunk az összes vágányon, hogy továbbmehessünk Chrudim felé. Itt éppen egy ingavonat érkezik Pardubice felől A 016-os vonal egyik nagy, bár idényjellegű fuvaroztatója volt még pár éve is a cukorgyár Hrochuv Tynecben. Az iparvágány (balra) már nem működik, mint ahogy a cukorgyárat is lebontották Chrudim mesto állomásán várnunk kell egy kicsit, nem tudunk azonnal bejutni a főpályaudvarra. Ez is egy elveszőben lévő állomás, a helyi kis depót már évtizedekkel ezelőtt átadták a pályafenntartásnak, de már jópár éve ők is feladták. Az innen Hermanuv Mestec felé menő összekötő vonalra is lakat került, a mi vonatunknak is Pardubice felé kell kerüljön, a helyi fuvaroztatók sem adnak már munkát a vasútnak Arrafelé ment a vonal Hermanuv Mestec felé - amíg ki nem került rá a vörös tárcsa
Borohrádek Holice Moravany Hrochuv Tynec Chrudim Chrudim
Chrudim Hbf. Medlesice a legfontosabb, bár alig 2 vágányos állomás Chrudim és Pardbice között. Az itteni S-Bahn csúcsidőben akár 20 percenként is jár, így nagy szükség van erre a kitérési lehetőségre, pont félúton. Most éppen egy menetrend szerinti vonat vár ránk Mivel Chrudim felől még mindig csak álom, hogy egyenesen be lehessen jutni Pardubicébe, Rosicén mindig irányt kell váltani. Rosicén működik továbbá egy mini vasúti múzeum, aminek legújabban felújított része ez az M131.2-es ős-felsővezetékvizsgáló. Ebből eddig csak egyet láttam, azt is jó romosan, öröm, hogy egyet teljesen helyre tudtak állítani A forgalom óriási, itt nem nagyon van megállás. Balra az AWT-nek dolgozó PKP Cargós ET41-es várakozik, mellette Libereből érkezett egy gyorsvonat, míg a 814-es most indult Pardubicéből és irányváltás után Chrudim felé indul majd. Nade előbb még elmennek a fontosabb vonatok, úgymint a gyorsvonat éééés a mi különvonatunk A kiegészítő jelző jobbra mutatja, hogy most éppen melyik irányba is halad az aktuális vonat, P-Pardubice H-Hlinsko Chrudim felől már jön is a következő vonat - kicsit összezavartuk a menetrendet, nem vitás
Chrudim Medlesice Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice
Pardubicén pont áthalad mellettünk egy tehervonat Én itt odahagytam a vonatot, hogy az utolsó EC-vel még haza tudjak menni A szomszédvár, Hradec Kralové felé épül az új pálya, mely a korábbi egy helyett már kétvágányú lesz és a sebesség is 160-ra emelkedik, ehhez szükségesek az új járművek is Van még egy kis idő amíg megjön az én vonatom, így kiálltam a peron végére, hátha jön valami érdekes. Elsőként a napfoltot kihasználó 350.018 érkezik +10-el Budapest felől a Hungária EC-vel Szintén +10-el jön nappal szemben a Zsolnára tartó Hukvaldy expressz Kicsit fura az erősítés, nem az a kimondott expressz minőség
Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice
A CD Lounge szokás szerint üres. Az EC175-re egy nagyobb késést prognosztizál a kijelző, a hangosbemondó azonnal a DB-nek rója fel a késést (az online követő rendszer azért mást mutat...) Eltelt egy óra, a Lounge magányát odahagyva ismét kisétálok a peronra. Itt éppen az SC511-es indul Bohumín felé Majd jön némi késéssel egy Regiojet vonat Mögötte blokkra érkezik a Leo Expressz, ami kénytelen kitérőbe járni, mivel a Regiojet még nem hagyta el az átmenő vágányt. A késések oka abból az irányból a Chocen utáni pályaépítés, ami miatt egyvágányozás van. Ezen a vonalon óriási a forgalom az egy vágányhoz, így egy irányba egy irányba 3-4 vonatot is átküldenek, a másik irányban pedig akár 20-25 percig is várakozhat egy-egy vonat (mint ahogy tettük mi is...) A 20 perc késés Brnora már közel 40 percesre dagadt. A vasárnap délutáni utascsere viszont kiszámítható módon legalább 5 percet vesz igénybe, így a késés ellenére is belefér egy fotó Breclavban megcsodálhatjuk a Loko Trans ex-bolgár 242-esét
Pardubice Pardubice Pardubice Pardubice Brno Breclav

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]