2013.7.7 CZ Bohemian Borderer


    [Home] [Next] [Last]

Nem, ez még mindig nem Szlovákia, Trutnov. A GW Train Regio járata sajnos vasárnap reggel nem indul olyan korán, mint hétköznap, így a város széléről busszal voltam kénytelen bejönni. Pénzesebb angol útitársak taxit rendeltek, néhány száz koronáért, a busz 10-ért mindenképpen jobb választás volt Elég korán van, de ilyenkor szerencsére a nap is korán kel Az éjszaka elég hűvös volt, így a tegnapi nedvesség 100%-ban kicsapódott mindenhova Haladunk tovább a felkelő nap irányába Adrspach sziklái a Cseh Paradicsomban A 047-es vonal Trutnovból indul és ide, Teplice nad Metujíba érkezik. Pont időben érkeztünk, így mindkét Regionova időben el tud még indulni, az egyik Mezímesti-Broumov, a másik Trutnov felé
Trutnov Trutnov Trutnov Trutnov Adrspach Teplice nad Metují
A MUV77.001 a népszerű MUV69-es házilagos átalakítása A mozdony körüljárás közben. Jobbra iparvágány kiágazás található, ami napi 1 pár vonattal a vonal kiemelkedő fuvaroztatója. A Pepsico itt palackozza a Csehországban közkedvelt Toma márkanevű ásványvizét és a hatékonyságra adva az utóbbi időben egyre inkább a vasúti szállítást veszik igénybe Mezimestí egykoron élettel teli fűtőháza mára már csak kocsitárolóként működik Államvasúti korában legutóbb 749.240-es volt a száma a mozdonyunknak, itt már Mezimestín tart a vonat másik végére. Szemben egy határátkelő, amit sajnos ki kell hagynunk. A PKP PLK idén tavasszal lezárta ezt a határátmenetet, mivel nagyon visszaesett a forgalom, hetente csak egy napon, szerdán van lehetőség itt átjutni, de sajnos ma vasárnap van Mezimestí állomása azokból a boldog időkből származik, amikor még Halbstadtnak hívták és az Oszták-Magyar Monarchia és a Német Császárság közötti határállomásként funkcionált A pénztárcsarnok erősen leegyszerűsített kivitelű
Teplice nad Metují Teplice nad Metují Mezimestí Mezimestí Mezimestí Mezimestí
Szintén a csehszlovák vasutasok dobták fel ezt az elválasztó falat Broumovban ismét vissza kell fordulnunk. Sajnos Otovice (a vonal jelenlegi végpontja) felé olyan rossz állapotú a pálya, hogy ekkora szerelvényt már nem engednek rá. Érdekes módon itt a határ lengyel oldalán volt előrelépés, ugyanis a Scianwka Sredniáról errefelé vezető vonalat teljesen felújították, igaz, csak iparvágányként. További sikertörténet nem messze ide, hogy a teljes lezárás után idén befejeződik a Klodzko-Kudowa Zdrój vonal felújítása, pedig sokan keresztet vetettek már rá, sőt a jelek szerint közvetlen gyorsvonat is jár majd oda Varsóból. A legnagyobb dobás persze a vonal visszaépítése lenne a pár kilométerre lévő Náchodig, így lenne egy újabb nemzetközi kapcsolat, de ez már tényleg az álom kategória Mögöttünk már közelít a menetrend szerinti vonat is Ami egy szóló 854-es. A szerelvényforduló biztosan így jön ki ideálisan, bár szerintem ezt a motorkocsit máshol sokkal hatékonyabban tudnák használni A vasutasok itt is mindenféle kellékanyagokkal dekorálják a házukat Visszafelé a ma már alig használt, a depót hátulról megkerülő deltavágányon át megyünk
Mezimestí Broumov Broumov Broumov Mezimestí Mezimestí
Az előbb már említett Náchodba érkezünk Némi száguldás után Dobruskába érkezünk. A 028-as egy alig több mint 100 éves zsákvonal, melyen ma éppen alibi személyforgalom van és a teherforgalom sem tartja már el a vonalat. Ittjártunkkor éppen itt tartózkodott a Kinematovlak, mely vidékre is elviszi a gyerekeknek a moziélményt. A síneken gördülő mozi már jópár éve járja a síneket, elég nagy sikerrel Mivel körüljárási lehetőség hiányában ismét tolva kell visszatérnünk, így adódik pár fotólehetőség útközben Érik a búza, csak a nap nem süt éppen ideális irányból Visszaértünk Opocnóba, itt tartunk egy hosszabb szünetet, továbbindulás előtt Borohrádek már jóval odébb van. Chocen és Tyniste nad Orlici felé még van forgalom, a másik irányba, Holice felé viszont már nincs. Elvben a helyi pályás telep használhatná azt a vonalat, de a TSS mégsem jár arra
Náchod Dobruska Opocno Opocno Opocno Borohrádek

    [Home] [Next] [Last]