2013.5.20. LT-PL


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Ez a szerelvény magánvasúti, a DB Rail Polska viszi majd Gadkiba Itt talán jobban látszik a foglaltság, még a csonkavágány is tele van normál nyomtávú kocsikkal Közben a széles vágányokon a TEM-TMH 003 is végzett a tolatással és készen áll, hogy elmenjen valamerre, de előtte még... ...elindul a kaunasi vonat. A csatlakozást nem várta meg, arra ugyanis 20 perc késést mondtak. A pár utasnak, akik azzal jöttek, gyorsan szerveztek egy buszt, amivel mégis eljuthattak Kaunasba Miután a TEM-TMH elrobogott Alytus felé, a normál nyomtávon megélénkül a forgalom. Az M62K-1614 több kocsit már nem tud elhelyezni az állomás másik végén, így a maradékkal visszatol a Kaunas felőli végre Ott aztán leakasztotta a kocsikat és újra csend lett
Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai
Némi várakozás után újra beröffentik az M62K motorját, végre közeledik a Hancza gyorsvonat És íme, meg is jött. A litván helyjegyrendszer mind a 7 utasnak egy kocsiba adta ki a helyjegyeket (ami egyébként ingyenes, de kezelési költséget kell érte fizetni...), de a többség rájött, hogy az egész vonat üres, így alig maradtak páran a bicikliszállítóban A körüljárás most kicsit érdekesen alakult és két mozdony is kell hozzá Az SU45-161 először félreáll Aztán a Szergej a vonat elejére áll Aztán az egész szerelvény előrehúz, ameddig lehet és a lengyel gép rááll a vonat másik végére
Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai
És aztán közel 1 órás késéssel már indulunk is! Szerencsére én nem sietek, nem szállok át ma már sehova, így élvezem az utazást Mockavába érve már látjuk az építkezés némi nyomát A hátsó széles vágányok részben már le vannak zárva, a normálokból csak kettő járható Épül a Rail Baltica. Időközben már egészen Kaunasig leszerződtek a normál nyomtávú vágányok fektetésére, így talán 2015 végére már Kaunasig járhat Varsóból a vonat. A max. sebesség az új építésű szakaszon egyébként 120 km/h lesz, így az SU45-ös, vagy az utóda kihasználhatja majd a végsebességét A lengyel Szergejnek még sokáig kell várakozzon, amíg újra szabad lesz a pálya Egy szép öreg daru. A háttérben a korábban már megcsodált átfejtő már a múlté, most az építkezéshez szolgál rakodóterületként
Sestokai Mockava Mockava Mockava Mockava Mockava
Mockava, ahogy már nem fogjuk látni többet. Érdekesek voltak egyébként a széles nyomtávú kocsik normál nyomtávon (a kép jobb szélén) Idefele ezen az úton jöttünk a busszal, most szerencsére a vonatból élvezhetjük az utazást Az első átépített szakasz, jövő nyárra már Mockaváig ilyen pályán suhanhatunk A teherforgalom fenntartása miatt egy-egy vágányzári periódus max. 1 hetes, ezért maga a vágányépítés lassan halad, de a környezet rendezése gyorsabb munka Munkagép depó Elhagyjuk Litvániát, már lengyel síneken csattogunk
Mockava Mockava Mockava Mockava Mockava Trakiszki

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]