2013.5.20. LT-PL


    [Home] [Next] [Last]

Pünkösd hétfő Litvániában nem hivatalos ünnepnap, így a normál hétköznapi forgalom bonyolódik. Amint már írtam, ahogy jönnek a kétrészes Skodák, lassan a Vilnius-Kaunas lassúvonatok is ezekből lesznek kiállítva (igaz, csak kétrészesből), az ER9-esek pedig lassan mennek a levesbe Ma reggel egy kirándulást terveztem Kybartaiba, ami a Kalinyingrádi terület felé lévő határállomás, ehhez a baloldalon álló szerelvényt veszem igénybe. A gép megnevezése nem egyszerű: DR1AMv94249003283-8 De mielőtt még elindulhatnánk, átrobog egy tehervonat az állomáson, élén a 2M62M-1198-al A kezdeti, jó 20%-os kihasználtság folyamatosan csökken, ahogy távolodunk Kaunastól, Kybartaiba már csak 5-en érkezünk Valahol útközben, éppen szép nagy zsákokat daruztak egy magas oldalfalú nyitott kocsiba, ami éppen elbújt előlünk Kybartai végállomás. Amint megérkeztünk már jött is a takarító néni, aki végigment mind a 3 kocsin
Kaunas Kaunas Kaunas Bagotoji Vilkaviskis Kybartai
Mivel ez EU-s, sőt Schengeni külső határ és elég erős a forgalom Kalinyingrád felé, jópár eszközt bevetnek a vonatok átvizsgálása érdekében A forgalom már nem a régi. A 4 belföldi vonat mellett naponta jár egy Moszkva-Kalinyingrád vonatpár (igaz, két vonatszámban és 2 időpontban attól függően, hogy páros, vagy páratlan nap van-e), havonta hatszor jár az adleri vonat, míg hetente kétszer Szentpétervár is elérhető innen Május 25-től érvényes az új menetrend. Amint talán látszik, nagy különbség nincs a régihez képest, a legnagyobb változás talán, hogy minden vonat DR1-el fog járni, míg a régi menetrendben volt egy Pesa motorvonatos szerelvény is, ami Kanusból jövet Kazlu Rudán osztódott, a másik fele Marijampole felé ment tovább. Ez az osztódás továbbra is fentmarad, de már DR1-es szerelvényekkel Kybartai állomása 1861-ben épült, azóta szolgálja az utazókat Most nincs nagy pörgés, így a 2M62-0673-ra és a TEM-TMH 005-re éppen nincs szükség A templom kertje után már Oroszország kezdődik
Kybartai Kybartai Kybartai Kybartai Kybartai Kybartai
Egyre nagyobb ritkaság Litvániában a dolgozó TEM2-es, most éppen szerencsére az 5703-as van munkában, nem valamelyik modernebb társa. A háttérben a ma Oroszországház tartozó Csernisevszkoje, korábban németül Eydtkuhnen evangélikus templomának romjai látszódnak. Mivel 1945 után ott már nem maradt német lakosság, így a templom azóta használaton kívül áll A 2M62U-0337 sen hiányozhat a leltárból, egy szép hosszú tehervonattal készül indulni Vissza Kaunasba, pont visszaér a 6-os Elefánt is Vilniusból A depó mellett szaporodnak a leállított gépek, a TEM2-2719-et eddig még nem láttam ott. Mögötte egyébként 5 szóló és 1 páros Szergej várja még a sorsát A rakodó tele van leszerelt fényjelzőkkel. Az oka, hogy éppen akkora fejeződött be a Kaunas-Kybartai vonal útátjáróinak modernizálása, a régi jelzők helyett mindenütt modern Bombardier szerkezetek vannak már Mielőtt indulhatnánk még befut a 620M-019 Marijampoléból. Jobbra két rendőr is fokozza a hangulatot, természetesen példát mutatóan a síneken járkáltak keresztül
Kybartai Kybartai Kaunas Kaunas Kaunas Kaunas
A Sestokaiba tartó vonat üres, ennél még télen is több utas volt. Érdekesek ezek a buszülések, ilyeneket csak egyetlen szerelvényen láttam A kocsit 1999-ben modernizálták Rigában, de valamiért a pályaszámot már csak kézzel sikerült kiírni Sestokaiba érkezünk, előttünk az Alytusba vezető vonal, amin mára már csak tehervonatok, illetve évi 1-1 kirándulóvonat jár. A delta ágában itt 2 vágány van, az egyiken sínszállító kocsikat tároltak AGM sorozatú sínjármű És egy kicsit nagyobb, kicsit modernebb darab, egy WM15-ös Sestokaiban amit először észreveszek, hogy nincs rendben az az, hogy mindkét normál nyomtávú állomási vágány foglalt. Így aztán nehéz lesz körüljárni, igaz még van fél óra a lengyel vonat érkezéséig. Hétvégén egyébként feloldották a vágányzárat, ezért próbáltak minél több vonatot egyszerre elküldeni
Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai

    [Home] [Next] [Last]