2013.5.15-16. HU-PL-LT-LV


[First] [Prev] [Home]    

Suwalkiban még mindig van némi késésünk, de a körüljárás gyorsításával újra faragunk a késésből. Utascsere itt már alig van, a hosszú szerelvény teljesen feleslegesnek tűnik Szép szerelvény, hobbivonatozásra, vonatfotózásra kiválóan alkalmas, de az utasszám kissé elgondolkodtató (legalábbis most éppen) Érkezünk Trakiszkibe A képen az összesen 6 utasból 4 látható, rajtuk kívül 3 vasutas és 2 vasútőr látható még, plusz a mozdonyszemélyzet... Sestokai most a Rail Baltica építése miatt buszozás van, ennek a busznak kéne elvigyen 5 (ha nem soroznak ki egyet 6) kocsinyi utast... Látszik, hogy pontosan tudják a várható forgalmat, ezért nincs is nagyobb készültség. A busz egyébként nem kerül a főút felé, különböző hátsó utakon mentünk végig, így még hamarabb is Sestokaiba értünk, mintha a vonattal mentünk volna A normál nyomtávú Szergejnek ilyenkor kevesebb a dolga, bár akkor éppen a vágányzár nem folyamatos volt, hétvégén megnyílt a pálya
Suwalki Suwalki Trakiszki Trakiszki Trakiszki Sestokai
Sestokai után az első állomás Kalvarija, ami éppen a szomszéd faluban van, de kicsire itt sem adnak. Érdemes megnézni, milyen ápolt a környezet, pedig ide már csak napi 1 pár személyvonat jár Litván építészet Marijampolében Marijampole állomásépülete egy boldogabb korból származik. A 1924-ben épült felvételi épületet 1997-ben állították helyre az eredeti állapotra, így a Rail Baltica átépítés ezt nem is fogja érinteni, csak a vágányzatot Kaunasban közös peronos átszállás akad a Vilnius felé tartó Elefántra, nekem azonban be kell menjek az épületbe, hogy megvegyem a jegyemet Vilnius és Daugavpils közé, így mire visszaérek, már csak állóhely maradt. A győzelmi jelentések a Kaunas-Vilnius vonalon az utasszám folyamatos emelkedéséről szólnak, az országos átlagos 4%-os emelkedéshez képest itt 5-6%-ról beszélnek. Ezt csak a vilniusi repülőtéri vonal múlja felül, ahol szinte folyamatosan 50%-os az emlekedés, illetve Minszk felé is robbansszerű az emelkedés 60-70%-al több az utas, arrafelé több vonatra is van szükség A Skoda motorvonatok annyira beváltak Litvániában, hogy folyamatosan rendelik az újabb és újabb szériákat. Nem csoda, itt éppen 32 fok volt, amikor is a klimatizált utastér nagyon kellemes tud lenni Baloldat az 5-ös számú szerelvény, ami éppen egy bemutatónak adott helyt, le is volt zárva a peron, amíg a politikusok ott parádéztak
Kalvarija Marijampole Marijampole Kaunas Vilnius Vilnius
Vilnius és Kaunas között eddig csak a sebesvonatok voltak Elefánttal kiadva, a mindenhol megállósok a régi ER9-esek voltak, ez azonban szintén lassan változik és átveszik a helyüket a kétrészes Skodák A PESA Partnerek a reptéri vonalon kezdtek, most már viszont egyre többfelé járnak Vilnius környékén. Legextrémebb felhasználásuk a minszki járaton, amikor éppen nincs más és csatolva vetik be őket Persze a legkihasználtabb minszki vonatok továbbra is mozdonyvontatásúak maradnak, így a fehérorosz TEP70BSz-ek továbbra is gyakori vendégek maradnak errefelé Motorvonat generációk találkozása, jobbra a jó öreg magyar D1-es immár a múzeumban, balra az új cseh, a jövő Akkor még csak épült az új vilniusi határátkelőhely, amivel a hosszú határon való várakozást terveztek kiváltani a minszki vonatoknál. A terv szerint itt történik a ki- és beléptetés az utasok számára, így a határon nem kell órákat várni. Ez a gyakorlat alig 2 hónap alatt megbukni látszik, mivel itt az aluljáróban egyszerűen nem tudnak kellően gyorsan kezelni annyi embert, így várhatóan ősztől visszakerül az ellenőrzés a határra... Balra a Minszkbe, jobbra a Szentpétervárra tartó vonat. Az M62K EOS 1181-nek ma csak 4 kocsival kell megküzdjön, az 1 ülőhelyes mellett 1-1 plackart, kupé és étkező szerepel az összeállításban
Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius
Az ülőhelyes kocsiban alig 6-an vagyunk, éles az ellentét a december végi állapottal. Ráadásul az utasok mind leszálltak Daugavpilsben, ott alig 1 új utas szállt csak fel Ma este (mit este, éjszaka, mivel a világosság ellenére más 10 óra van) Daugavpils a végállomás. Balra a Riga-Minszk vonat, ami közvetlen kocsikat hozott Szentpétervár felé, amiket a mi vonatunk elejére csatolnak majd rá és úgy indul tovább Pszkov felé. Holnap tehát innen indulunk tovább és estére már Tallinnba is érünk majd
Vilnius Daugavpils

[First] [Prev] [Home]