2013.5.15-16. HU-PL-LT-LV


    [Home] [Next] [Last]

Elérkezett a tavaszi hosszú vonatozás ideje. Az első eszköz ehhez a Metropol EN, élén a 350.016-al. A varsói háló egy öreg Startos kocsi, amiben szerencsés módon egy saját fülke jut Varsóba meglehetősen pontosan érkezünk, mindenféle vágányzárak ellenére. A Zachodniára -8-al érkezünk, a csatlakozó vonat éppen akkor húz ki onnan, amikor mi beérünk, de ez nem baj, mert a központi (Centralna) pályaudvaron úgyis megvár Amíg mi a továbbindulásra várunk, van idő körülnézni. Szemben az SKM egyik vadonatúj 35WE Impuls motorvonata áll éppen Tobzódhatunk a modern motorvonatokban és a különböző szolgáltatókban is, éppen egy KM-es Elf érkezik, ő is alig 2 éves még Pont negyed óra van átszállásra a Litvánia felé tartó Hancza gyorsvonatra, ebbe még a jegyváltásnak is bele kell férjen. Legalábbis a lengyel határállomástól, mert odáig már volt interneten vett jegyem. Ez a művelet 2 percig tartott az aluljáróban lévő pénztárban, így további 13 perc maradt is még a várakozásra A változatosság kedvéért ez is egy PESA Elf, de ez most SKM színekben
Budapest Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa
A Bialystok felé vezető vonal érdekes, ugyanis a megszokottól eltérően a fővárostól távolodva egyre nagyobb a sebesség, pedig máshol ezt máshogy szoktuk meg. Lapyba érve már dög meleg van; a napsütésben itt egy SM42-es várakozik a zöld pályán Bialystok teherpályaudvarán egy cseh vendégjátékos várakozik arra, hogy felszabadítsuk a pályát. A 181.031 egyébként nem véletlenül nem visel semmilyen jelzést, a kép készítése idején a DB Schenker Rail Polska bérelte, azóta viszont már a harmadik bérlőnél jár Bialystokba pár perc késéssel érkezünk, tempósan is meg is indul a gépcsere, az EP07-1032-t az SU45-168 váltja Itt úgy tűnik, mintha indulásra készek lennénk... de nem így van, mert a vonat közepéből ki kell sorozni egy kocsit, így borul a menetrend A vonat pályaépítés miatt most Sestokai helyett csak az utolsó lengyel állomásig, Trakiszki-ig közlekedik, ezt az iránytáblán akkurátusan ki is javították Egy kocsi mínusz és már indulhatunk is tovább. Ilyenkor egyébként a szokásos 4 helyett amúgy is 6 kocsi jár, így egy mínusz nem is tűnik fel. Főleg így májusban, hétköznap
Lapy Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok
A késés miatt a kereszt is átkerült Sokólkáról, így az SA133-020-al kissé váratlanul futunk össze útközben Sokólka bejáratán először a DB Schenker RP ex EWS 66-osával találkozunk A második ez az eredeti kivitelű EN57-es. Ő egyébként nem idáig jár, hanem továbbmegy a határállomásig, Kuznicáig, de minden nap 2x visszatér ide Sokolkára, hogy itt pihenjen pár órát A további két játékos a PKP Cargótól érkezett, egy ST44-es Szergej és a Pafawag egyik ET22-es Bikája Sokólka északi átrakókörzete még üzemel, nem úgy mint a déli És a szénterminál
Czarny Blok Sokólka Sokólka Sokólka Sokólka Sokólka
Suwalki előtt van egy nagyobb teherpályaduvar, ahol nagy forgalom már nincs Olecko felé erről és közvetlenül Suwalkiból is el lehet jutni, láthatóan a delta ezen ága használaton kívül van Már Suwalkiba érkezünk WM15A 211 A volt depó helyett nagyon helyre kis új üzemanyagkutat építettek A pályabejáró errefelé biciklivel jár
Suwalki Suwalki Suwalki Suwalki Suwalki Suwalki

    [Home] [Next] [Last]