2011.09.27. CZ-DE


[First] [Prev] [Home]    

Már kicsit lejjebb járunk Křimovban. Bár Reitzenhain felé vezetett a fővonal, mégis az szűnt meg (jobbra), Vejprty felé (ma még) jár a vasút, igaz sajnos novemberben már nekiálltak a Vejprty állomás bontásának, így a monumentális épületnek ma már csak egy kicsi része emlékeztet a korábbi nagyságra, csakúgy mint a vonatok száma (2011. decembertől már a német oldalról is csak hétvégén járnak ide a vonatok) Hora Svatého Šebestiána felé (balra) a német lakosság 1948-as kitelepítése és a 2 útközben lévő falu lerombolása miatt hamar megszűnt a személyforgalom, az '50-es években aztán a teherforgalom is. A síneket végül 1985 és 1987 között szedték fel A váltók a mai napig üzemképesek, kulccsal biztosítottak. A biztosítás hatását némileg csökkenti, hogy a kulcsok hiánytalanul a helyükön vannak, nem valami állomási kulcsszekrényben. Az állomás ma már teljesen lakatlan Az állomás Chomutov felőli vége. Az első 2 vágány 1936-ból és 1948-ból származik, a harmadik - átmenő fővágány- a hetvenes évekből származik, míg a 4. vágány 1956-os Rusová (Reichsdorf) állomása szintén egy nem létező falura emlékeztet. Bár ezt a falut megpróbálták 1948 után újra betelepíteni a '70-es években egy víztározó jóvoltából a falu maradványa víz alá került, a maradékot pedig egy emlékmű híján teljesen lebontották, így tulajdonképpen csak az állomása maradt meg. Igaz, sokáig már ez sem áll...
Křimov Křimov Křimov Křimov Křimov Rusová
Az állomás rakodóvágányát pár éve felújították, no nem az itt tárolt hídelemeket akarták elvinni innen, hanem a környező szélerőműparkhoz hoztak ide részegységeket. Holnap ismét ezen a határvidéken bóklászunk, bár kicsit átkerül a súlypont délnyugatra.
Rusová

[First] [Prev] [Home]