2011.09.27. CZ-DE


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

A 372.006 a hátam mögött lopakodik el, ne tévesszen meg senkit a két fehér lámpa, ez most éppen távolodik A személypályaudvarról közben a 371.001 indul a Vindobona EC élén. Ez egy igazi hosszútávfutó vonat, Hamburgtól Villachig több mint 1500 kilométert tesz meg Mostanában egyre többször kerül az utamba a BG Logistics 770.536-osa Tévedés ne essék, ez most egy másik Desiro, ő most van túl a tankoláson, és az egyszerűség kedvéért ezen az épületen keresztül áll ki a pályaudvarra Egy szendvics felállás a fűtőház végénél Děčínből indul ki a 132-es számú vasútvonal Oldřichovba. 2007 óta nincs itt rendszeres személyszállítás, sőt már a teherszállítás számára is bezárt a vonal. Libouchec állomása most nagyon kihalt, semmi mozgás sincs
Děčín Děčín Děčín Děčín Děčín Libouchec
Amint látszik egy időben itt volt a járható vonal végét jelző piros tárcsa, ez most mindjárt a vonal elején, Děčínben díszeleg. Tavaly egyébként errefelé turnézott pár hétig a Regiojet 2 bér-Desirója, de komolyan ők sem gondolták, hogy erre vonatot járassanak. Párszor utaztam a vonalon még 2007 előtt, de 5-10 utasnál több sosem volt A vonalon tovább a második állomás Telince. Valaha itt vonatkeresztek is voltak, szomorú a kihaltság A pálya Oldřichov felé Már közvetlenül a vonal vége előtti állomás Teplice lesní brána. Valaha ez is sokkal nagyobb jelentőségű állomás volt, ma már csak 2 használható vágánya maradt. A másodikat láthatóan nem olyan régen újították fel, az egyik szomszédos iparvágány még tavaly is nagy forgalmat bonyolított, de már ennek is vége Oldřichov első vágánya, ahova nem is olyan régen a vonatok érkeztek Děčínből A fővonali rész is kihalt, hol vannak már azok az idők, amikor majdnem minden vágány vonattal volt telve? Igaz, itt a szénbányászat vándorlása jelentette véget, nem az autópályák építése
Libouchec Telince Telince Teplice lesní brána Oldřichov u Duchcova Oldřichov u Duchcova
Nem járunk messze, viszont már lényegesen magasabban. Ez a 135-ös vonal, Most-Moldava egyik jelentős állomása, Osek město. Valaha még jelentősebb volt, amit jelez a kilométer számít, ugyanis itt a 138-as kilométernél vagyunk, amit Prágától számolnak Valaha ez egy fontos vonal volt Prága-Freiberg-Nossen, tehát Szászország felé. Évente egyszer benépesül a 3-as vágány is, ilyenkor ősszel 2 napra vasúti mozdonybemutatót tartanak itt a vonal születésnapja alkalmából Most viszont nem járnak a vonatok, mivel pár hetes vágányzár alatt a vonal legtöbb útátjáróját teljesen megújítják Ennek az állomásnak elég méretes várkastélya van Litvínov fölött átlépünk a német oldalra, a legközelebbi (ex) vasútállomás Deutschendorf. Ez egy érdekes mellékvonal, mivel egyrészt igen későn épült (1914-ben kezdték és a világháború után csak 1924-ben készült el), másrészt mivel egy szakasza Ausztrián, majd Csehszlovákián át vezetett meg kellett állapodni a korridorforgalomról. Ausztriával még 1916-ban sikerült is, a helyét átvevő új Csehszlovák állammal viszont csak 1927-ben sikerült, így akkortól indult meg a vasúti forgalom. 1966-ban megszűnt előbb a személy-, majd 1969-ben a teherforgalom is. A vonal végpontja, mely nem lett volna az, mivel tervezték a továbbépítését a mai Litvínov felé, a szénbányák elérésére. Emiatt a 10 kilométeres vonal bár mellékvonal volt, fővonali normák alapján épült meg. A szín melletti híd egyébként az államhatár is egyben, a vonal vége tehát már átlógott a szomszédba, a körüljáráskor mindig át kellett lépni a Ausztriába majd Csehszlovákiába
Osek město Osek město Osek město Osek město Deutschneudorf Deutschneudorf
A vonal tényleg nem ért meg hosszú életet, alig 39 üzemév után elbontották a síneket, de a töltés és a műtárgyak végig jól kivehetőek Olbernhau-Grünthal felé az első állomás Deutschkatarinenberg volt, jól kivehetően csak ez az áruraktár maradt a vasútból Oberlochmühle Kicsit elhagyjuk a vasutat, ez a csehországi Kalek, a német oldalról nézve. A valaha közel 2000 lelkes településen az őslakosok kitelepítése után (ők még Kallichnak hívták a helyet) mára alig 200-asra sorvadt. A schengeni határnyitás óta ilyen kis átkelők sora tette átjárhatóvá az 1945 óta elzárt területeket. Reitzenhainban is jártunk már, most a határ túloldalán lévő, egyébként az állomástól alig pár 100 méterre lévő Böhmisch Reitzenhain maradványait nézzük meg. Ez szintén egy kitelepített és többnyire lerombolt falu, alig 2-3 épület maradt csak meg
Deutschneudorf Deutschkatarinenberg Oberlochmühle Unternatschung Unternatschung Böhmisch Reitzenhain

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]