2011.09.27. CZ-DE


    [Home] [Next] [Last]

Ma délelőtt már jócskán Liberec után, Rynolticén kerülünk a vasút közelébe. Ez éppen egy Liberec-Ústi nad Labem gyorsvonat, Ústi felé tartva A kis őrház gazdátlanul árválkodik, itt már nincsenek vonatkeresztek. A harmadik vágányon pár teherkocsit tárolnak, a 6 kocsiból 4-nek egyébként még érvényes a fővizsgája Ez már az ellenirányba tartó gyorsvonat, a kereszt a szomszédos Jablonné állomáson történt. Errefelé elég vegyesek a gyorsok, 2 pár 750-es (vagyis mára már 754-es) mozdonnyal jár, a többit 843-as vagy 854-es motorkocsi továbbítja. Az előtérben lévő mező egyébként a látszattal ellentétben majdnem térdig ért, így a harmatnak köszönhetően térdig vizes is lettem Az állomás egyébként nagyon kis helyes, indult is a legszebb cseh állomás versenyben, de sajnos nem nyert, pedig én biztosan rájuk szavaztam volna Jön már a következő vonat, ezúttal egy személyvonat 814-essel Egy kis kis fűtőház is van itt, igaz sínek már nem vezetnek be
Rynoltice Rynoltice Rynoltice Rynoltice Rynoltice Rynoltice
 Kamenický Šenovból is el lehetett jutni valaha vasúton Česká Lípába, csakúgy mint az előbb látott Rynolticéről, sőt Děčínbe is. Česká Lípa felé 1979-ben ment el az utolsó vonat és hamarosan fel is szedték a síneket A másik irányból, Česká Kamenicéből 1992-ig még jártak tehervonatok, a vonalat ezután bezárták. 1994 óta viszont kezdetét vette egy hosszú harc, melynek keretében egy vasútbarát klub igyekezett megszerezni ezt a vonalat. 1998-ben a KPL megszerezte a licenszet a vonal üzemeltetésére, 2005-től beindultak a rendszeres szezonvonatok. 2006-ban azonban a pályások be akarták zárni a vonalat véglegesen, végül 2008-ra sikerült megállapodni a vonal eladásáról, immár a KŽC -vel, így a vonal túlélése immár biztosított. Ez a kis mozdony is a KŽC tulajdona, és a pályafenntartásban segít A kis magánvonal üzemelő végpontján, Česká Kamenicén tárolják a forgalomhoz szükséges M131-est A következő vonathoz addig kerestem jó helyet, amíg végül csak ez maradt...
Kamenický Šenov Kamenický Šenov Kamenický Šenov Kamenický Šenov Česká Kamenice Veselé pod Rabštejnem
Veselé pod Rabštejnem ex-állomása. Nem is olyan régen még egy helyes, de romos kis állomásépület is volt, sajnos már lerombolták és ez az esőbeálló maradt. Volt egyébként iparvágány is, az állomás mögött, de már az is a múlté Idén Děčínben volt a központi Vasút napja, mivel én most máshol voltam, így erről lemaradtam. Ennek ellenére készültek számomra egy kicsi Búvár kiállítással, balra a Búvár 001-es (T478.3001), mellette a két színes a 754.061 és 051 Mellettük még egy kerek pályaszámú gépecske, a 810.600 Az 1-es múzeumi gép, de mégsem múzeumban van, többnyire Česká Lípában múlatja az időt, most szerencsére kiszabadították onnan, pár különvonat kedvéért Ez a két Kocour is a személyszállításhoz tartozik, mivel errefelé nekik nincs se vonali, se tolató feladatuk, így csak tartaléknak tartják őket A 799.005 a depó akkus tolatója, de láthatóan többnyire ez is munka nélkül van
Veselé pod Rabštejnem Děčín Děčín Děčín Děčín Děčín
Errefelé működik a (szabadtéri) mosó, egymás után állnak be a Regionovák A helyi Keleti pályaudvaron ma már nincs személyforgalom, az első vágányon a BF Logistics 740-esei állnak A helyi depóban nincs hely a Cargónak, így ők is a Keleti pu. vágányain állnak napközben És a pályaudvar épülete A DB Regio ide is betette már a kerekeit A 614-es motorvonat Romániába, Kolozsvárra tart
Děčín Děčín Děčín Děčín Děčín Děčín

    [Home] [Next] [Last]