2011.09.03-04. SK+CZ


[First] [Prev] [Home]    

...míg mögötte a 123.021 várja, hogy kiürüljön a pálya Már a 130-as vonalon robogunk Cheb felé, közben összefutunk egy CityElenfánttal, jó messze otthonról Bílinán várakozott az alsó vonalon Ústiba tartó személyvonat 810-ese (ez is már átépített ablakokkal). Mivel ez is kalauzmentes vonat, így egy főből állt a személyzet, ami éppen takarította a motorkocsit Sörvásárlás közben Chomutovban látogatjuk meg a 163.260-at Chomutov környékén a nagy vasútépítési lázban 1870-1873-ig 3 vasúttársaság is sorban nyitotta a vonalait, elsőként az Aussig-Teplitzer Eisenbahn állomása készült el 1870-ben Alig 2 év múlva kész lett a második állomás is, ma ez a teherpályaudvar felvételi épülete, közvetlen a személypályaudvar mögött
Ústi nad Labem Ústi nad Labem Bílina Chomutov Chomutov Chomutov
A következő személyvonattal átbandukolok Klášterec nad Ohříba. Most felől idáig jön a személyvonat, ez Ústi kerület legszéle, innen visszafordul. Ugyanígy tesz az ellenirányból is idáig jönnek a személyvonatok Karlovy Varyból, így itt van találkozó. A szomszéd állomáson van a szakaszhatár, onnantól 3 kV van észak felé ezért kell ide a kétáramnemű gép. Persze nem mindig ilyen vonat jön ide, többnyire dízel motorvonatok szaladgálnak ide. Mondjuk ennél se értettem, miért a 3 kocsi, összesen nem voltunk rajta 50-en Karlovy Vary felé a nemrégi villamosított vonalon éppen ilyen fölöslegesnek tűnik a Plehács és a nagy szerelvény. A Plehács mellett az épület sarkán egyébként nagyon jó Bernard sört csapolnak Hamarosan indulunk, de előbb még befut a csatlakozás Karlovy Vary felől. Mivel arra csak este 11 után indul újra vonat, ezért a 810-es az előbb látott szerelvény végén tér vissza Karlovy Varyba. Az a szerelvény egyébként is érdekes, mivel egyes napokon Karlovy Varyban egy 742-es csatlakozik a vonat végére, úgy tér meg Chebbe karbantartásra És a 4 vonatfogadó vágánnyal rendelkező állomás végleg megtelik, befut még egy tehervonat is szemből Mostban már erősen sötétedik, amikor befut Ústi nad Labem felől a személyvonat
Klášterec nad Ohří Klášterec nad Ohří Klášterec nad Ohří Klášterec nad Ohří Klášterec nad Ohří Most
Jelenleg némi reklámcéllal járnak erre a az emeletes vonatok, de csak hétvégén. A kerületi önkormányzat egészen pofás menetrendi rendszert szervezett, minden járatnak külön száma van, a gyorsvonati kapcsolatok R-betűsek, a személyvonatiak U (mint Ustecky) A nap hamar eltűnik a látóhatár mögött Az előző vonatunk gépe közben körüljárt és újra útra kész Az Excelsiorral indulok vissza Prágába, Kralupyn egy AWT-s vonat a látványosság Prágába bár kis késéssel érkezünk, még mindig van átszállni a 719-es gyorsra, mely közvetlen kocsikat visz Budapest felé. Sikerül egy üres fülkét találni a hálókocsiban, így nyugis éjszaka következik Párkányig.
Most Most Most Most Kralupy Praha
Ahogy innen indultunk, ide is érkezünk, ennek a rövid, de tartalmas útnak itt a vége. Legközelebb a Kárpátalja expressz fedélzetén járunk be 3 országot.
Štúrovo

[First] [Prev] [Home]