2011.09.03-04. SK+CZ


    [Home] [Next] [Last]

Habár már szeptember van, messze még az ősz, ezért egy rövid kirándulás következik. Ma Párkányból indulunk, a Lévára tartó 812.041-esen a szokásos tucatnyi utas foglal helyet, a mellék üres marad. A háttérben cseh túlsúly, a szomszéd személyszállítás egy és teherszálllítás két gépére, mindössze egyetlen hazai Cargós Laminátka jut. Igaz, a rendezőbe már érkezik is az erősítés A helyi tolatóflotta egyik büszkesége (bár egy Dongónak jobban örülnének) Alig 8 perc késéssel befut a Jesenius, igaz meglepő módon Szili előfogattal, hideg Gorillával. Ez elég baj, mivel a csatlakozás Břeclavban alig 10 perces... Alig 6 perc várakozás után elhagy minket a Szili és további 6 után életre ker a Gorilla. Mégis van remény? Közben befut Érsekújvárról is a személyvonat Pozsonyig hoztunk 3 percet, így alig csúszunk le az éppen prófautásra induló Mazutkáról (555.3008 - Pakurás)
Štúrovo Štúrovo Štúrovo Štúrovo Štúrovo Bratislava
Az első vágányon a 750.238 dübörög tolatósszerepben, mivel egyes vágányok felett éppen nem volt áram a drótban Közben a 350-es elhagyott minket, kaptunk helyette egy 362-est, így már +25-el indultunk tovább Ezek után nem meglepő, hogy a Varsó felé tartó Sobieski EC nem várt meg minket. Pech, szerencsére én csak Ostraváig vettem volna igénybe, de tucatnyian maradtak ott a peronon, nekik meg kellett várniuk a Moraviát, amire ugyan csak 1,5 órát kellett várni, viszont 2,5 órával később érték el az úticéljukat. Én felkapaszkodtam az éppen induló olomouci gyorsra, annak legalább lehúzható ablakai vannak. Elöttünk a KDS 730-asa, mögötte pedig egy másik magánvasúti 742-es bújik meg Versenyben a Jeseniussal. A mi 4 kocsinkkal könnyebben boldogult a 362-esünk, így hamar leelőztük Moravský Písek elágazás Bzenec (és Brno) felé, mint a múltkor is, ma is Kačenka szaladgál át Bzenecre (3 kilométer) Staré město az első 3 kilovoltos állomás, a LokoTrans 140.042-es pihen egy hátsó vágányon
Bratislava Bratislava Břeclav Břeclav Moravský Písek Staré město u Uherského Hradiště
Jó látni, hogy a Krokodilok még mindig napi forgalomban vannak Igaz, az üzem nagyját a Kvattrók viszik, már ha üzemképesek. Ebben nagyon fog segíteni a modernizációs programjuk, a '90-es évek elején gyártott gépekből már 2 remotorizált darab készen is van Még 2 gép A román teherkocsik élén 3 magánvasúti mozdony is áll, a Bobina mögött 2 Kocour segít a vontatásban Otrokovicén találkozunk a Jókútra tartó személyvonattal Přerov átépítése folyik gőzerővel, a vasútvillamosítók 2 kis Hektorral is szerepelnek, a T435.0508-as pályaszámot viselővel, illetve a már új forgóvázakkal rendelkező 720.541-el (mindkettő 720.5-ös sorozat, vagy máshogy nézve T435.05)
Staré město u Uherského Hradiště Staré město u Uherského Hradiště Staré město u Uherského Hradiště Staré město u Uherského Hradiště Otrokovice Přerov
A BF logistics szímpompás 740-ese is anyagvonattal van jelen Jövőre készen lesz Egy polonizált 182-es a DPOV műhelye mellett. Ezeknek az öreg gépeknek lassan lejár az ideje, a helyüket a fiatalabb szlovák 183-asok kezdik átvenni Lengyelországban Olomoucbe pont egyszerre érkezünk a Brnóból Jeseníkbe tartó gyorsvonattal. Első osztályú szakasszal rendelkező vezérlőkocsik találkozója. Őket csak Brunál-Opava-Ostrava felé használják, de nincs belőlük annyi, hogy minden gyorsvonathoz elegendőek legyenek és újak már nem készülnek Ez a gyorsvonat Brno felé tart
Přerov Přerov Přerov Olomouc Olomouc Olomouc

    [Home] [Next] [Last]