2019.03.15-17. GB Liverpool-Chester-Rugby-Leamington Spa-Birmingham-Hereford-Crewe-Buxton-Manchester


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Stratford ma már fejállomás, de nem volt mindig így. 1976-ig közvetlen összeköttetése volt dél felé a Cotswold Linehoz, de egy siklás után a British Rail lezárta a vonalat Honeybourne felé 20 percenként jönnek-mennek a vonatok Birminghambe, így nagyon nem kell számolgatni, melyik vonattal megy tovább az ember Ezútal a kisebbik birminghami állomásra érkezek, ez a Moor Street. Gyalog nincs messze a New Streettől, de vasúti direkt kapcsolat nincs Egy újabb rövid szárnyvonal következik. Redditch 1960 óta fejállomás, amikor is bezárták a vonalat Evesham felé, így maradt egy 8 kilométeres vonalacska belől. Ezt Az 1990-es évek eljén villamosították és ide is 20 percenként járnak ki a vonatok Az elágazóállomás Redditch felé Barnt Green. A peronok itt az elágazóágakon vannak, így ha valaki nem Birmingham felé utazik, elég sokat kell sétáljon az átszálláshoz Távolsági forgalom is van, ez a Super Voyager Manchester felé igyekszik
Stratford-upon-Avon Stratford-upon-Avon Birmingham Redditch Barnt Green Barnt Green
A következő vonattal Bromsgroveig jövök ki. Gondoltam trainspottingolok itt egy kicsit, de a kifejezetten hideg szél kellemetlenné tette ezt a tevékenységet A Cross Country egyik HST-je is feltűnik Vigyázat, gyorsvonat halad át a kettes peron mellett! Kifejezett sok dízeles vonat jár itt a villamosítás ellenére. Talán a hibrid vonatok terjedésével eltűnnek ezek, amik csak az útjuk egy részét teszik meg drót alatt Ez a 323-as itt fordul és megy vissza Birminghambe Én viszont még tovább megyek dél felé, Herefordig.
Bromsgrove Bromsgrove Bromsgrove Bromsgrove Bromsgrove Hereford
Bár Hereford még Anglia, mégis a Walesi Nemzeti Vasúttársaság (csak én hívom így, amúgy Transport for Wales) kezeli. Smethwick Galton Bridge emeletes állomásának felső szintjén vagyunk. Itt járnak a Birmingham Snow Hill és Worcester között a vonatok, az alsó New Streetről vezet Wolverhampton felé Most lent vagyunk, a hídon vannak a felső peronok A felső szinten a West Midlands 10 percenként jár, az alsó szinten több vasúttársaság több viszonylata biztosít hasonló sűrűséget A feltámadó esőben halad át egy CrossCountry Super Voyager Két Virgin is találkozik
Hereford Smethwick Smethwick Smethwick Smethwick Smethwick
Ebben a színben és koszosan nem néznek ki valami jól a Turbostarok, pedig ez a példány akkor még 10 éves sem volt Crewe-ba még pont el lehet jutni a napijeggyel, idáig érvényes, így mára itt zárul ez az út Hogy aztán másnap már sokkal jobb időben ugyaninnen folytatódjon. Itt sikerül megvenni egy Manchesteri DaySaver jegyet, ami vonatra és villamosra jó (bár innen még nem érvényes, így kellett egy 2 fontos jegy a szomszéd állomásig), kicsit küzdött vele a pénztáros, de 5 perc alatt azért nagy büszkeséggel elővarázsolta nekem Látszik hogy itt már a Northern vasúttársaság területének szélén vagyunk, már találunk kék-lila 323-ast. A vasúttársaságot időközben államosították, mivel annyira rosszul menedzselték az új vonatokat és menetrendet, amit be kellett vezetniük Chesterből érkezett a walesi 153-as A Virgin London felé indul
Smethwick Crewe Crewe Crewe Crewe Crewe

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]