2019.03.15-17. GB Liverpool-Chester-Rugby-Leamington Spa-Birmingham-Hereford-Crewe-Buxton-Manchester


    [Home] [Next] [Last]

A tavasz Angliában kezdődik, ezúttal a Mersey tolrkolatánál. Birkenhead Hamilton Square állomásig jár a vonat, innen Chester felé viszont buszra kell átszállni - pont erre A helyi állomást 1886-ban nyitották meg, és bár igen látványos a föld feletti része, az igazi állomás a föld alatt van mélyen. A három peronhoz három lift vezet le, mindegyik akár 100 utast tud szállítani egyszerre egy irányba, egy út 45 másodpercig tart Kétféle busz van, én az expresszel jövök, mely nem áll meg Hootonig. Itt lehet visszaszállni egy 508-asra Chester felé Az állomás óriási területen fekszik mai is, fénykorában hét peronja volt, 4 vonalat kiszolgálva. A hídon még látszik a dicső gőzös múlt nyoma, egészen 1965-ig közvetlen járat is ment innen London felé. 1985-re ért ide a harmadik sínes villamosítás, mely a '90-es évek elején fojtadódott Ellesmere Port és Chester felé, addig arra dízel Chesterbe érve pont elcsípek egy már TfW fehérre festett Holyheadbe tartó 175-öst Az 508-asok immár 40 éve róják a köröket Liverpool környékén, de már nem sokáig, 2020-ban érkeznek az utódok a Stadlertől
Birkenhead Birkenhead Hooton Hooton Chester Chester
A Northern öregedő Sprinterei még sokág marandak, sőt még más vasúttársasoktól is érkeztek levetett darabok A 27 darab Coradia 1000-es 2003 óta walesi lakos, de 2023-tól elkezdik lecserélni ezeket is CAF Civitykre Birmingham környékét egészen jól be lehet járni a West Mindlands Day Ranger napijeggyel, így jutok el ezzel a vonattal Rugby állomásra A GE amerikai gyártású, 70-es sorozatú mozdonyaiból 37 darab készült, közülük 19 került a Freightlinerhez A 86-osok Magyarországon sem ismeretlenek, a Floyd összesen 9 ilyen mozdonyt importál a britektől. A már közel 60 éves gépek napi forgalomban már nem láthatóak, viszont a 3 nosztalgia gép rendszeresen megjelenik az országban Viszonylag kevés időt töltök Rugby állomásán, de így is csak kapkodom a fejem, folyamatosan jön valami, itt máris a következő London Northwestern vonat London felé
Chester Chester Rugby Rugby Rugby Rugby
Nincs nyugalom, máris jön a ellenvonat, hátul egy DRS nagydízel dorombol Nincs megállás, az ablakos vonat után blokkra jön egy konténerszállító vonat is Rugbyből csak egy rövid menet Coventry, ide a Crosscountry Birminghambe menő vonatával jövök el Az állomásépület maga nem különösebben szép, ennek ellenére minden elkövettek, hogy kicsit feldobják a környezetet Virgin Pendolino indul London felé A 153-asok utolsó teljes éve 2019 volt a West Mindlandsnél, Nuneaton és Leamington Spa között ingáztak. A 366-os mára már tárolón várja sorsát, ami valószínűleg a szétbontás lesz
Rugby Rugby Coventry Coventry Coventry Coventry
Coventryben sem kell unatkozni, itt is van forgalom Londonba is több, egymással versengő társasággal lehet eljutni, ami jótékony hatással van az árakra A neves fürdővárosba, Leamingtonba is a Crosscountry hoz el, de jöhettem volna akár a West Midlandssel is Ide is öröm megérkezni, mindent elkövetnek, hogy az utasok kellemes érzéssel szálljanak le, vagy várakozzanak az egyébként 1854-ben épült állomáson A következő célpontom Stratford-upon-Avon, oda viszont éppen nem megy vonat a közvetlen úton, ezért kerülővel kell menjek Dorridge felé. Ide a Chiltern London-Birmingham járata hoz el, a kissé kopottas 168 106-al Shakespeare városába a West Midlands 172-esével érkezek meg, jó sok másik utassal együtt.
Coventry Coventry Leamington Spa Leamington Spa Dorridge Stratford-upon-Avon

    [Home] [Next] [Last]