2018.09.29-30. GB Leeds-Doncaster-Cleethorpes-Preston-Manchester-Sheffield-Lincoln-Manchester


    [Home] [Next] [Last]

Folytassuk az utunkat Leedsből. Szombat reggel elég üres az állomás, így van idő megnézni az Arriva Northern festésű 158-ast - bár az Arriva közben már lekerült róla, mivel visszaállomsították ezt a vasúttársaságot Hogyan csináljunk háromrészes motorvonatot, ha nincs ilyenünk? VEgyünk egy kétrészest és csatoljunk hozzá még egy szólót. Bár különböző típusokról van szó, mégis passzolnak egymással, nem kell szenvedni, hogy most lehet-e csatolni, vagy sem? Érkezik egy Transpennine Express vonat, mely Manchester felé megy majd tovább Kissé váratlanul jelent meg a hátam mögül a Network Rail pályás vonata. Élén a 73 951 - az 50. életévét már jócskán átlépett masina 2014-ben lett teljesen felújítva és remotorizálva A vonat végén a 73 952 halad. Ezek a mozdonyok az eredeti 600 lóerős motorok helyett már 2x750 lóerős dízelt kaptak, cserében már nem tudnak üzemelni a 750V-os harmadik sínes rendszerről, mely az eredeti területük volt Londontól délre Távolsági vonatok egymás mellett
Leeds Leeds Leeds Leeds Leeds Leeds
Leedsből Doncasterbe a leggyorsabb út vasúton vezet, a 30 mérföldet 30 perc alatt teszi meg az LNER vonata. Autóval mindez jóval több idő alatt megy, ha forgalom van is van, akár 1 óra is lehet a menetidő. Doncaster egyébként egy nagyon fontos csomópont, az itteni depóban több mint 100 mozdony dolgozott, de a helyi mozdonygyár rengeteg mozdonyt is készített. MA már sajnos idegen gyártmányú mozdonyok várakoznak a síneken, a helyiek lassan kikopnak A hátul lévő üzemben ma a Wabtec székel, komoly személykocsi javítóüzemmel van jelen CSomóponthoz méltó a forgalom, a Flying Scotsman nevéhez illően Skóciába megy A 91 017 Leedsbe viszi az utazókat A 2-es vágány csak tároló, innen nem indulnak vonatok A 322-es sorozatból összesen 5 darab készült, jelenleg többnyire Leeds és Doncaster között járnak, de 2021-22 körül mennek is a forgalomból az új CAF vonatok érkezésével
Doncaster Doncaster Doncaster Doncaster Doncaster Doncaster
A Hull Trains a legtöbb brit vasútvállalattól eltérően nem franchise (közszolgáltatás) keretében tevékenykedik, hanem teljesen saját kockázatára. Amint a neve is mutatja Hull és London közlekednek csak. A képen látható Alstom Adelante dízel motorvonat már a múlté, 2020-ban lecserélték őket a két üzemmódú (villany és dízel) Hitachi Paragonokra Nem messze pár tárolóvágány Itt nem unatkoznak a Trainspotterek, bár a tehervonatok pont nem kerültek a szemem elé Ez is csak Northern vonat, csak még nem festették át Scotrailről Egy London felé tartó Hull 180-as. A 14 szerelvényt 2001-ben késztették az Alstom Coradia alapjaira itt Nagy-Brittaniában, 2020-ban 10 darab üzemel még a Grand Central színeiben, 4 darab letárolva áll A British Rail saját maga gyártott 996 darab tolatómozdonyt 1952 és 1962 között. A 08-as sorozatú mozdonyokból még ma is közel 100 darab van üzemben, köztük a 724-es itt a Wabconál
Doncaster Doncaster Doncaster Doncaster Doncaster Doncaster
Hogy jár egy állomás, ha teljesen új peron épül oda, ahol korábban semmi sem volt? Átszámozzák az összes vágányt? Ugyan dehogy! Berakunk előre egy 0-as vágányt! Még egy pár pihenős Northern egység az északi végen Indulás közben még bepillantunk az üzemi területre A mai cél egy újabb tengerparti nyaralóhely, Cleethorpes. A jelenlegi állomás 1885 óta néz ki így, bár már sokkal kisebb forgalmat szolgál ki mint régen - a régi londoni közvetlen vonatokhoz képest ma óránként van gyorsvonat Manchesterbe, két óránként személyvonat Bartonba (busz csatlakozással Hullba), és hétköznap még napi 2 pár East Midlands vonat is van Newarkba Cleethorpesban a nyaralók nagy örömére van egy másik vasút is. A Coast Light Railway (parti könnyű vasút) 1948 óta viszi az utasokat 381 mm-es nyomtávon A közel 2 kilométeres vonalon hétköznap 1 vonat jár 50 percenként, hétvégén 2 vonat 30 percenként. Ha valami esemény van, akár 4 vonat is kint lehet a pályán
Doncaster Doncaster Doncaster Cleethorpes Cleethorpes Cleethorpes

    [Home] [Next] [Last]