2016.12.30-31. PL+DE Wroclaw-Kudowa Zdrój-Görlitz-Pirna-Altenberg-Königsbrück-Dresden


[First] [Prev] [Home]    

Drezdában mindig van valami újdonság. Ezúttal ez az MRB, a Mitteldeutsche Regiobahn márkanév alatt futó, Transdev csoporthoz tartozó, de a Bayerische Oberlandbahn által üzemeltett Alstom Coradia Continental motorvonat. Ezek 2016 közepén vették át az innen Zwickau és Hof felé menő vonatokat a DB Regiotól, vadiúj járművekkel Trilex és Desiro és DB Regio Talent 2 is van A távolsági forgalmat jelenleg két darab 101-es mozdony képviseli Én teszek még egy kanyart Pirna felé. Az S2 nem túl hosszú szerelvénye pont elegendő ide, sőt így év végén a vezérlő is elég lenne Rengeteg a pihenős mozdony, az SBB Cargo mindjárt 3 mozdonyt mutat be A svájciak mögött alig maradnak le a luxemburgiak, akik 2 géppel járulnak hozzá az állomás sokszínűségéhez
Dresden Dresden Dresden Pirna Pirna Pirna
Egy állomással visszább járunk, ez Heidenau. Amint leszállok az S2-es vonatról, már jön is egy Metrans konténervonat. Hiába a konténerek nem ismernek ünnepet A relatíven fiatal (25-30 éves) ex NDK-s 143-as sorozat egykor több mint 600 tagot számlált, ma már kevesebb mint a fele közlekedik Itt csak egyetlen gép van kiállítva, egy Akiem lízingcég tulajdonú 186-os (bár hogy most ki bérli, az ki tudja követni) Szép a napsütés, de nagyon hideg van Heidenauból feljövök a hegyekbe, a cseh határ mellett fekvő Altenbergbe. A Müglitztalbahnon 2010 decembere óta a Städtebahn Sachsen szolgáltat 642-es Desirokkal. Itt már némi hó is van, ami nem is baj, lévén hegyi síközpontról van szó Jobbra a buszpályaudvar található, ami kell is, mivel a vonatok nem bírják a forgalmat, így 2017-től párhuzamos buszjáratot is be kellett állítani, hogy el tudják szállítani az utasokat. A vonalon már most is ki van használva minden keresztezési lehetőség és a legtöbb járat csatolva közlekedik, mégsem elég
Heidenau Heidenau Heidenau Heidenau Heidenau Heidenau
Átszaladunk gyorsan az Elba mentén északra. Előttünk a meisseni Elba híd,tőlünk balra a belváros Ez pedig a Treibischtal végállomás. Ezt mindig valami komolyabb pályaudvarnak képzeltem, ehelyett egyetlen vágányban ér véget az S-Bahn... De még van idő egy újabb mellékvonalra is. Königsbrück belé ismét a Städtebahn Sachsen Desirojával jutok el, szintén 2010 óta szolgátat itt a cég. Innen tovább 1998 óta nincs tovább, a Strassgräbchen-Bernsdorfba menő további 18 kilométeren a síneket már fel is szedték Vissza a drezdai főpályaudvarra. Az MRB kicsit gondban volt a motorvonatokkal, ezért kénytelenek voltak hagyományos szerelvényeket is bérelni, ezeknél viszont körül kell járni, emiatt ez a szerelvény felső részen kötött ki a lenti helyett A szilveszteti éjszakán egyre kevesebb a vonat, azok is inkább már csak érkeznek, mint indulnak Inkább a Nicht Einsteigen dominál a kijelzőkön
Meissen Meissen Königsbrück Dresden Dresden Dresden
A Metropol Euronightra várakozik Václav + még én is Idén visszafogottak a fiatalok, nem dobálnak petárdát 10 másodpercenként, csak fél percenként Szilveszteri nosztalgia különvonat V-100-al Végül befut az éjszaki vonat, amiben ismét saját hálófülke jut, pedig most csak itt hárman szálltunk fel. Boldog új évet!
Dresden Dresden Dresden Dresden

[First] [Prev] [Home]