2016.12.30-31. PL+DE Wroclaw-Kudowa Zdrój-Görlitz-Pirna-Altenberg-Königsbrück-Dresden


    [Home] [Next] [Last]

Az év utolsó előtti napján Wroclawból indulok. Errefelé nyugaton egyre ritkábban a régi, modernizálatlan motorvonatok, most reggel mégis egy ilyen fapados EN57-es indul innen Opoléba Én viszont nem arra, hanem egy kétkocsis TLK-val Kudowa Zdrójba indulok. A vonat jól tele van, Klodzko Glówne állomásnál van alkalmam először kinézni. Itt egy már modernizált EN57-essel keresztezünk A szélen a már látott Orionos gépek mellett ma az észt Skinest Rail helyi leányvállalatának egy Ludmillája is várakozott A két kocsi első osztályú volt, de a vonat csak másodosztályúként közlekedett, így mindegyik szépen ki volt cetlizve, több nyelven, köztük magyarul is Errefelé 6 évvel ezelőtt jártam utoljára. Akkor éppen járhatatlan volt ide a pálya és úgy tűnt, sosem tér vissza az élet Kudowa Zdrój állomására. Ma meg napi 2 pár távolsági vonat mellett további 4 pár helyijárat is szolgálja az utazókat Persze hogy újra legyen forgalom szükséges volt felújítani az egész pályát Klodzkótól idáig, illetve megfelelő járműpark is kellett mivel az ősi SU45-ösök mostanra már kivonultak a forgalomból. Helyettük errefelé ilyen modernizált SU42-esek érkeztek
Wroclaw Klodzko Klodzko Klodzko Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój
Kassza persze már régóta nincs, jegyet a vonaton lehet váltani A fordulóidő ahhoz kevés, hogy bemenjek a városba, ahhoz sok, hogy pont megfagyjak. A mozdonyon ment a hőntartó, a kocsik fűtését a napra bízták a szakemberek Megérkezett a következő helyijárat, így indulhatunk mi is Most Klodzko városi állomásán hagyom ott a vonatot A cseh határ menti Miedzylesiéből érkezett EN57-1951 az utolsó szériára jellemző új homlokfallal rendelkezik. Sőt, ő a sorozat utolsó előtti-előtti példánya, ami 1993-ban hagyta el a gyárat A Wroclawból a már határ túloldalára, Lichkovba tartó társa éppen 26 évvel idősebb!
Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój Klodzko Klodzko Klodzko
Én viszont várok egy dízelt: az SA135-006 Nowa Rudán keresztül hoz Walbrzychba. Ekkora tömeg szerencsére csak az utolsó 20 percre lett, amikor egy táborozó csoport lepte el a vonatot, sok helyet nem hagyva a normál utazóknak Január 31-én újra Wroclawból indulok. No nem Varsó felé ezzel a Pendolinoval, inkább nyugat felé A pályaudvart mintaszerűen felújították, a haszontalak helyeket mindenféle installációkkal töltötték ki A 628-as Küblivel tegnap már találkoztunk, most érkezett vissza déli kirándulásából Egy modernizált társa kint fagyoskodik a tárolón Hosszú évek leépülése után a Alsó Sziléziai vajdaságban újra felfutóban a vasúti közlekedés. Ehhez persze kellett a helyi vasúttársaság, aminek nem Varsóból diktálnak, illetve az új járművek. Wroclawból idáig ezzel a kényelmes, csendes és kellemes belső hőmérsékletű Impulssal jöttem, össze nem lehet hasonlítani egy klasszik EN57-essel
Walbrzych Wroclaw Wroclaw Wroclaw Wroclaw Wegliniiec
Az előző villamos vonat Luban Slaskiba ment, onnan jött ez a motorvonat is, de egy kicsit másik úton, Zgorzelec felől És oda tart a váltóvonat is. Az SA108-006 Zielona Górából érkezett és irányváltás után megy majd tovább dél felé. Ez a Regio Tramp nem KD járat, ezt a Polregio (ex Przewozy Regionalne) üzemelteti, de kivételként ezen a vonalon elfogadják egymás jegyeit (máshol nem igazán megy ez) Én Zgorzelecig jövök a kisvonattal. Itt lehet átszállni a Görlitz felé tartó KD vonatra, ami bizonyosan a világ egyik legrövidebb nemzetközi járata: a túlparti német városig 1,4 km a menet. A jegyár 1 euró, de nem kell megvenni, gyakorlatilag hallgatólagosan ingyenes a járat. Az SA108-as egyébként furcsán megy tovább: előre megy a határhídig, ott visszafog és a balra lévő másik pályán megy tovább Egyedül jöttem ide, de legalább a kétfős személyzet nem érezte magát teljesen feleslegesnek A görlitzi pályaudvar is csak árnyéka önmagának, azokat a hosszú, valaha fedett peronokat már nem igen használják A Drezdába tartó 2 részes vonatnak nem is kell sok hely, bőven elfér a 2 Desiro a csarnokban
Wegliniiec Wegliniiec Zgorzelec Görlitz Görlitz Görlitz

    [Home] [Next] [Last]