2016.10.14-15. GB Shrewsbury-Tenby-Bristol-Penzance-Looe-Exeter


[First] [Prev] [Home]    

Érkezik az én vonatom is, ami Penzancebe visz majd. A foglalt helyemet lefoglalta magának egy nagyobb család, így kénytelen voltam egy kicsit rosszabb hellyel beérni, de azért így is izgalmas utazás volt, főleg hogy sokat lógtam így az ablakban Dawlishban a vonat egészen a tengerparton megy - ez szuper amíg jó idő van, de rossz időben nem annyira, ha túl nagy a hullámzás, leállítják a vonatközlekedést... Totnesben keresztezünk egy újabb XC vonattal St. Erthből egy rövid, alig 7 kilométeres szárnyvonal indul St. Ives felé. Bár a '60-as években be kívánták zárni ezt a vonalat is, az erős turistaforgalom megmentette. Ma is 30 percenként járnak itt a vonatok, szezonban dupla, azon kívül szóló motorvonatok formájában Penzance a brit vasúthálózat délnyugati végén fekszik, ide napi több közvetlen vonat jár Londonból, köztük az éjszakai Night Riviera is. Ezeket mind a pár kilométerre lévő Long Rockban készítik fel a következő útjukra A 43 022-től most elköszönünk, de csak rövid időre, mert rövid városnézés után vele indulok visszafelé
Bristol Dawlish Totnes St. Erth Penzance Penzance
Alattunk egy érdekes vasútvonal maradványa látható. Liskeard és a tengerparti Looe között 1860-ban épült vasút, hogy a völgyben lévő bányát összekösse a kikötővel. Ekkor már itt fent is vezetett Penzance felé a vasútvonal, mégsem kötötték össze a kettőt. 1873-ban indult be a személyszállítás a vonalon, de még így is közel 30 évnek kellett elteljen, hogy bekössék a hálózatba a rövidke szárnyvonalat Az előző vonatom már száguld is London felé - balra látható a Looe felé tartó kiágazás Érkezik az ellenvonat, mely Penzance felé tart A végén reklámmozdony tol Looe felé külön kis peron van. A forgalomhoz tökéletesen megfelel a szóló 153-as motorkocsi, a kétfős személyzetre odafelé alig 3-an, vissza 10-en jutunk. A vonal innen egy nagy hurokkal, szép lejtőn jut le a völgybe, ahol irányt kell váltani (a kalauz állítja a váltót) és úgy megyünk majd tovább a patak partján a tenger felé Alig 3 perc múlva már megy is vissza a motorkocsi Liskeardba
Liskeard Liskeard Liskeard Liskeard Liskeard Looe
Csak hogy el ne tévesszük hol vagyunk. Dagálykor egyébként egyes szakaszokon olyan, mintha vízen menne a vonat, a töltés alig valamivel van a vízszint fölött Újra Liskeardban. Ez nem egy nagy állomás, de mégis nagy a vonatforgalom, lassú és gyorsvonatok, alig fér ki a következő 2 óra Ma este Exeter a végállomás. Érdekesség, hogy nem egy kétrészes motorvonat jött, hanem 2 szóló 153-ast fogtak be erre az esti járatra. Holnap már London felé indulunk haza
Looe Liskeard Exeter

[First] [Prev] [Home]