2016.10.14-15. GB Shrewsbury-Tenby-Bristol-Penzance-Looe-Exeter


    [Home] [Next] [Last]

Minden hétköznap közlekedik egy mozdonyos vonat is az Arriva Train Wales hálózatán. A Premier Service (hivatalosan Business Class Service) reggelente fél 6-kor indul Holyheadből, hogy 4:25 perc múlva megérkezzen Cardiffba, majd délután ugyanez vissza. A vonatot 67-es mozdony továbbítja vezérlőkocsi segítségével, csak első osztályú kocsi van rajta (bár másodosztályú jegy is elég rá), illetve egy étkező, ahol a valódi első osztályú utasok ingyenes étkezésben részesülnek A 24 darabos ATW Express Sprinter flotta nagyobbbik része megfordul Shrewsburyben napi munkája során, bár itt nincs depó A Bombardier Coradia motorvonatok 2004 óta járnak az ATW színeiben Pár perccel az én vonatom előtt még érkezik egy 158-as Wrexhamből, arra a peronra, amiről az én (egyébként Manchesterből jövő) vonatom is. Alig 4 perc alatt ez lerakja az utasokat és kiáll a tárolóra, aztán már jön is az én 175-ösöm Átvágunk Newporton, Cardiffon és Port Talboton alig 3 óra alatt és máris megérkezünk Swansea-be. Érdekes, bár van elég peron, mégis hogy a lehető legkevesebbet kelljen gyalogolni, a csatlakozó vonat elé áll ez be és indul is tovább pár percen belül Ez már Carmarthen, itt irányt vált a 150 208-as. Mellettünk egyébként az előző vonatom, akár itt is átszállhattam volna, de jó döntés volt már Swansea-ben átszállni, mert így jó helyem volt az egyébként jól megtelt vonaton
Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Shrewsbury Swansea Carmarthen
A mai végcél nem Pembroke, csak Tenby, Pembroke előtt az utolsó keresztező állomás. Szerencsére a felhők nem öntöztek meg esővel, csak szép hátteret adtak Minden órában van itt kereszt, hála az ütemes menetrendnek A kicsiny állomás előtti parkoló fizetős, de a szomszéd utca már nem, ki érti ezt? Tenbyt a helyiek akár Dinbych-y-Pysgodnak is mondhatnák, ha éppen a többségük nem csak angolul beszélne A két órás városnézés után visszafelé is a 150 208 visz Carmarthenben megint irányt váltunk és újra délnyugati irányban hagyjuk el az állomást. Nem volt persze mindig fejállomás, de az észak felé vezető szárnyvonalakon 1951 és 1965 között szép lassan megszüntették a személyszállítást, majd szép lassan a teherszállítást is
Tenby Tenby Tenby Tenby Tenby Carmarthen
Kis késéssel elérjük Swanseat, de a London felé induló csatlakozást még így is bőven elérjük A szépen felújított kocsiban már USB csatlakozó is helyett kapott. A GWR flottája amúgy is megújul, a 119 darabos HST flotta egy részét vadonatúj Hitachi gyártmányú dízel és elektromos hajtásra is alkalmas 800-as motorvonat válta majd A Severn alagút villamosítása miatt Newport és Bristol Parkway között buszra kellett szállni. Szerencsére itt nem olyan kontinentális pótlás volt, hogy minden vonathoz x számú busz tartozott, hanem folyamatosan jöttek a buszok és arra lehetett felszállni, amelyikre akartál, még a jegyet sem nézte senki, így az eredetileg tervezettnél jóval hamarabb megérkeztem Bristol Parkway állomásra Ennek köszönhetően volt időm kicsit megfigyelni itt a forgalmat, köztük a CrossCountry 10 darabos HST flottájából a 43 304-et A vágányzár miatt eléggé meg volt kavarva a forgalom, láthatóan az utasok sem mindig értették, melyik vonat éppen hova megy, dacára, hogy elég jól ki volt írva minden Az én mai utolsó vonatom. A Portshmouthba tartó 158 960-at a tárolóról hozta be lezárva egy mozdonyvezető, majd otthagyta. Aztán pár perc múlva jött egy kalauz (na jó, guard) és egy másik vezető, akik aztán kinyitották és már mehettünk is (én csak Bristolig)
Swansea Swansea Bristol Parkway Bristol Parkway Bristol Parkway Bristol Parkway
Bristol főpályaudvara a Temple Meads, innen indulok ma tovább. Na nem Manchesterbe, ahova a Cross Country Voyagere indul A GWR reklámmatricás 158 798-asa csak a szomszédos Parkwayba indul, ott ad csatlakozást a Wales felé menő vonatokra London felé a First Group kékjét viselő HST szerelvény készül Reggeli csúcsforgalom Az előbbi 158-as napfényben is Szemben egy újabb Cross Country vonat, pár trainspotterrel. Akik nem fotóznak, csak pályaszámot jegyzetelnek, mert az itt a divat
Bristol Bristol Bristol Bristol Bristol Bristol

    [Home] [Next] [Last]