2015.11.14-15. GB Liverpool-York-Carlisle-Manchester


[First] [Prev] [Home]    

A VTEC következő járata készül London felé. Az IC225-ös szerelvények mér 25 éve kötik össze Londont Skóciával a Nyugati fővonalon, 1991 óta pedig errefelé is, Keleten A DRS egyik 66-osa itt tölti a hétvégi pihenőjét Ez még mindig ugyanaz a vonat, amit az előbb láttunk. Signalling issue, ahogy az angol mondja, röviden: ez a vonat nem megy tovább Az utasoknak meg kellett várják a következő dél felé tartó Virgin vonatot, ami egy IC125-ös dízel egység volt. A két vonat utasai együtt már jól kitömték a kisebb kapacitású szerelvényt, nem lettem volna ott szívesen utas A Cross Country nevéhez illően mindenfelé jár. Ez a járat Guildfordba tart, tehát Londonon keresztül halad, de van innen a délnyugati végeken fekvő Penzancebe is közvetlen vonat Ezen a hétvégén éppen vágányzár volt Edinburgh felé, így kihasználtam az alkamat és egy terelt vonattal jöttem Newcastle és Carlisle között. A VTEC normál esetben nem jár erre, illetve a két város között is csak helyi járatok vannak, IC nincs, mindenképpen különleges út volt. Abban is, hogy az egyébként másfél órás menetidő helyett ez a vonat csak 1:15 alatt közlekedett, de még ezt is megfejelte 10 perccel, így annyival korábban értünk ide
York York York York York Carlisle
A 153-as Super Sprinterek kétrészes 155-os kettészedéséből keletkeztek, az állomány legnagyobb üzemeltetője a Northern Rail A teherforgalom sem pihen, az EWS tart észak felé egy konténervonattal Persze van amikor az egység nem elég, de a kettő sem, ilyenkor is jól jön, hogy van szóló egység, amivel bővíteni lehet a kapacitást Ez az Alstom 67-es mozdony különleges festést visel, az angol királynő uralkodásának gyémánt jubileumáról emlékezik meg És bár Angolországban vagyunk, de közel a határhoz, így a Scotrail járatai sem ismeretlen errefelé, napi pár közvetlen járat van Glasgowba. Innen egy Virgin Pendolinoval mentem Prestonba, a viharos szél miatti sebességkorlátozás miatt fél órás késéssel Vasárnap reggelre már elmúlt a tegnapi vihar, a vonatok időben járnak. Bár Angliában a vasárnap reggeli közlekedés elég visszafogott, szerencsére Preston és Manchester között nem délben indul az első vonat - no nem ez, ez Londonba megy
Carlisle Carlisle Carlisle Carlisle Carlisle Preston
Én most csak Deansgate-ig jövök a FTPE Desiroval, praktikus okokból: a menetjegy idáig 2 fonttal olcsóbb, illetve innen lehet a legjobban átszállni a Metrolink villamosra. Egyébként amilyen sokan várták a vonatot Prestonban, annyira jól elnyelte a szerelvény az utasokat, a vonat vége már egészen szellős volt Ez a villamos ugyan pont jó lenne nekem, de előbb még jegyet kell venni, így elengedem Kilátás a Metrolink állomásról a nagyvasútra. Amint látszik Manchester a csatornák és a vasúti felüljáról városa, mindkettőből akad gazdagon Vasárnap délelőtti villamos Manchester központjában - igaz itt már kifelé haladunk a Picadilly Gardenstől A Burybe vezető vonal a Metrolink első vonala volt, 1992-ben nyílt meg egy korábbi vasútvonal helyén. Ami eléggé egyedi módon, 1916-ban lett villamosítva 1200 voltos harmadik sínes rendszerrel Ashton-under-Lyne-ba 2013-ban érkezett az első villamos; minden bizonnyal hétköznap nagy forgalmú vonat, vasárnap ez (is) kongott az ürességtől. A közelben van vasútállomás is, meglehetősen nem kínálati menetrenddel, lehet ezzel kívánják az utasokat a villamosra szoktatni
Manchester Manchester Manchester Manchester Manchester Ashton-under-Lyne
Ismét ugrunk egyet, ez a MediaCity UK megállóhely. Vagyis hétköznap végállomás is, de hétvégén csak betérnek ide az Ecclesbe menő járatok, majd irányváltás után haladnak tovább A mai nap utolsó állomás Eccles, a nyugati végállomás. Innen 100 méterre van a nagyvasúti állomás, illetve buszállomás is van, igazi intermodális majdnem csomópontot alkotva. Amint látszik ez a nap csak villamosozásra volt jó, az utolsó út a repülőtérre vezetett, ott már nem készült kép
Manchester Manchester

[First] [Prev] [Home]