2015.05.26-27. LV-LT Ventspils-Kaunas


    [Home]    

Lettország két legnagyobb kikötője Ventspils és Liepaja. A kettő között a múlt század 30-as éveiben különböző nyomtávú vasutak épültek, amit a németek egységesítettek a 2. világháború alatt 1435 mm-re, de ez még mindig nem egy közvetlen kapcsolat volt 1974-ben adták át az egyenes, egységes szélesnyomtávú vasutat, ennek egyik állomása volt Saka. Az utolsó személyvonat már 1990-ben elment, 1999-ben az utolsó tehervonat is, majd 2009-ben felszedék a síneket Ventspils kikötője generál némi teherforgalmat, de össze sem lehet hasonlítani a litván Klaipedával Nem kell mindenhez mozdony, a teherkocsikat a kikötőben ilyen vontatókkal mozgatják 1901-ben nyílt meg a Ventspils-Moszkva vasútvonal, a felvételi épület is ebből az időből származik. 2010 óta nem jár ide személyvonat, de azért az épületet 2013-ban védetté nyilvánították és felújították A személypályaudvar csak tároló funkciókat lát el, a kikötőt nem erről kell megközelíteni
Saka Saka Ventspils Ventspils Ventspils Ventspils
Láthatóan nem számítanak itt már személyforgalomra, az épület körül zúzottkövet terítettek, így az aszfaltozott peronok is csak ezen a felüleleten érhetőek el jelenleg Lettország amúgy is tele van megszűnt vasútvonalakkal. Az egyik ilyen a Stende-Dundaga-Ventspils, ami a mai egyenes kapcsolathoz képest igazi kanyargós mellékvonal volt. Az 1916-ban megépült 600 mm-es vonal 1963-ig volt használatban, a napi egy pár vonatnak 16 óra kellett, hogy végigmenjen a vonalon (ma mindez közúton másfél óra) Másnap észak helyett dél felé vesszük az irányt. Pagegiai állomása Schengeni külső határállomás, körbe is van kerítve rendesen. A kereszttartók itt nem felsővezetéknek kellenek, hanem kamerák vannak rajtuk elhelyezve, hogy teljesen ellenőrizni tudják az állomást, a vagonokat. Az állomási tartalék TEM TMH 050 egy fiatal gép, alig 1 éves Az állomásra nemrégen érkezett egy tehervonat Radviliskis felől, élén a 2M62M-0536-al. Legközelebb Kaunas mellett, Karciupisnál érünk vasút mellé. Az 575-005 gyorsvonatként halad Vilnius felé Karciupis megállóhelye minimális utasforgalmat bonyolít, még az egyébként mindenhol megálló személyvonatok közül sem áll itt meg mindegyik
Ventspils Dundaga Pagegiai Pagegiai Karciupis Karciupis
A 002-es Elefánt Kaunas felé halad a gyenge esőben Az 575-006 egy személyvonat, ami éppen nem áll itt meg. A kétrészes Elefántok pont a Vilnius-Kaunas személyvonati üzemre érkeztek, hiányzik belőlük az első osztályú szakasz és a középkocsi Az ER9M-381 Kaunas felé már meg is áll itt, vitt egy utast és hozott kettőt És a végén befut még egy ER20-is, Kalinyingrád felől hozott üres kocsikat Litvánia zárásaként pedig elveszett sínek: a Varsó-Szentpétervár vasút egyik elveszett szakasz Fehéroroszország és Litvánia között, nem messze a határtól
Karciupis Karciupis Karciupis Karciupis Marcinkonys

    [Home]