2015.05.23-24. PL+LV Suwalki-Sestokai-Kaunas-Kretinga


    [Home] [Next] [Last]

Az idei tavaszi nagy utazás észak felé adódik. Suwalkiba akkor még cseh Búvárok jártak, mára már errefelé is a PESA vadonatúj SU160-asai járnak A Bialystok-Varsó pályaépítés miatt rövidített, csak 2 kocsis TLK vonatok jártak és csak idáig, mivel Litvánia is zajlott még a pálya fejlesztése Az első litván állomás, Mockava. Az első vágány széles nyomtávú, ide is építettek egy egészen helyre kis peront - ami azért is érdekes, mert a szomszéd Sestokai állomáson viszont nincs ilyen Az állomás legtöbb vágánya normál nyomtávú, az átmenő fővágány is, emellé került ez a magasperon Bár azt gondoltam, már nem veszik hasznát és eltüntetik, de mégis visszaépítették a felújításkor a nyomtávváltó berendezést Az állomás Sestokai felőli vége. A nyár középére már újra jártak a normál nyomtávú tehervonatok Sestokaiba, viszont az itteni üzemanyag átfejtőt elbontották, így Mockava állomás saját teherforgalma már lenullázódott
Suwalki Suwalki Mockava Mockava Mockava Mockava
Május végén már Sestokai állomási is szinte teljesen készen volt, a fényjelzők is működtek már, bár hivatalosan még nem voltak átadva. Peron viszont csak a felvételi épület előtt átvezető normál nyomtávú vágány mellé jutott (ahol most a Szergej áll A konténer átrakó megmaradt, időközben azt is újra használatba vették A Kaunas-Kalinyingrád vonalat Kazlu Rudánál érjük el, akkor még itt építették a vágányokat Már akkor eljutott ide lengyel mozdony, a Newag SM42 700/38-asa dozátoros kocsikkal várta a következő munkanapot Vasárnap reggel benézünk a kaunasi pályaudvarra is. Az első vágányokon a szokásos napi üzem, csupa modern motorvonat Persze azért van még DR1-es is, ez éppen Kybartai felől érkezik, a már felújított Nemunas hídon, ahol a korábbihoz hasonlóan 2 vágány vezet át, de az egyik immár normál nyomtávú
Sestokai Sestokai Kazlu Ruda Kazlu Ruda Kaunas Kaunas
A leghátsó, negyedik peron szolgálja majd ki a normál nyomtávú vonatokat A körülmények igen európaiak, kérdés, mikor jön majd ide az első vonat (bár protokoll vonat már érkezett 2015. augusztusában Varsóból) A két korszak találkozása. A régi lassan eltűnik, az új meg csak terjed Ugrunk egy nagyot, a Klaipediai fővonalra. A személyforgalom elég kicsi, ráadásul pályaépítések miatt akkor még kisebb volt, a teherforgalom viszont kiszámíthatóan erős. Sateikai (immár modernizált, szolgálatmentes) állomásán halad át ez a gabonaszállító vonat A legvadregényesebb litván vonalszakasz szerintem még mindig Kulupenai, a magas töltéssel, völgyhíddal Nem sokkal odébb már a megszokott a látvány a végtelen síksággal
Kaunas Kaunas Kaunas Sateikai Kulupenai Kulupenai
Ezért inkább visszatérünk a dombokhoz, ahova érkezik a Klaipédába tartó Intercity, a TEP70-0347-el Közelít a következő tehervonat Ez még mindig ugyanaz, a hely előnye, hogy többféle látványt is kínál Persze a legjobb hely is unalmas lesz, ezért haladjunk tovább Klaipeda felé, itt Klibiai faluhoz közelítünk, egy frissen kétvágányúsított részen (akkor még nem volt üzembe helyezve a hozzánk közelebb fekvő vágány) A következő vonat már a kétvágányú szakasz végéhez érkezik Kretinga után átérünk az egykori német részre, ez nem sokkal Bajorai (egykoron Bajrohen határállomás) után van, ahol már Vilnius felé dönget az eléggé meghízott gyorsvonat
Kulupenai Kulupenai Kulupenai Klibiai Klibiai Bajorai

    [Home] [Next] [Last]