2015.04.25-26. EE-FI Tallinn-Helsinki


    [Home] [Next] [Last]

Április közepén jártunk már délen, most induljunk északra. Ezúttal Tallinn az úticél, bár sajnos ezúttal nem vonattal. Tavaly sajnos kimaradt Észtország, így lemaradtam a nagy átállásról, amikor is (szinte) kizárólag Flirtre állt át az észt vasút személyszállítási ága Villanyfronton már 2013 őszén is szinte kizárólag Stadler motorvonatok jártak A Balti pályaudvar fantasztikus helyen van, pár lépésre a belvárostól és ha pár száz méterrel odébb lenne, a kikötővel is meglenne a közvetlen összeköttetése Bár megjelentek a modern CAF villamosok is Tallinn utcáin, nekem még csak a jó öreg Tatrakhoz volt szerencsém - itt éppen egy KT6-os érkezik a Balti jaam megállóba A 163-as kocsi már közel 10 éve Tallinnban van, azelőtt Erfurtban rótta a síneket Az 1-es vonal Kopliba kissé kies, lakótelepek és ipartelepek között kanyarog
Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn
A reklám itt is divat, nem egy villamos visel teljes felületén hirdetést. Innen jobban látszik a 114-esen az utólag betoldott alacsony padlós középrész Tallinn a tornyok városa, a Szt. Olaf templom tornyából jól látszik a délutáni csúcsforgalom. Tavalyelőtt még használták a jobboldalon belógó vágányt is, ma már ez is használaton kívül van Egy ex-erfurti és egy ex-gerai villamos találkozása Tallinnban A 2314-es háromrészes dízel Flirt Türibe készül A vonatok ugyan 160 km/h-ra alkalmasak, de ezt Észtországban sehol nem tudják kihasználni - de így is óriási menetidő csökkentést hoztak már a sokkal jobb gyorsulásukkal A Moszkva-Tallinn közvetlen gyorsvonat utolsó hetében járunk. Akkor még járt ez a vonat (a szentpétervári kapcsolat addigra már kifújt), majd leállt, július közepe óta viszont újraindult: már észt kocsik nélkül. A beállítás kicsit érdekes: megjön a depóból a teljes szerelvény, a pályaudvari tartalék (ami csak a GO Railnek tartalék, tehát naponta kétszer mozog), rááll a végére, kihúzza, a TEP70-es is kihúz, a vonat visszatol, tartalék el, nagydízel vissza a vonat elejére...
Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn
Pár évtized van a két gép között, még akkor is, ha a Dongó a fiatalabbak közül való, az 1986-os évjáratával Az EVR-nél a 1334-es számot viselte, ma az Edela színeit viseli, ami igazából már nem létezik, a járműveit az anyacég Go Rail vette át A GO Rail mintavonata; ma már csak a mozdony maradt a vonatból, a kocsik leálltak. Érdekes egyébként, hogy ez már nem szovjet mozdony, a 320-ast a függetlenség elnyerése után szállították le 7-es kocsi sincs már A szoborgőzös a belváros látképével a háttérben igen ütős Akkor még az 5-ből csak 2 kocsi volt orosz, az új vonatban már mind az 5
Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn Tallinn
A dízel vonatokon első osztályú szakasz is van, ez a villanyokról hiányzik (lévén azok csak elővárosi kivitelűek) Másnap átkompolunk Helsinkibe, de ott már vonatra is ülünk. A tegnapi jó időnek vége, ma igazi finn idő van: köd, eső és köd... Szép lenne, ha ez az S64-es lenne... A 18-as Flirt Pasila állomásról készül indulni Ez az emeletes IC Espoo állomásra érkezik: mögötte szintén késéssel jön a helyi vonat Ez már Helsinki főpályaudvara. Jellemző módon itt is a távolsági forgalomé a csarnok, az elővárosi vonatokhoz lehet kilométereket gyalogolni a két szélen
Tallinn Tikkurila Tikkurila Helsinki Espoo Helsinki

    [Home] [Next] [Last]