2014.11.10. GB Manchester-Holyhead-Chester-Blackpool-Manchester


    [Home] [Next] [Last]

Ezúttal rendhagyó a helyszín, a vasút őshazázájában járunk. Az idővel végig hadilábon álltam, ezért a megadott időadatok elég összevisszák lettek. Vasárnap este érkezünk Manchester repülőtérre, ahonnan közvetlen járat van a belvárosba. Hétfőn reggel Manchester Oxford Road állomásáról indulunk. Egyes járatok erre a csonkavágányra érkeznek és indulnak, de a többség a 2 átmenő vágány valamelyikét használja A szomszéd, már vágány nélküli peronból látszik, hogy valamikor még nagyobb vasút volt itt, de azért csúcsidőben most sem elhanyagolható Itt a Northern Rail 150-ese készül a repülőtérre, előző este én is ilyennel jöttem be Kicsit változott a felállás. Jobbra a Northern Rail 142-es Pacer motorvonata érkezett és utasok nélkül indul tovább, balra az East Midlands Express Sprintere érkezett Birminghamből és indul is vissza oda. Itt egyébként jobbjáratú közlekedés van, így a Sprinter van a helytelen vágányon A mai utazás Manchesterből Holyheadbe, az Ír tenger partjára tart. Útközben érintjük Helsby elágazóállomását, melyet az utasok egy csoportja tart rendben Colwyn Bay közelében kisüt végre a nap, így szépen láthatjuk a tenger közepén lévő szélerőmű farmot
Manchester Manchester Manchester Manchester Helsby Colwyn Bay
Holyheadig az Arriva Train Wales 175-ös Coradia motorvonata hozott. A Northern Rail tegnapi marhaszállítójához képest meglepően kényelmes volt. Ahogy távolodtunk Manchesterből, egyre üresebb lett a vonat, ide már alig egy tucatnyi utassal érkezett Szemben a régi felvételi épület Holyhead valaha sokkal jelentősebb állomás volt, amikor még Londonból Dublinba errefelé vezetett a leggyorsabb út - a vasútról innen kompra kellett szállni. A fapadosok korában egyre kevesebb utaznak így, 2015 tavaszától egy újabb kompjáratot húztak ki, így már csak napi 2 maradt Balra a régi teherpályaudvar, erre lehetett feljutni a kompra. Ma már csak egyetlen peront használ a Virgin Trains napi egyetlen londoni közvetlen járata Jobbra a csarnokba is már csak egyetlen vágány vezet be, mellette a másik peront az időnként bevetett mozdonyos vonatok használják A régi felvételi épület előtt lévő oszlop a kikötő 19. századi bővítésére emlékezik
Holyhead Holyhead Holyhead Holyhead Holyhead Holyhead
Amikor érkezik Dublinból komp, akkor rengeteg az utas, most viszont a következő vonatra ráhordó komp éppen kimaradt, így kong az ürességtől az állomás Visszafelé az ATW felújított Express Sprinterével utazunk. Ebben már elektromos csatlakozók vannak, így akinek tölteni valója van, töltheti útközben. Távolsági vonathoz méltóan kényelmes volt ez a vonat is, ráadásul a hőmérséklet szabályozás is rendben volt, így jól eltalált klímában utazhattunk. A rámpa a mozgóárus kiskocsijának szolgált A rendőr jókedvűen sétálgott fel alá, legalább ötször köszönt, amikor éppen kereszteztük egymás útját Anglesey szigetén az utolsó vasúti megálló Llanfairpwll. Vagyis hivatalosan sokkal hosszabb, de az 58 karaktert az életben nem jegyzi meg senki... Chesterig szépen megtelt a vonat, de én itt lelépek. Egyre szebb az idő, a hőmérséklet inkább a kora őszt idézi, mint a novembert. A vonat egyébként ritka kivételként 5 perccel hamarabb érkezett mint a menetrend szerint kellett volna Ha kicsit sietek, még elérném a Merseyrail Liverpoolba tartó 508-asát, de van idő bőven
Holyhead Holyhead Holyhead Llanfairpwll Chester Chester
A Thomas Telfordról elnevezett pályás gép Amint látszik a tehervágányok itt sincsenek agyonhasználva. A Merseyrail vonatai harmadik sínt használnak (a szemben lévő vágánynál látszik), így nincs szükségük a felsővezetékre Egy pihenős 142-es a keleti oldalon Nagyon szép az állomás, bár itt Brittaniában láthatóan általában is adnak a kinézetre Az 508-as sorozat immár 35 éves, leváltásuk leghamarabb 2017-ben kezdődik. Hogy kinek mi a fontos, az azt jelzi, hogy mit tiltanak az utastérben a feliratok, itt az utasoknak különösen tilos feltenni a lábukat az ülésre Már zöld a kijáratunk
Chester Chester Chester Chester Chester Chester

    [Home] [Next] [Last]