2014.07.06. Ústi nad Labem-Sebnitz-Bad Schandau


    [Home] [Next] [Last]

Tegnap este Strbáról indultunk az Excelsiorral, reggelre Ústi nad Labembe értünk vele. Itt már az irányváltás után vagyunk, a 362.086 viszi majd Chebig a vonatot. A decemberi menetrendváltástól egyébként a Prága-Cheb gyorsok egy részét szlovák Gorilla hozza majd Ústiba, mivel a budapesti vonatoknál már nincs annyi darabra szükség rájuk Idáig a 151.007 hozott minket Errefelé egyre több vonat már új járművekkel van kiadva, balra egy Elefánt megy Kralupyba jobbra pedig egy Párduc készül Most felé Hétvégén kevesebb inga jár Lysá nad Labem felé, ezek ilyenkor Most és Decin között járnak, Párducot váltva ki, amik ilyenkor karbantartanak Decinben gyors bevásárlás, a legrövidebb út a depón át vezet. A 749.107 már múzeumi gép, mielőtt Luznába vonul még itt egy kicsit kipofozzák A lengyelek már a spájzban vannak, sőt. Tulajdonképpen Bohumín és Decin között saját mozdonyukkal húz a PKP Cargo, sőt még bérbe is ad mozdony Csehországba. Igaz, a CD Cargo meg közben ugyanezt teszi náluk...
Ústi nad Labem Ústi nad Labem Ústi nad Labem Ústi nad Labem Decin Decin
Telnice felé idén is volt nosztalgia. A jó öreg 831-esek évről évre bizonyítják, hogy jól karbantartva ötven év után is megbízhatóan üzemelnek A Regiopantherek ergonómiai szempontból nem a szakma csúcsai, a vészjelző a felcsapható ülés alján például egészen bizarr ötlet Markétka Most felől érkezik. A lengyel jelenlétet jól jelzi, hogy a kép mindkét szélén egy-egy ET22-es parkol A német hálózatra viszont nem tudnak bemenni a lengyelek, így arrafelé az ITL többáramnemű gépeire van szükség A Kopernikus EN jó fél órás késéssel érkezik Amsterdam felől Hétvégén ez a Prága-Decin gyorsvonat ilyen emeletes vonat. Nem éppen elővárosi forgalom, de azért a nem egészen 2 óra kibírható rajta
Decin Decin Decin Decin Decin Decin
Közös peronos átszállás van a Rumburk felé induló Desiróra. Bár a kiírás csalóka, Jablonné felé az azonos vágányon, de hátrébb álló motorvonat indul majd A mai (és a tegnapi) nap nagy eseménye a Dolní Poustevna-Sebnitz közti nem egészen 1 kilométeres szakasz átadása. A szakaszon 1945-ben szűnt meg a forgalom, amikor a határ újra kettévágta a két országot és egészen 2014-ig kellett várni a végleges újraindításra. Ezen a két napon 1 euróért vagy 10 koronáért (ami inkább 40 cent) lehetett egy menettérti utat megtenni, bármelyik vonaton Decin-Sebnitz-Rumburk között A várt nagy forgalom miatt Desiro párosokat vetettek be. Bad Schandauig jól félházzal mentünk, itt azonban 100%-ig megtelt a vonat, bár álló utas még nem volt A két egység a német szakaszon sehol nem fért a peron mellé, így mindenhol nehézséget okozott a továbbindulás. Emiatt Velky Senovba már jó fél óra késéssel érkeztünk. A vonaton egyébként végig cseh személyzet volt (és van is máig) Valaha volt állomási büfé is, ma már ez nem üzemel Ellenirányban az egyik német különvonatot terveztem igénybe venni. Az eredeti keletnémet szerelvényt az OSEF V100-asa, a 112.331 hozza
Decin Decin Bad Schandau Velky Senov Velky Senov Velky Senov
A vonat másik végén egy V60D végezte a munkát, így nem kellett körüljárni. Ez a mozdony egyébként igen fiatal a maga 1980-as gyártásával. Mellettük a Städtebahn Desiroja, ami egészen pénteki Pirna és Bad Schandau között közlekedett, szombattól viszont csak Sebnitzig, a fő ütemet ugyanis a Csehországból Csehországba tartó vonatok vették át Sebnitzben igazi ünnep volt, csodálatos idő és meglehetősen sok ember támogatásával A modern perontól eltekintve a nosztalgia hangulat is megvolt, az étkezőkocsi forgalmára sem lehett panasz A váltóállító torony már csak történelmi emlék, feladata ma már nincsen Ez az a híd, ami évekig hátráltatta az újranyitás. A megállapodás ugyanis már 2009-ben megszületett, azonban valahogy nem találtak forrást ennek a hidacskának az újjáépítésére Ebben a körben csak Dolní Poustevnáig jöttem. A vonat hossza óriási, a fele sem fér a kicsiny peron mellé, viszont a óriási felvételi épület mellett még ez is eltörpül
Sebnitz Sebnitz Sebnitz Sebnitz Sebnitz Dolní Poustevna

    [Home] [Next] [Last]