2014.05.20-21. PL+LT


[First] [Prev] [Home]    

A helyi egyetlen peronnál kereken 10 éve nem állnak már meg a személyvonatok, mivel Hajnówkán visszafordulnak A BCs-t ma egy M62-es képviseli a volkovszki depó állományából A következő határátkelő Kuznica. Ez az egyenes út Hrodna és Bialystok között, itt még van közvetlen személyvonat is. Ezt nem volt nehéz itt megfogni, ugyanis a két pár vonat utanként 1-1,5 órát is eltölt itt Kuznica két szélesnyomtávú mozdony is várakozott, közülük a 2M62-1097 állt Lengyelország felé A Wigierski nemzeti parkban még van üzemelő kisvasút, ami ráadásul ilyenkor is jár, csak éppen az egyetlen vonatot nem sikerült elkapni Egy történelmi kép Suwalkiból. Na nem, mintha már nem járna ide a PKP IC egyik utolsó dízelmozdonyos vonata, hanem a mozdony. Az IC már régóta nem rendelkezik megfelelő mozdonnyal, így a PR-től és a Cargótól bérel(t) SU45-ösöket és 46-osokat. Errefelé a PR mozdonyai jártak, mint például a 115 is, de már már lecserélték bérelt cseh 754-esre! Igaz, így kaptak megbízható mozdonyt a régi dögök helyett, de a lengyel fílingnek lőttek...
Siemianówka Siemianówka Kuznica Kuznica Krusznik Suwalki
Trakiszki a határállomás, személyforgalom most nincs, talán augusztustól. A teherforgalom Litvániába viszont zavartalan, továbbra is jár a heti 3-4 tehervonatpár Sestokaiba Ez már Litvánia, itt a már meglévő normál nyomtávú pályát fejlesztik, így akár 120 km/h-val is roboghatnak a vonatok, az eddigi 80 helyett A határ éppen nem látszik a képen, az a jobboldali ív végén van. A Mockaváig tartó 13,5 km-es szakasz átadási határideje augusztus vége, akkor májusban jó 75%-ban voltak vele készen Ez éppen egy valamikori őrház a pálya mellett, de mivel túl közel volt, így uniós előírások (?) szerint zajvédő falat kellett építeni... Sestokaiban is ezerrel folyik a munka, ami nem is csoda, mivel itt július közepe az átadási határidő... Ehhez képest két hónappal korábban még az új peronnak nyoma sincs és még csak a széles vágányokat fektetik Dacára annak, hogy így szét van robbantva a helyszín, dél felé a normál, észak felé a széles nyomtávon több kevésbé folyamatos a teherforgalom
Trakiszki Valinciai Valinciai Seniei Alksnenai Sestokai Sestokai
A TEM TMH 004-es a Vilniusi depó állományába tartozik, a hosszú pályaszáma 9324s-ok0-42 A két normál nyomtávú litván Szergej az átrakóban van félreállítva Marijampoléban két új aluljáró is épül, emiatt nagyobb mértékűek a lezárások. Az állomáson ebből nem látszik semmi, a normál nyomtáv a teherkocsik túloldalán vezet majd, oda új peron épül, aluljáróval Ez a teherkocsi a gulágra való kitelepítetteknek állít emléket. Ilyen kocsikba hurcolták el a helyieket mind a 2. világháború elején, mind a végén. A litvánok tehát rosszul jártak az orosz uralommal - a helyi zsidóság pedig a kettő között, a német uralom alatt kényszerült lágerekbe Míg Marijampole és Kazlu Ruda között január elejére kell elkészüljön az új pályának (itt a széles mellé kerül a normál), Kazlu Ruda és Mauruciai (itt állunk) között már idén decemberben kész kéne lenni. Ez a szakasz májusban közel 2 hónapos lemaradásban volt, így a varsói vonatok itt leghamarabb jövő márciusában roboghatnak erre Idén júniustól az LG bevezette az ülőhelyes vonatokban is az első osztályt, így a Skoda motorvonatain immár nem lehet másodosztályú jeggyel igénybe venni az elsőt
Sestokai Sestokai Marijampole Marijampole Mauruciai Kaunas
A 10-es Elefánt egészen új darab, szépen csillog A 4-es peront eltünették már, ide kerülnek majd az európai nyomtávú vágányok és a hozzá tartozó peron Itt épül az aluljáró A 3. osztályú ER9M-eknek is vége már, június elejétől már csak Elefántok járnak Kaunas és Vilnius között. Persze az öreg RVR-ek néha még beugranak, de már nem forda szerint
Kaunas Kaunas Kaunas Kaunas

[First] [Prev] [Home]