2014.05.20-21. PL+LT


    [Home] [Next] [Last]

Ma Lublintól északra kezdünk. Lubartów a Lublin-Luków vonalon fekszik, ami eredetileg kétvágányúnak épült, de 1945-ben elvesztette jelentőségét és visszafejlődött. 2000-ben leállt a vonalon a személyszállítás, majd hamarosan a teherszállítás is, a vágányok állapota miatt. 2009 és 2013 között kijavították a pályát, illetve egy hidat Ciecierzynie, így 2013-ban visszatért a személyforgalom is A személyvonatok ma még csak Parczewig járnak, a cél újra elérni Lukówot. Ezen a Lublinba tartó SA103-ason így hétköznap délelőtt is volt utas, nem üresen robog a síneken A vonat jó tempóban halad és hamarosan áthalad a Wieprz hídján Kicsit északabbra, a Bug hídhoz érkezünk. Sajnos túl későn, egy észak felé tartó tehervonatnak éppen csak a hátát nézzük, de szerencsére mindjárt jön szembe a következő, mégpedig a Freightliner PL GM gyártmányú mozdonyával Sajnos utána órákig nem jött semmi, bár elvileg a Varsó-Bialystok vonalról minden tehervonat errefelé került, az ottani pályaépítés miatt. A Bug híd oldalról A hidak pont úgy néznek ki, mint tavaly
Lubartów Palecznica Palecznica Fronolów Fronolów Fronolów
Bár a híd előtt ki van írva, hogy belépni tilos, láthatóan ezt senki sem veszi figyelembe Szép színes híd A északi oldalról nézve Végre eljön az idő, hogy jöjjön az első személyvonat, mégpedig a KM Siedlice-Czeremcha járata A 628-019 idén már 40 éves, a német síneket 2006-ban cserélte lengyelekre A másik irányból a PR SA133-asa érkezik
Fronolów Fronolów Fronolów Fronolów Fronolów Fronolów
Czeremchán is elmúltak már a daliás idők, amikor mindhárom személyforgalmi vágányon állt személyvonat és baloldalt tele volt a teherpályaudvar Szergejes tehervonatokkal.  Még nem is olyan régen már járt Fehéroroszországba egy motorkocsi, ma már az sincs A depó hátsó vágányai még 10 évvel ezelőtt is emeletes szerelvények állomásoztak, ma már a rozsda és a növényzet az úr, a baloldali épület teljesen kiürült Az SU45-ösöket már szétvágták, így maradtak a kiszolgált, de már nem használt 42-esek. Az elöl álló SM42-182 2004-ben kapott utoljára reviziót Az ST44-1109 a bialystoki depó állományába tartozik, most a terelés miatt van itt, majd éjszaka kap szerepet. Ő egyébként nagyon fiatal, 1988-ban gyártották Pár éve még 5-6 vonatpár kötötte össze Czeremchát Bialystokkal, amik közül némelyik továbbment Belaruszba is, mára ebből napi 1 pár maradt Szomorú a hangulat, a felhők is egyre gyűlnek a fűtőház felett
Czeremcha Czeremcha Czeremcha Czeremcha Czeremcha Czeremcha
Mire Bialowiezába érünk, már nyakunkon az eső. A régi vasútállomást immár teljesen átalakították szállodává, a víztoronyban luxusapartmanok kaptak helyett Az állomás peronján étterem működik, a zápor és a vacsora után ilyen a kilátás A gőzösök mellett egy sínautót is találunk itt, ezt tavaly Hajnówkán láttuk, ebből is látszik, hogy valamennyire még használható az összeköttetés a nagyvasútra A mai nap zárása egy kis esti hangulat Bialowiezából Hajnówkától Siemianówkán vezet az út Fehéroroszországba. Itt az erdőben valaha óriási átrakók voltak, ma már alig maradt valami, de még ez is generál elég nagy forgalmat. A CTL Románja igazi román, mivel 1980 és 1999 CFR színekben szolgált, majd a német KEG-en vezetett át az útja mostani gazdájához A kiállított mozdonyok között három szélesnyomtávú TEM2-est, lengyel nyelven SM48-ast találunk
Bialowieza Bialowieza Bialowieza Bialowieza Siemianówka Siemianówka

    [Home] [Next] [Last]