2013.12.30-31. PL Szczecin-Warszawa-Lublin-Zamosc-Lublin-Kraków


[First] [Prev] [Home]    

Tarnobrzegbe jó 25 perc késéssel érkezünk, mivel közben a mozdony kétszer is a kimúlás jeleit mutatta... Szerencsére a vezér új életet tudott lehelni bele, így még volt pár percem körül is nézni az állomáson . Addigra már -4 fok lett a nappali +10-ből, így a CTL 182-ese is enyhén fagyott állapotba került A Hetman TLK persze időben jött és szint teljesen üresen a 4 kocsiból a hátsó kettőben alig 3-an lézengtek. Stalowa Wola-Rozwadowban alig volt leszálló (még úgy sem, hogy kicsit feltupírotam a képen a létszámukat), felszálló meg egy sem A biztonságra sem lehetett panasz, egész nap vagy tucatnyi vasúti rendőrt láttam Zawadán érdekesen rétegződik a levegő, alul a száraz, két méteren pedig a nedves Ugyanez az állomásról nézve. A hölgy az egyetlen leszállót várta A Hetmant is egy bérgép, a Cargotól jött SU46-053 húzta. Ő nemrégen került át nyugatról, a döglődő SU45-ösök pótlására. Már jó késő van, holnap kicsit később kelünk, nem vesszük igénybe vissza is a TLK-t
Tarnobrzeg Stalowa Wola-Rozwadow Stalowa Wola-Rozwadow Zawada Zawada Zamosc
Másnap reggel kényelmesen kisétálok a 8 órás lublini vonathoz. A vonatra várnak vagy százan, szinte mind bulizni induló fiatalok, akik egyesével vesznek a jegyvizsgálónál jegyet (itt nincs jegyváltás). Hogy miért találták fel az SMS meg az online jegyet? Hát nem a fiataloknak úgy tűnik... Egy TEM2-es lengyel színekben. Vagyis itt inkább az egyetlen szín a környezetben, ahol csak a szürke ezer árnyalatát láthatjuk Mire Lublinba értünk, már állóhely sem volt a vonaton, így utána jól esett begyalogolni a városba és vissza. A pályaudvart szépen felújították, kapott egy kisebb modernnek tűnő részt is a bal oldalt Bár reménykedtem, hogy Rzeszówba szép kényelmes SA134-el megyek majd, nem jött be. Az SA135 szóló motorkocsijába úgy zsúfolták be az üléseket, mintha Japánba lennénk, lábhely nincs, mozogni nem nagyon lehet. Amíg üres volt a vonat, ez azért nem okozott nagy gondot, de ahogy kezdett megtelni, nagyon kényelmetlen lett Szerencsére ez az út nem tart az örökkévalóságig, köszönhetően a jó hosszú szakaszon felújított pályának. Stalowa Wola és Rzeszów között ráadásul 2014-ben drótot is húznak, így még jobb lesz az eljutás. Balra amivel én jöttem, jobbra egy Stalowa Wolába induló SA135-ös A Krakkó felé menő TLK-ra csak 8 perc az átszállás, így nem is ezzel terveztem, hanem a következővel. Amikor viszont megláttam, hogy ez ED74-el megy, mégis úgy döntöttem, hogy ezt választom. Szerencsére nem volt sor és a pénztáros ügyes volt, így 1 perc alatt a kezemben volt az új helyjegy.
Zamosc Zamosc Lublin Lublin Rzeszów Rzeszów
A vonat meglepően üres volt, viszont az utasok szilveszterhez illő állapotban voltak: egyesek már egészen kötekedő hangulatú részegek voltak, de szerencsére sikerült megúszni őket A krakkó főpályaudvar előtt is állítottak karácsonyfát és ráadásul mekkorát! Az IC pénztárcsarnoka igényesen lett megcsinálva, bár most este nem sokan utaznak, így dolga nincs sok az ügyeleteseknek A Matejko TLK felújított kocsikkal jár, egyébként Varsóból érkezetta cseh Persinggel Közben betolják a Bécsbe/Prágába/Budapestre tartó éjszakai vonat szerelvényét is, ami tele van meglepetésekkel. Többek között ez a magyar háló is meglepő, mivel Krakkóba csak a lengyelek járnak és az a kocsi rendben meg is van a vonat végén Két extra cseh ülőkocsi is van a vonatban, ezeket sem tudom, hogyan kerülhettek ide
Kraków Kraków Kraków Kraków Kraków Kraków
Az év utolsó vonatát, amit igénybe veszek, az EU07-446 továbbítja majd Bohumínig. Ezzel zárult a 2013-as év (meg némi késéssel Budapestig), jövőre folytatjuk!
Kraków

[First] [Prev] [Home]