2013.12.30-31. PL Szczecin-Warszawa-Lublin-Zamosc-Lublin-Kraków


    [Home] [Next] [Last]

Szczecinből Varsóba eljutni reggel elég nehéz. Az igazi távolsági vonatok (IC, TLK) túl korán mennek vagy túl későn, ebbe a piaci résbe ugrott bele az egyébként helyi vonatokat üzemeltető PR, a Mewa (Sirály) nevű Interregio vonatával Poznanban irányt és mozdonyt váltunk, így Varsóba Gabrysiával, a cseh bérmozdonnyal érkezünk. A kezdeti 50%-os kihasználtság idáig jóval 100% fölé nőtt, első osztályú jeggyel utazó utasok sem tudtak már ülőhelyet találni (amiből a vonat elején volt egy fülkényi és a másik végén 3 négyes boksznyi) A PR idéntől bevezeti a büfékocsit is egyes vonatain, kipróbálni sajnos nem tudtam, mivel őrizni kellett az ülőhelyet... TLK vonat két AB kocsival ellátva az élen egy modernizált EP07-es. A háttérben Zachodnia buszállomás épülete, ahol rengeteg bolt mellett egy hostel is helyet kapott, bár szerintem a buszoktól és a vonatoktól ott nagyon nem lehet aludni Az SKM-nek összesen 4 darab ilyen NEWAG gyártmányú villamos motorvonatot vett (hogy ez a sorozat mennyire lett sikeres, azt jelzi, hogy a képen látható 4-es 2010 óta az utolsó legyártott darab) Varsóban annyi a szolgáltató, mint égen a csillag, a PR, IC, SKM után jöjjön a KM, annak is egy modernizált EN57-ese, ami most EN57AKM-ként fut
Szczecin Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa
Egy másik AKM, kicsit más pofával A repülőtéri vonalra az SKM beszerzett jópár Pesa Elfet is 2011-ben. Ez a sorozat lényegesen sikeresebb, összesen 88 darabra van megrendelés, aminek nagyrészét már élvezhetik a felhasználók országszerte A KM járatok derékhadát azért még mindig a jó öreg EN57-esek szolgálják ki. Igaz, ez a példány annyira azért nem öreg, 1988-as gyártmány Amíg nem indult be a hazai modern villamos motorvonatok gyártása, Flirt-ökkel erősített a KM Hátul közben a teljesen különpályás WKD EN97-ese húz el. Jelenleg ezek még 600V-ot igényelnek, de hamarosan kompatilibisek lesznek a hálózat többi részével, mivel a WKD is átáll 3000V-ra Közben beáll az én vonatom is, a Cisy nevű IR vonat, amivel Lublinba megyek majd. Erre nem ez van tervezve, hanem egy modernizált EN57AL-re, de most csak ez jutott. A műanyag ülésekben rossz is lenne Lublinig, de ez spéci változat, amiben van első osztályú szakasz is, ahol kényelmes plüss ülések vannak (csak a fűtés volt kicsit túlhúzva), amit sikerült is igénybe venni a Regio Karnet bérlettel
Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa
Jól megtelt a vonat Lublinig, innen Chelmig már szinte üresen megy tovább Balra még pont elérném a csatlakozást Zamoscig, de most nem ez a cél, hogy minél hamarabb odajussunk, hanem hogy minél különlegesebben Az állomási karácsonyfa az első peronon található Nagyon dinamikus felvétel ahogy áthúz a PKP IC SM42-ese két üres kocsival, amit majd az érkező TLK végére tol rá (az érkező vonat jó 20 perces késésben van ekkor) Az EU07-013 Krakkóba indul TLK vonatával Bár jó idő volt napközben, amint lement a nap, nagyon lehűlt a levegő
Lublin Lublin Lublin Lublin Lublin Lublin
Megérkezett a Solina TLK Rzeszówból. A képen látható, fűteni nem tudó Cargós SM42-es nem a tolatásban vesz részt, ez hozta a vonatot, 20 perc késéssel... Itt már előre féltem, hogy amivel én megyek majd, mi húzza majd... A másik végen közben megtörtént az őrségváltás, Varsóba már EU07-essel (és fűtéssel) mennek majd az utasok A Kolzam Regiovanjának miniverziójából összesen 2 darab készült. Az SA107-esek 42 ülőhelyükkel a második legkísebb dízeltípus Lengyelországban (igaz, sebességre tudja akár a 120-at is) Az alig 9 éves SA103-asok már 60 ülőhellyel rendelkeznek, így kicsit hasznosabb résztvevői a regionális személyszállításnak Közben befutott a San TLK, amivel én is továbbindulok Szerencsém van, az én vonatomra jutott Fiat, bár az SU45-246 pár nappal később leállt nagyobb hiba miatt... A háromfős küldöttség a negyedik társát várja, aki a fékeket ellenőrzi
Lublin Lublin Lublin Lublin Lublin Lublin

    [Home] [Next] [Last]