2013.12.26-27. SK-CZ-PL Filakovo-Kolín-Králiky-Klodzko


[First] [Prev] [Home]    

Most, hogy már a magyar EC-k is megállnak itt, a CD vonatai közül már csak a Pendolinok haladnak át megállás nélkül Immár egészen Budapestig járhatnak a szlovák 362-esek, erre szükség is van, a Gorillák nem túl nagyszerű üzemkészsége miatt. Talán most már tényleg hamarosan érkeznek a 380-asok a Budapest-Prága EC-re, az elődöket ugyanis napról napra nehezebb életben tartani Visszatérünk Ústi nad Orliciba. Nemcsak az állomás épül át, hanem a vonal is a környéken, a régi hidat egy új nyomvonalon egy újjal váltják ki A régi útvonal mind a vasútnak, mind a közútnak elég szűkös A közúti kapcsolat is megújul, új útvonalon lehet majd megközelíteni az állomást Ústiból Králikyba indulok, a hátsó Regionovával. Az elülső 810-est a szomszéd állomáson vesszük magunk elé, az majd tovább közlekedik a vonalon Moravsky Karlov felé. Látszik, hogy itt nincs félelem a csatolások miatt, 2-3 perces tartozkódások kellenek csak az összekapcsolódáshoz és szétváláshoz
Ceska Trebova Ceska Trebova Ústi nad Orlici Ústi nad Orlici Ústi nad Orlici Králiky
A rugalmas üzemvitel miatt itt elég egyetlen vágány, a többit csak a teherforgalom használja (ami létezik is, itt minden hétköznap jár még tolatós tehervonat) A rövid városnézés után a visszaérkező Marcelkával (számnyelven 810.618) Lichkovig vonatozok. Mellette a 841.017 Ústi nad Orlicibe indul. Igazi színpompár sereglet jár ma már a Lichkov-Ústi vonalon, 810, 814, 841, 854, dízelfronton, villamos mozdonyokból 163-asok jutnak el ide, de még (fél)közvetlen Elefántjárat is van Prágába Naponta 5 járat halad át itt Lengyelországba, 3-at a lengyelek állítanak ki (EN57-esekkel), kettőt a csehek 163-as által vontatott hagyományos szerelvények képében. Ez módot ad a Lengyelországba bérbe adott 163-asok cseréjére is, így minden mozdony haza tud jutni az időszakos karbantartásokra Bár már Lengyelhonban járunk, az első mozdony ami elénk került egy cseh 130-as Szemben a Wroclawból érkezett EN57-esről szállnak le az utasok, akiket eléggé megzavar az érkezésünk, ugyanis az emberek itt is szeretnek a felüljáró mellőzésével a síneken átjárni A kijáraton a CTL ET21-ese vár fuvarra. Ez a mozdony, bár már elmúlt 40, sosem volt államvasúti, 1970 óta magánvasúti színekben fut
Králiky Lichkov Lichkov Miedzylesie Miedzylesie Miedzylesie
A vonat sebesvonat, ami azt jelenti, hogy csak a nagyobb állomásokon áll meg.  Utas viszont ezeken sincs sok, így karácsony után 1 nappal, emiatt egészen Klodzkóig saját fülkében sikerült utazni Klodzkóban át kell szállni, innen az EN57-1450 visz majd Wroclawba. Az elején igen alacsony kihasználtság szépen lassan nő, a nagyvárosig jó 80%-osra nő. Az eredeti menetrend szerint jó 40 perces lenne itt az átszállás, ám mivel a pálya állapota miatt egy 20 kilométer hosszú 20-as lassújáratot rendeltek el azelőtt 2 héttel, így előrehozták az indulást. Holnap tehát Wroclawból folytatjuk és indulunk kelet felé
Bystryca Klodzka Klodzko

[First] [Prev] [Home]