2013.12.26-27. SK-CZ-PL Filakovo-Kolín-Králiky-Klodzko


    [Home] [Next] [Last]

Az idei év végi vonatozásunkat rendhagyó helyszínen indítjuk: Füleken. A Rimaszombatra tartó 812-es a Zólyomból jövő csatlakozásra vár (átszálló: 0 fő), aztán már robog is el (a lenti idők kicsit rosszak, ugyanis elfelejtettem átállítani az órát, így minden idő -1-el értendő) Zólyomba a 813.026 hozott. A kezdeti pár utas mellé szépen lassan jöttek még, így karácsony másnapján már jó félházzal érkeztünk meg ide A 757.012-et még nem láttam, most ő is lencsevégre került A szemerkélő esőben sokáig kellett várakozni a peronon, amíg a Prágába (immár nem Chebbe) tartó hálókocsi stewardja előkerült, így volt idő még pár fotóra. A hálókocsiba végül itt öten szálltunk fel, később még csatlakoztak páran, de nem telt meg a kocsi Felsőstubnya obec nevű megállóhelyén minimális az utasforgalom, most éppen 1  fő szállt le a vonatról, felszálló nem volt. Ezután inkább az alvást választottam, reggel folytatjuk majd Másnap reggel, már Kolínban. A 363.030 Havlickuv felé viszi majd ezt a rövid szerelvényt (az emeletes mögött már csak a fél-paklikocsi van)
Filakovo Zvolen Zvolen Zvolen Horna Stubna Kolín
A kétféle színű részből összeállított Elefánt Prágába megy, bár a kiírás még hiányzik róla Egy gyors pardubicei átszállás után Hradec Královéban kötünk ki. Ide a libereci gyorssal érkeztünk, amit a 843.016 húzott Párducokból van már elég, ez már a 11-es példány. Nekik köszönhetően egyre több a felesleges 163-as, amiket aztán bérbe tudnak adni Lengyelországba Persze azért otthon is van még belőlük A Vasalók nagy napjai már leáldoztak, ma már egyre kevésbé számít rájuk mind a személy- mind az áruszállítás Turnov felé még mindig nincs drót, így szükség van a nagydízelekre
Kolín Hradec Králové Hradec Králové Hradec Králové Hradec Králové Hradec Králové
Chocenbe ezzel a Hradec Kralovéból induló személyvonattal jutok el. Bár az út legnagyobb részét az utóbbi kerületben tesszük meg, szerencsére elfogadják rajta a pardubicei napijegyet Közben átszágul egy Regiojet IC is Érkezik egy személyvonat is Litomysl felől. Arrafelé már szinte kizárólag Regionova jár, a klasszikus 810-esek kiszorultak erről a vonalról Érkezik egy rövid személyvonat, ami Ceska Trebováig közlekedik. Mehetnék ezzel is, de inkább a következő gyorsot választom, ami hamarabb odaér A reggeli idillt a 122.006 töri meg Ústi nad Orlici állomását már elkezdték átépíteni, ennek eredménye az új forgalmi épület, a jelenlegi középállomással átellenben
Chocen Chocen Chocen Chocen Chocen Ústi nad Orlici
A CZ Loko telephelyén Ceska Trebovában most éppen 721-esek újulnak meg. A baloldalon álló SD-KD mozdonya eredetileg Lengyelországba ment volna, ott azonban mégsem kellett, a jobboldali Tramo mozdonya pedig indiai exportból maradt vissza Idáig a Slavkov gyorsvonattal jöttünk A 162.035 vonali tartalék, ha szükség van rá, bevetik. Mögötte egy átmenő tehervonatra zár rá éppen egy Cargós 363-as Mivel az időbe belefér, teszek egy gyors kanyart Lanskrounba. A 841-es egyik előnye, hogy a telefonomat is tudom tölteni rajta, a másik, hogy a 120-as pályán ki is tudja használni ezt a sebességet, nem úgy mint az előd 814-esek (csak az utolsó pár kilométert teszi meg a Vmax 60-as mellékvonalon) Vissza a nagy csomópontba, éppen időben, hogy találkozzunk a 350.018-al és a Hungária EC-vel Kassa felé a 380.014 és a Kosican EC indul. A 380-as csak Zsolnáig viszi a vonatot, onnan egy idősebb, de szintén cseh kollegája egy 163-as veszi át a vonatot
Ceska Trebova Ceska Trebova Ceska Trebova Lanskroun Ceska Trebova Ceska Trebova

    [Home] [Next] [Last]