2013.12.06-07. CZ+SK Budapest-Praha-Cheb-Zvolen


    [Home] [Next] [Last]

December elején egy gyors kör következik, amelynek célja utoljára utazni a Cheb-Zvolen (Zólyom) viszonylatú hálókocsival. Ez a hálókocsi a 2013-as decemberi menetrendváltástól csak Prágától/ig közlekedik, pedig a korábbi vonalán a 32 eurós Sparnight jeggyel igazán ingyen volt Chebig utazni. Az első meglepetés a 174-es EC magyar első osztályú kocsiján ér, itt ugyanis már van 230-as csatlakozó, ahol az utas töltheti az elektromos eszközeit. Az óriási technológia ugrást némiképpen beárnyékolja, hogy a magyar területen is csak jobbára volt delej a dugaljban, a szlovákon többnyire nem, aztán valamiért a cseh vonalakon már jobban szuperált az áramellátás Pozsonyban találkozó egy 381-essel és emeletes szerelvényével Az előző éjszaka dúló szélvihar némileg kérdéséssé tette az utamat, de szerencsére a hajnali tereléseknek már vége volt, így csak Cerchenicénél kellett várni 10 percet amíg szabad lett a pálya és el tudtunk menni a javítást végző szakemberek mellett Prágába így 20 perc késéssel érkeztünk (10-et hoztunk korábbról, a legnagyobb részét Rákospalota-Újpest bejáratán szedtük össze) Václav sietve állt rá a szerelvény másik végére, de minden kapkodás hiába, ha az utasok lassan szállnak le és fel Az épület melletti csonkavágányon a KZC nosztalgiaflotta ékessége, az M262.0124 várakozott
Budapest Bratislava Cerchenice Praha Praha Praha
A Jeseniusnak némi késést hozott még a pozsonyi gépcsere is, ahol megkaptuk a reklámos 362.002-t December elején még forda szerint jártak a 749-es Bardotkák, azóta már fordán kívül, de mégis rendszeresen A 151.004 Zsolna felé indul egy Eurocityvel A menetrendet tartani kell: a két felszállni akaró már hoppon maradt, az ajtók zárva maradtak és a 471.079 elsuhant Cheb felé Ústi nad Labem irányába indulunk. Plzen felé gyorsabb lenne, de erre érdekesebb: Ústi nad Labemig a 380.017 húz minket Indulás előtt még újabb sztár érkezik Bécsből, a CD matricás ÖBB 1216-os
Praha Praha Praha Praha Praha Praha
Holesovice után előzzük meg ezt a már SZDC egyenszínekben pompázó MVTV2-est Decemberben még 14 egységnyi 451-es volt állományban, nekik kellett kiszolgálni az 5-ös fordát, azóta a létszámuk már 2-vel csökkent, bár van még 2 üzemképest 452-es szerelvény is, illetve egy múzeumi darab is A melniki hőerőmű pályáját is karban kell tartani, ezért érkezett a TSS 730-asa az iparvágányra Litomerice igazi ipari város, óriási vágányhálózattal, amit több iparvasút mozdony szolgál ki, köztük ez a zöld 740-es A rendezőben egyszerre két CDC 742-es teljesít szolgáltatot Ústi nad Labembe érve kicsit látjuk a napot is, éppen szépen világítja meg a 700 éves Strekov várat
Praha Kralupy Hnevice Litomerice Litomerice Ústi nad Labem
Innen majd a 362.109 veszi át a stafétátés visz tovább a vonatunkat Liberecben van még elég üzemképes 854-es (illetve nincs már üzemképes csere-Búvár), így ezt a gyorsvonatot oda 854.022 továbbítja Kolín felé már csak ilyen mini gyorsok közlekednek: AB+B+Bf összeállításban A nyugati pályaudvaron a 163.100 mellett egy lengyel vendéggel is találkozunk Teplice már megszokott kép a csatlakozásra váró 814-es Decin és Most között egyre több a Párduc, itt éppen az ötössel találkozunk
Ústi nad Labem Ústi nad Labem Ústi nad Labem Ústi nad Labem Teplice Bílina

    [Home] [Next] [Last]