2013.10.26-27. CZ+AT Sumava


    [Home]    

Az utolsó őszi utazás a Sumavába vezet. A kitünő időjárást ezúttal túrázásra használjuk fel. Mivel a belső Sumava autóval nem járható, marad egy kis vonatozás Horní Planából Az állomást pár éve teljesen modernizálták, de a kis pályás telephely megmaradt A CD reagált a jó időre és nagyobb kapacitású szerelvényt állított be így október végén. Rengeteg kerékpáros érkezett, túrázó viszont annál kevesebb Ilyen szerelvénynek kéne legyen a miéknek is, ebben azonban sem utasból, sem kerékpárból nem fér el annyi Ovesnán végül csak hárman szállunk le, ennyien gondoltuk úgy, hogy túrára is jó lesz az idő. A 754.019 még a plzeni színeket viseli, de szerencsére Ceske Budejovicében is gondoskodnak a tisztán tartásáról A túra vége Cerny Kriz lenne, de mivel 2 órás ütemben járnak a vonatok és pont 20 perce ment el az előző, sétálunk még egy kicsit
Horní Planá Horní Planá Horní Planá Horní Planá Ovesná Cerny Kriz
Cerny Kriz déli kijárata, balra Volary, jobbra Ceske Budejovice felé Itt adnak a környezetvédelemre, naná, hiszen nemzeti parkban nem használunk gyomirtót Peknán aztán elfogy a szufla, itt várjuk meg a hazafelé vivő vonatot Horní Planán aztán a szokásos kereszt: itt azért is meg kell állni, mert a vonalon egyszerűsített forgalomirányítás van és ezen az állomáson telefonon kell engedélyt kérni a továbbhaladásra Másnap hazafelé indulunk. Horní Dvoriste falu közelében teljesen véletlenül találkozunk össze a Lipnoba tartó személyvonattal, ami teljesen egyedi módon Vasalóval közlekedik. Mára már alig maradt ilyen vonat, az idei menetrendi szezonban még tovább csökkent a 210-essel vontatott személyvonatok száma Horní Dvoriste nagyállomáson éppen nincs nagy élet, csak egy 230-as páros várakozik vonatra
Cerny Kriz Cerny Kriz Pekná Horní Planá Horní Dvoriste Horní Dvoriste
MAjd befut Summerau felől ez a 340-es gépmenetben, az első vágányra már leeresztett szedővel gurul be Némivel odébb, már az osztrák oldalon gurul egy újabb vonattal a 340-es. Sajnos túl gyors volt, nem értem át a töltés túloldalára Átugrottunk Ausztriába, vasút legközelebb Langschlagban kerül elénk. A Waldviertelbahn Gmünd-Groß Gerungs vonalán Groß Gerungs előtti utolsó megálló Langschlag és mivel vonat alig-alig, egy kis látnivalóról ez a gőzös és egy kocsi gondoskodik Nem járunk túl messze, ez Zwettl. A Schwarzenau-Zwettl-Martinsberg normál nyomtávú vonal 1896-ban (első szakasz) és 1904-ben (második szakasz) nyílt meg. A személyforgalom Zwettl és Martinsberg között (a képen látható viadukton) 1986-ban szűnt meg Az átmenő fővágányon tulnyomórészt a múlt század negyvenes éveiből származnak a sínek 2010-ig észak felől még jártak személyvonatok Zwettlbe, de ma már a menetrend szerinti forgalom a múlt. Teherforgalom még van, illetve a helyi Lokalbahnverein időként közlekedtet különvonatokat
Horní Dvoriste Hörschlag Langschlag Zwettl Zwettl Zwettl
A helyes kis fűtőház környékét lelkes vasútbarátok gondozzák, ők újítják fel és tartják karban a vasúti kocsikat is A rakodóvágányon már korábbi síneket is találunk, mint például ilyeneket. Ez a rövid út itt ér véget, legközelebb egy gyors hálókocsis útra indulunk Csehországba
Zwettl Zwettl

    [Home]