2013.9.8+9.9.LV+LT Daugavpils-Rezekne-Kaisiadorys


    [Home] [Next] [Last]

A vasárnap reggel Daugavpilsben köszönt. A szoba ablakából úgy ahogy rá lehet látni a Vilnius felé vezető vonal hídjára a Daugava folyón. Most éppen nincs semmi, valamivel később viszont keresztüldübörgött rajta egy Dongós rövid tehervonat Jóval később kicsit közelebbről ugyanez. Mivel ez nagyon stratégiai objektum, így őrzik is, az őrház látszik a jobb szélen Daugavpils villamoshálózatán többnyire orosz eredetű KTM villamosok járnak, 3 alkalomból egyszer sem láttam az ősi RVZ-ket sajnos. Az új belorusz villamosok pedig akkor még nem voltak a síneken Daugavpilsből nemcsak Litvánia, de Fehéroroszország felé is vezet közvetlen vasútvonal. Indrán éppen a BCs 2TE10M-2894-es mozdonyán végzik a lett szervek a határvizsgálatot Indra vasútállomása a felüljáróról A mai napon a kultúrprogramok dominálnak, de azért jut némi vasút is. Rezekne-1 tárolóállomás is, jónéhány szóló és dupla Szergej, illetve pár TEP-70-es várakozik itt egy szebb jövőre
Daugavpils Daugavpils Daugavpils Indra Indra Rezekne
Rezekne-1 állomásával szemben van a helyi depó, ahol éppen egy orosz vendég parkol, a 2TE116-1011 személyében. Innen 2 vonal is vezet Oroszország felé, az egyik északkelet felé Karsaván át Pszkovba, a másik egyenesen kelet felé Zilupén át Rzsev irányába És egy kis hazai termék, egy EAG E91-es busz A szomszéd állomás Rezekne-2, itt éppen a helyi 2M62U-0004-es készül a depóba, a háttérben egy másik orosz (lent) és egy magyar (fent) masina Az orosz 2TE116-1440 a TCs-18-as depó állományába tartozik, Dno honállomással A Rezekne-Daugavpils vonalon viszonlyag kicsi a teherforgalom (személy már egyáltalán nincs), de sajnos a közúton lévő útjavítások miatt annyi időt veszítettünk, hogy csak egy állomási képre futotta Anglona állomáson, mára ezzel búcsúzunk is a vasúttól Hétfőn reggel már Lettországtól is búcsúzunk. Bár reménykedtem, hogy Eglaine felé jön majd valami tehervonat, de ez nem jött be, így csak a leállított kocsikkal bőven ellátott állomásépületet sikerült lefényképezni
Rezekne Rezekne Rezekne Rezekne Anglona Eglaine
A litván oldalon még jobban kihaltnak tűnik az állomás. Csak tűnik, mivel ide napi 2 pár személyvonat azért ma is jár, sajnos a következőre még háromnegyed órát kéne várni, ezért inkább továbbindulunk Azért mégiscsak van némi látnivaló Rokiskisben is, bár mozgás tényleg nincs Litvánia egyetlen megmaradt működő kisvasútja Panevezys és Anyksciai (néha egy kicsit még tovább Rubikiai) között közlekedik a szezonban Az állomás csodálatos állapotban van, nemcsak a régi állapotban őrizték meg, hanem fejlesztések is történtek Bár most éppen szezonon kívül járunk és a naptár is hétfőt mutat, mégis beröffentik az egyik TU2-est. Mint kiderült, a litván EU elnökséghez kapcsolódik a mai program, busszal hozták Vilniusból a nemzetközi diplomatákat egy kis kikapcsolódó vonatozásra A mai ebédszünet már a Vilnius-Kaunas fővonat mellett ér. Az ER20-041-re jó fél órát kellett várni Zasliai mellett, más nem is jött
Rokiskis Rokiskis Anyksciai Anyksciai Anyksciai Zasliai
A következő fotóhely keresése közben esett be az M62K-1156. Bár a fővonal végig villamosított, jelenleg egyetlen villamosmozdony sincs Litvániában, csak villamos motorvonatok. Ez valószínűleg pár éven belül változni fog, amikor is Minksz felől eléri a drót Vilniust és már egészen Kaunasig lehet villannyal trakcionálni A következő tehervonat a jó irányból, Vilnius felől érkezik. A 2M62M-1162-os Caterpillar motorral lett remotorizálva, némi magyar közreműködéssel. Amint látszik a mozdony ajtajai nyitva, a nagy meleget nem enyhíti a vezetőálláson klíma. Én is az egyik oszlop árnyékába húzódok be, mert a napon elviselhetetlen a szeptemberi hőség Klaipeda felől a TEP70-0235 érkezik egy IC-vel. A TEP70-el persze pontosan a menetrend szerinti időben, csak nekem sikerült decemberben M62-essel lekésni a csatlakozást... Már csak pár perc és jön a következő vonat, egy ER9M Vilnius felől. A 2 részes Skoda motorvonatok érkezésével a többségük eltűnik a lassú személyvonatok szerepköréből A hónapról hónapra jobban kihasznált sebesvonatok már ma is Skoda emeletes motorvonattal járnak. A bejárat környékéről áttérünk az állomásra. Kaisiadorysban ágazik ki Klaipeda felé a másik fővonal, ez a tehervonat éppen arrafelé tér ki, 60-as tempóval
Kaisiadorys Kaisiadorys Kaisiadorys Kaisiadorys Kaisiadorys Kaisiadorys

    [Home] [Next] [Last]