2013.5.20-21. PL-CZ-SK


    [Home] [Next] [Last]

Az előző rész Trakiszkiben végződött, most ugyanazon a napon Suwalkiban folytatjuk. A késés óriási, de a körüljárást nem kapkodják el, szép komótosan megy minden. Utas így hétköznap nincs, majdhogynem egyedül vagyok a kocsiban Már robogunk is kifelé Suwalkiból. Mellettünk az állomáson egy tehervonat állt gép nélkül, fa rakományával Graz mellé készült Varsó felé végeláthatatlan sorban álltak a kamionok. Az előző napi ünnep miatt minden határon óriási sorok halmozódtak fel, a haladást leginkább csigatempóként jellemezhetjük. Bezzeg a vonat 80-100-as tempóval hasított Plociczno megállóhelyen napi 3 pár személyvonat áll meg Augustówban keresztezünk az ellen személyvonattal. Azt alig 10 perccel verjük el, míg mi már majdnem +40-nél járunk Sokólkán már láttunk egy Szergejt és egy SM42-est,de a legfotogénebb (értsd: nem ellenfényben áll) ez az ET22-es
Suwalki Suwalki Suwalki Plociczno Augustów Sokólka
Az állomás végében a magánvasúti különítmény bújik meg. Hátul a DB Rail Polska TEM2-ese látszik ki az Orlen Siemens mozdony mögül. A 3E/1-46 jelenleg a DB RP mozdonya, de ő már 1967-es születése után is magánvasúti mozdony volt Látszik, hogy itt messze a keleti végeken járunk, a modernizálásnak még jele sincs. Igaz, a széles nyomtávon, ahol a szép mechanikus jelző áll, már forgalom sincs Bialystokba érve még mindig 38 perc a késés. A vonat további pályafutását már nem követtem, holnap innen indulunk tovább Másnap reggel már nem süt olyan szépen a nap, de így legalább nincs ellenfény. Az SA133-010 ma reggel Suwalkiba készül Balra a Pogony TLK, ami Varsóba visz majd, jobbra a Rybak nevű TLK, amivel decemberben Malborkba utaztam A menetrendet erősen vágányzárira tervezték, így aztán minden közbülső állomásra hamar érkeztünk, sőt, több esetben olyan megálltunk, ahova ez nem volt betervezve. Az egyik ilyen helyen értük utol a tegnap már Sestokaiban látott konténervonatot, a szintén tegnap látott DB RP-s Pafawag géppel az élén
Sokólka Sokólka Bialystok Bialystok Bialystok ...
Tczewben a depó hátsó traktusában még van pár régiség Az itteni depó a Koleje Mazowieckie járműveinek ad otthont A VT627-101-es 2006-ban került a kempteni depó állományából Lengyelországba A menetrendnél jóval korábban érünk Varsóba is. Amint látszik, az üzemi járművek köztt itt is találni mindenféle régiséget Van itt sokféle nyalánkság A Wschódnia állomáson otthagyom a Pogonyt, innen Wroclawba folytatja az útját
Tczew Tczew Mazowieckie Warszawa Warszawa Warszawa
A csúcsidei forgalomra a KM beszerzett pár Bombardier emeletes szerelvény, hozzá tartozó TRAXX-okkal A helyi Keleti pályaudvar leginkább csak áthaladó állomás, de azért van itt tartalékban 1-2 jármű A lengyel modernizálás folyamán egyre csökken a mozdonyos vonatok száma és egyre nő a motorvonatoké. Az ED74-es sorozat a PKP IC járműve, a sorozatot 2007-ben szerezték be a PESA-tól A PR EN57AL-1769 motorvonatát eredetileg a a Pafawag gyártotta 1990-ben, aztán idén a ZNTK Minsk-PESA páros modernizálta a mostani formájára Egy újabb társaság, újabb motorvonat: az SKM Elfjét a PESA gyártotta 2011-ben Hamarosan jön már a Budapestre tartó EC
Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa Warszawa

    [Home] [Next] [Last]