2013.5.17. LV-EE


    [Home] [Next] [Last]

Péntek reggel indulunk tovább Daugavpilsből. Az állomáson már összeállt a Balitja expressz, mely Szentpétervárról és Minszkből továbbít kocsikat Rigába. A vonat élén az LDZ Cargo TEP70-0234-ese várja hogy indulhasson A Baltija előtt azonban még elszalad az egyetlen Daugavpils-Riga viszonylatú expresszvonat, mely a Dynaburga névre hallgat. 10 perccel indulunk hamarabb, mint a szomszéd, viszont 11-el hamarabb érünk a végállomásra, bár mi több helyen is megállunk majd. Ez a vonat egyébként kötelező helyjegyes, ami igazi kibaszás a mai napon, ugyanis komfortszerelvény helyett egy modernizálatlan DR1A jött, ahol kínszenvedés volt az ülés a régi üléseken A vonat másik végén a 1853-as tol minket Rigába Mellettünk egy ER2-es, szintén a helyi regionális vasúti szolgáltató, a PV színeiben Rövid várakozás után befut a Baltija is Nem sokkal később, de 10 mégis 10 perc késéssel érkezik a TEP70-0203 és a Latvijas express Moszkvából
Daugavpils Daugavpils Riga Riga Riga Riga
Lett étkező kocsi A rigai főpályaudvar szinte eltűnik a két oldalára épült bevásárlóközpont között, talán ez a csarnok az egyetlen, ami a régi önmagára emlékeztet még Már délelőtt 30 fok van, így a városban inkább az árnyékot keresi az ember, még ha Tatra villamost is talál De már sínen van az utód Skoda 15T, avagy a ForCity Sőt, a még újabb utód is, a 15T1, azaz a 4 részes ForCity, ami még nincs egy éves sem Riga egy további közlekedési eszköze a hajó, igaz a Vecriga csak mint kirándulóhajó működik
Riga Riga Riga Riga Riga Riga
Villamosból azért még futnak a régebbi Tatrák, a T3-asok is Vissza a vasúthoz: a rigai főpályadvar az egyik legfontosabb kapocs a nyugati és keleti vasút között, ennek megfelelően az onnan induló, Daugava folyó feletti hídon elég nagy a forgalom. Itt éppen 2M62U által húzott tartályszerelvény óvatoskódik át a hídon. Háttérben a rigai TV torony Egy személyvonat érkezik Jelgava felől a hídon A Lux Express luxusbusza Vilniusba megy majd, 2 nap múlva én is igénybe veszem majd. Egyébként igazi a luxus, nem csak a nevében az Igen egyedi, hogy a rigai csatorna, mely egykor a város egyik védelmi eszköze volt, áthalad a vasútállomás alatt is, csakúgy mint a környező bevásárlóközpontok alatt. A csatornán egyébként sétahajójárat is közlekedik, melynek van is itt megállója A peronok mellől igen jellegtelen a vasútállomás. Ráadásul az utasforgalmi létesítményi teljesen leépültek, szinte minden funkciót a már említett üzletházak vettek át
Riga Riga Riga Riga Riga Riga
A meleget a tenger felől fújó szél enyhíti, így valamennyire ki lehet bírni, amíg beáll a vonatom, a 3 részes DR1A-2483 képében A mai napon a vonat csak Cesisig jár, onnan buszozni kell egy darabon. Hogy ez ne vesessen túl nagy késéshez, a vonat Rigából majd egy órával hamarabb indul az eredetinél, amit a jegyváltáskor is nyomatékosít a pénztáros. Persze lettül, mert más nyelven nem beszél A kezdéskor jó 80%-os kihasználtságú vonat észak felé haladva egyre jobban kiürül, bár Siguldánál még jó félház van. Az állomás felújítása éppen most folyik, csakúgy mint a vasútvonalé. A cél a 120 km/h-s sebesség elérése, elvileg ha ez végig meglesz a határig, közvetlen Riga-Tallinn vonatok indítása várható Cesisben átszállunk erre a két ósdi német imporbuszra. Mindenki rohan, hogy legyen helye a buszon, aztán negyed órát várunk még, mivel a menetrend ilyen lazára van megcsinálva. Addig is fövünk a levünkben, mivel ott aztán végképp nem jár a levegő Lodén aztán már nincs akkora rohanás, itt már mindenki tudja, hogy még van 10 perc, amíg a vonat továbbindul Gyönyörű a tavasz errefelé. Itt 32 fok, odahaza még mindig csak 20
Riga Riga Sigulda Cesis Lode Lode

    [Home] [Next] [Last]