2012.12.30. LV+PL


    [Home] [Next] [Last]

Túl egy dermesztő, fél 5-ös kelés után Daugavpilsben, és egy nyaktörő séta után az ónos eső áztatta városon kiértem a pályaudvarra, ahol már bent várt a Szentpétervár-Vilnius vonat. Az egyetlen ülőkocsiban jó félház volt, így értünk pontosan Vilniusba. Ez már egy a délelőtt fél 9-es napkeltét váró Varénába induló DR1A A reptéri járat ma a 620M-018 A Jobbra két orosz gyártmány, balra egy francia és egy német gumikerekes. Ez a TEP70BSz is fehérorosz színeket visel, mögötte az RA2-es viszont helyi lakos A krónikus helyi személymozdony hiányt orvoslandó két leállított TEP70-et vettek a lettektől, ebből az egyik donor lesz, a másikat remotorizálva tervezik feltámasztani Egy háromrészes hazánkfia is látható a deoó külső részén, bár szép állapotban van kívülről, már nem valószínű, hogy találkozunk vele forgalomban
Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius
A teherpályaudvaron leállított mozdonyok sora, nemcsak különböző kivitelű és festésű Szergejek (még egy kék darab is akad), de TEP60-asok és TEM2-esek is képviseltetik magukat Amig ezen az oldalon nézelődök, elindult egy vonat Kalinyingrádba. A litván területen a litván vasút feladata a vontatást, amit elvben TEP70Bsz-el oldanak meg, gyakorlatban azzal ami éppen akad, ma ez a feladat a TEP70-0346-ra hárult Szép hosszú vonat, 19 kocsiból áll Egy újabb fehérorosz TEP70Bsz érkezik a reggeli minszki vonattal A pár órás útra többségében ülőkocsikat soroznak be, de van közte háló is A Vilnius-Kaunas gyorsított vonatok már mind Skoda motorvonattal mennek, hamarosan a lassúvonatokat is lecserélik ilyenekre, igaz azok csak kétrészesek lesznek. Bár ez a vonat szinte üresen ment, a Vilnius-Kaunas útvonalon 2012-ben 1,2 millió utas utazott, 6,5%-al több, mint egy évvel korábban
Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius Vilnius
A minszki útvonal 2012-ben nagyon népszerű volt, több mint 65%-al nagyobb utasszámot mértek, mint egy évvel korábban. A 2015-re tervezett villlamosítás után motorvonatokkal tervezik bejárni ezt az útvonalat, így a tolatógépek már feleslegesek lesznek Bár a perontető rossz oldalán állunk, mégis napfényben fürdik az Elefánt. Itt északon ilyen ez a déli nap, szinte vízszintesen süt... A TEM-TMH 008-as egyetlen kocsival várakozik az állomáson Ez a DR1AM visz majd Sestokaiba Ezek az M62-esek nem tűntek valami jól karbantottnak A városi vasúti híd
Vilnius Kaunas Kaunas Kaunas Kaunas Kaunas
A napi egyetlen sestokai vonatra elég sokan vártak, kb. 60 %-ig telítve indultunk, a végállomásra már csak 2 tucatnyian érkeztünk Sestokaiban két normál nyomtávú litván Szergej lakik, közülük most a 1614-esnek nem jutott fedél Várakozás közben. Az élelmesebbek a metsző jeges szél elől visszahúzodtak a DR1-esbe, a bénábbak addig a peronon várakoztak A kicsi másodosztályú szakasz. Az ülések ismerősek lehetnek azoknak, akik jártak a Magas-Tátrában, az ottani Stadler villamosokban is ilyen van Csatlakozásra várva És a türelem csatlakozást terem. Az alig pár utast hozó vonatot ma az SU45-168 hozta
Kaunas Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai Sestokai

    [Home] [Next] [Last]