2012.12.26. CZ-PL-LT


    [Home] [Next] [Last]

Az idei karácsony-újévi utazás észak felé vezet. Nem túl ideális, mivel ott éppen még rövidebbek a nappalok, de hát mit tegyünk, ha ilyenkor van rá idő? Az utazáshoz az újonnan (vissza)behozott Varsovia EC-t választom. Párkányig Szili, majd Bohumínig szlovák 362-es húzza. A párkányi induláskor meglévő hivatalosan 5, gyakorlatilag 10 perc késésünket idáig már 0-ra szorítjuk el, így az újabb gépcsere alatt körbe lehet járni az állomást. A Chalupki csonkánt az új magánvasút, a Leo Express Flirtje várakozik az új bevetésre Kicsit odébb a Prágába tartó Praga EC és egy brnoi gyorsvonat készül útra. A prágai vonat mozdonya idén ismét végigmegy, bár normál esetben ezen már lengyel Taurus (Huszár) van, most mégis egy EP09-es ugrott be segíteni Bohumín a környék egyetlen személyszállítási depója Közben a mi vonatunkon is lezajlott a gépcsere, mi az EP09-017-et kaptuk meg. A kihasználtság a cseh belföldi szakaszon igen jó volt, határátmenetben inkább üres, majd utána is maradt az alacsony ülőhelyfoglaltság Az első megállónk Lengyelországban Zebrzydowice. Ide már -4 perccel értünk, így álldogálltunk egy darabig. Hogy miért is állunk meg, az jó kérdés, utascsere itt egyáltalán nem volt. Az üres teherpályaudvaron fél tucat Cargós mozdony várakozott, itt az egy szekciósok hada látható Katowicében egy régi-új szereplő vonata állt melletünk. A 2012-es menetrendváltástól ebben a vajdaságban minden regionális vonatot a vajdaság saját vasútja, a Koleje Œlšskie vett át. Vagyis csak vett volna, ugyanis 1 nap alatt összeomlott a cég, képtelen volt megküzdeni a feladattal. Eddigre már normalizálódott a helyzet, bár pár vonalon akkor még buszok jártak vonat helyett. Itt egy szép vegyesfelvágott látható, a Railpooltól bérelt mozdony után két cseh 20-41-es következik
Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Zebrzydowice Katowice
Varsóba aztán dacára a 150-es Bialystokba egy Wrocwlaból érkező TLK-val mentünk tovább. A vonat idáig fullon volt, innen alig harmadig töltve indult tovább. A fülkémben egy szigetelést nélkülöző, teljesen nem felhúzható ablak jutott, így végig meg volt oldva a túlzott fűtés által okozott hőség enyhítése, bár amikor beesett a hó, új helyet kellett keresni Bialystokba ismét -2-vel érkeztünk, immár alig pár tucat utassal Másnap délelőtt, újra Bialystok. Ez a tegnapitól eltérően nem a PKP IC, hanem a helyi vonatokat közlekedtő PR vonata. Nem mondhatni éppen helyinek, mivel a cseh határ menti Międzylesiébe megy, alig 12 órás menetidővel... A spórolás jegyében a második vágányról indul a vonat, ahol csak egy vékony, igen jeges peron van, ahol félpercenként esett el egy ember A hátsó vágányokon két cseh importmozdony várakozik munkára, mindkét 182-est a CTL bérli Közben érkezik észak felől egy tehervonat, élén az ST44-949
Warszawa Warszawa Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok
A PR Interregio vonat közben összeállt és útnak is indult. A barna EU07-223  is bérmozdony, a Tabor Szynowy Opole vette meg 2012-ben az IC-től, újította fel és adta bérbe a PR-nek A 949-es Szergej közben lerakta a vonatát, és útnak indult a fűtőház felé A Podlasiak nevű TLK vonat Varsón keresztül Szczeczinbe. Az EU07-062 7 darab másod-1 bár és 1 elsőosztályú kocsit húz Egy TLK színtervű TLK kocsi, fedőneve B10nou Közben megérkezik az én vonatom is. A Hańcza nemzetközi gyorsvonat (a kevés még gyorsvonat néven futó egyike Lengyelországban) Varsót köti össze Litvániával, mégpedig így az ünnepek alatt igen kényelmes módon dupla mennyiségű kocsival. A vonat eleje szokás szerint csurig tömött, tán még álló utas is akad, az utolsó kocsiban összesen 4-en utazunk... Elment a nemszeretem vonat, utána beállt az első vágányra egy személyvonat. Rögtön utána megjelent a második vágány melletti peronon egy jégtelenítő munkás, jobb későn mint soha jelszóval
Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok Bialystok
Bár Sokółkáig még drót alatt megyünk, a gépcsere már Bialystokban megtörtént. Sokółka előtt végtelen elhagyatott átrakó látható, mellettünk még látható is az elhagyatott széles vágány. Szemből egy tolatós teher várakozik Az SA133-010 Suwałkiból érkezett, mi éppen oda tartunk. Jól kitalált rendszer, csak a fővonalon van kereszt. Igaz, innen Suwałkiig van még vagy fél tucat személyzettel rendelkező állomás, mi nem találkoztunk egy vonattal sem útközben Az állomás másik végén aztán már megjelenik a birodalom, néhány fehérorosz kocsi képében Két leállított pályás jármű, elöl az OMW-3A jelű hómaró berendezés Méltőságteljes 50-60-as tempóval robogunk Litvánia felé Augustównál érjük el a tóvidéket, ősszel onnan szemből fotóztunk egy személyvonatot. A közúti sízők érdekes egy állatfajta, amikor most éppen a havon is lehetne űzni ezt a sportot
Sokółka Sokółka Sokółka Sokółka ... Augustów

    [Home] [Next] [Last]