2012.10.21-23. CZ+AT


    [Home] [Next] [Last]

Vasárnap reggel indulunk tovább Plzeňből. Az első megálló a 190-es vonalon Nezvěstice. Innen indul egy igen alacsony forgalmú mellékvonal Rokycany felé, ahová elég a szóló 810-es, kalauz nélkül. Utas sincs, kivéve a vonal utolsó harmadán, de arrafelé már 814-es jár, kalauzzal együtt. A 810-es mellett egy Nepomukból érkezett 242-es készül indulni személyvonatával Vonattal csak nagy kerülővel lehet eljutni Rožmitálba, közúton lényegesebb gyorsabb. Březnicéből 1899 óta vezet ide egy közel 6 kilométeres mellékvonal, a párhuzamos buszközlekedés hiánya miatt érezhető forgalommal. Kalauz itt sincs, jegyet a vezér ad A következő mellékvonal vége Týn nad Vltavou. A 192-es vonalon is ütemes menetrend van, így most ütemesen robog el előlem a 810-es. Kalauz természtesen itt sincs A vonal több mint fele a legmagasabb, D4-es osztályba esik, így bármilyen vonat korlátozás nélkül járhat erre. Ennek az oka a temelíni erőmű, amiből ma csak ennyit látunk A 193-es vonal végállomása Netolice, ide 2011 eleje óta nem jár menetrend szerinti személyvonat (tehervonat még régebb óta). Azaz ez nem igaz, mert a 2012-es menetrendben szerepelt évi 2 pár személyvonat, 2 ünnepi alkalommal... Az év többi részében viszont konkrétan le van zárva a vonal
Nezvěstice Rožmitál pod Třemšínem Rožmitál pod Třemšínem Týn nad Vltavou Temelín Netolice
Ahogy haladunk egyre magasabbra a Šumava hegységben, lassan kijutunk a ködfelhőből. Zbytiny a 197-es vonalon fekszik, alig 10 kilométerre annak végpontjától, Volarytól Volaryban még mindig süt a nap, többek között két CDC Bertára, az egyik a cégszíneket viselő 751.219 Két 810-es is vár újabb utasokra, akikből így szezon végén már elég kevés van A másik Cargós gép az egyedi festésű 751.316 Ma utoljára Horní Planánál találkozunk vonattal, immár újra a ködfelhő alatt. A 814.073 České Budějovicébe tart, itt még meglehetősen üresen Másnap reggel a Lipenkán, a 195-ös vonalon kezdünk. Vyšší Brodban lekésem az induló személyvonatot, cserébe pont itt találom a tolatós tehervonatot. A hibrid 218-as sorozat eddigi egyetlen tagja a 028-as, de már készül a következő darab, így úgy tűnik végre vége a 6 éves próbaüzemnek és jöhet a sorozat átalakítás
Zbytiny Volary Volary Volary Horní Planá Vyšší Brod
A vonal Rybnikhél csatlakozik a Linz-Prága fővonalba. Szezonban ilyen mozdonyos szerelvények járnak erre (ez pont az utolsó nap, utána visszatérnek a szóló motorkocsik) Most pont egy pókba futunk bele, a mellékvonalról jövő után Linzből fut be egy régiós vonat, élén a 1116.164-el. Utas nem sok van a 3 részes szerelvényen, össze-vissza 20-an lehetnek rajta Az előző vonat végén a 80-73 001-4 lóg, az ellenvonatot a 1116.085 húzza. A másik vonat csupa cseh kocsiból áll, lényegesen jobban kihasználva Másnap České Velenice felé kalandozunk. Innen közel ütemesen 2 óránként indulnak a CS ingák Bécsbe České Budějovice felé a vadonatúj 650.001 készül. A Párduc itt egy mozdony+3 kocsis szerelvényt vált ki, a gyenge irányban tökéletesen megfelelő kapacitással, az erős irányban viszont kicst túlzsúfolt lett a vonat Pár éve még a 30 éves 810-es volt itt a legmodernebb jármű, mára már alaposan megváltozott a helyzet
Rybnik Rybnik Rybnik České Velenice České Velenice České Velenice
A következő vonat Velenice felé már hagyományos vonat. Az ülőhely kapacitása több mint 200 fő, ezzel szemben a 650-esé 138+9 (első osztály) A tesztkör Nové Hradyból indul. A Wifi ezen a vonalon egy felesleges extra, ugyanis a két végállomás között szinte sehol sincs működő internet A 814.072 Volaryból jött és indul is oda vissza nagyon hamar. Mögötte a RegioPanther is azonnal fordul vissza, így a körüljárás elmaradásával máris spóroltak 1-1 szerelvényt Az állomás átépítése miatt elég szűkösen állnak peronnal. A prágai vonat egészen előrehúzott, mivel mögötte ugyanazon a vágányon még egy Linzbe tartó ingavonat helyezkedik el Az új motorvonatok térnyerése ellenére ez azért még a Plehácsok világa, a kérdés, hogy meddig még? A legöregebb példányok lassan elérik a 40. évüket és már ők mehetnek a nosztalgiavonatok élére Vissza Nové Hradyba. A 650-es jobb gyorsítóképességével nagyon jó időt fut, így minden megállóhelyen 2-3 percet áll. Nové Hrady egyébként, csakúgy mint a Budejovice-Velenice vonal összes állomása személyzet nélküli
Vyšné Nové Hrady České Budějovice České Budějovice České Budějovice Nové Hrady

    [Home] [Next] [Last]