2012.10.19-20. DE+CZ


    [Home] [Next] [Last]

Ezúttal Csehországba látogatunk, de egy szokatlan helyszínen indulunk. Furth im Wald a határállomás Csehország felé, de most csak egy Plattlingből érkezett RS1-es várakozik itt. Nem sokáig árválkodik, érkezik egy 810-es Domažlicéből. Nem látszik túl értelmesnek a vonat, a kétfős személyzeten kívül senki nem utazott vele ide Másnap reggel Plzeň Jižní předměstí nevű állomásáról indulunk tovább. Nagyban folyik a felújítás, a vicces kedvű munkások még az itt álló szobor munkabiztonságáról is gondoskodtak: kobak került rá Októberben fél Európár napokig köd és alacsony felhőzet borította be Az állomáson korábban két peron működött, a középperon és egy másik a túloldalon. Most megépült még egy velünk szemben, így már mind a 4 vágány mellé került egy. Kicsit furcsa ez számomra, mivel üzemszerűen 99%-ban korábban is csak a középső kettő volt használatban, nem értem nagyon, mi célt szolgál ez az új szélső (persze, a felújítás idejére kell egy másik is, de ez itt nekem nem tűnik ideiglenesnek) Mivel a pilzeni főpályaudvaron semmi érdekes nem tötént, így csak a prágai főpályaudvaron nézünk szét újra
Furth im Wald Furth im Wald Plzeň Plzeň Plzeň Praha
Gorilla pótló szerepben a 362.014 Itt már Ústi nad Labemben járunk, annak is a Nyugati pályaudvarán. A Lego egy szolgálati járattal tolat éppen A fekvőhelyes kocsik jó része a Cargo állományába került, a többségük itt várja, hogy valamilyen munkát kapjon. Egyetlen fix éves járatuk a karácsonyi járat Bad Schandauba és Drezdába A 123.003 a chomutovi teherpályaudvarról indul éppen Prunéřovban is kerül valami érdekesség, jelesül az SD-KD 130.041-es mozdonya. 130-asból 11 darab üzemel az SD-KD állományában (korábban 3-al több volt, de eladás és baleset következtében csökkent a számok). Ez a példány MIREL VZ1-el is el van látva, így korlátozás nélkül mehet a közforgalmú vonalakon is Ma még Regionovák járnak a szárnyvonalon Kadaňbam, de pár év múlva már a villamosítandó vonalon Párducok mehetnek egyenesen Ústi nad Labembe
Praha Ústi nad Labem Ústi nad Labem Chomutov Prunéřov Prunéřov
A cseh sajtóban kisebb hullámokat vetett az itteni motorkocsi beszerzés, jelesül a 844-es dízel Régiócápák errefelé szinte kizárólag drót alatt járnak majd... A 844.001 itt még a próbaköreit futotta Cheb és Klášterec nad Ohří között, azóta viszont mindez napi rutin. Egyes járatokkal még Ústi nad Labembe is eljut, természetesen oda is felsővezeték alatt A PESA motorvonata egyébiránt kényelemben nagy előrelépés a korábban itt járó Plehács+3 kocsi szerelvényekkel szemben, a befogadóképessége viszont alig több mint egy kocsié... A vonatunk igen takarékos konfigurációban fut, a 2 B kocsit egy BDs és egy A egészíti ki (az utóbbiban végig alig 1-2 utas lézeng) Chodovban már csodálatosan süt a nap, aki ma Loketbe tervezte a kirándulását jól járt Nodé Sedlon rögtönzött Laminátka kiállítás vár minket Keresd a különbséget a két mozdonyon: egymás mellett a 230-as és a 240-es. Első blikkre talán csak a feljáró feletti ablak illetve a tetőszellőző különbsége (hiánya) feltűnő
Klášterec nad Ohří Klášterec nad Ohří Klášterec nad Ohří Chodov Nodé Sedlo Nodé Sedlo
Chebben még süt a nap, de a háttérben már látszik, hogy milyen közeli a köd. Az előtérben a 362.055, amely Prágába viszi majd a gyorsvonatát, de nem az eddig bejárt északi, hanem a déli útvonalon, Pilzenen át A chebi depó személyszállítási oldala, Plehácsok, Bz-k és nosztalgia járművek nagy mennyiségben Cheb elképzelhetetlen legalább egy Vogtlandbahn Desiro nélkül Karlovy Vary rendszereken átívelően vonzza az orosz látogatókat Sebesvonat indul Nürnbergbe: a 610-es sorozat Csehországban azóta már a múlté, ezen a viszonylaton most már 612-esek járnak Visszaértünk Plzeňbe. Az átépítés miatt egy oldalra van most minden összezsúfolva, így egymás hegyén hátán várakoznak a mozdonyok
Cheb Cheb Cheb Cheb Cheb Plzeň

    [Home] [Next] [Last]