2012.10.03-04. Nagy őszi utazás 6. PL+SK


    [Home]    

Folytatjuk utunkat hazafelé. Ma reggel is esővel kezdünk, vasút közelébe először Zawadánál jutunk. A Lublin-Zamoœć között közlekedő személyvonatok itt irányt váltanak, mivel az állomást elkerülő közvetlen elkerülő deltavágány már nagyon régóta nem járható A Pesa gyártmányú SA135-016 egyébként alig egy éves. Az ilyen motorvonatok mentik meg egyébként a vidéki vasúti személyszállítást, mivel a mozdonnyal vontatott egy-két kocsis vonatok ideje már itt is lejárt Zawada állomása immár néptelenül Zwierzyniec Towarowy állomás nyugat felé fekszik, itt egymás mellett halad a normál (balra) és a széles nyomtáv (jobbra). Két tehervonat is várakozott a széles vágányokon és bár az egyiken 2 Szergej is állt, egyik sem készült indulni sajnos Kicsit odébb táborozunk le, hátha jön majd valami. Jó sokáig kellett várni, mire feltűnt a Lotos SM42-ese gépmenetben A bal oldali vágány az LHS-é, itt egészen pontosan a 100,1-es kilométernél állunk
Zawada Zawada Zawada Zwierzyniec Bukownica Bukownica
Újabb 20 percet kellett várni a következő vonatra, de némi csalódást keltett, hogy ez is a normál vágányon közelített Újabb csalódás, hogy ez sem igazi vonat, csak egy mozdonyvonat. Az ST45-08 egy nem remot társát húzza Zamosc felé igen szép tempóban. Lehet is, mivel itt 120-as a pályasebesség és ezt mind a két gép tudja is A két gép egyébként sszinte egymás mellett állt a gyártósoron 1976-ban, a remot gép eredetileg az SU45-239-es számot viselte, eredeti testvére pedig az SU45-228 Tovább haladunk nyugat felé. Ez az LHS hídja a San folyó felett, sajnos ebben az időben nem annyira szép látvány. Egyébként alig 2 perccel passzoltunk el itt egy tehervonatot, így a gyors fotózás után egy rövid vadászatra indulunk Bár üres a vonat, csak egy ST44-es húzza, így nem tud nagy sebességet elérni, sikerült megelőzni Ma Baranów Sandomierski megállóhelyével búcsúzunk, holnap már Szlovákiában járunk.
Bukownica Bukownica Bukownica Zarzecze Szoje Baranów Sandomierski
A reggeli köd sokáig akadályozott a fotózásban, így csak a Tarnów-Muszyna vonalon került bármi is a szemünk elé. Egy vágányzár miatt egymás utána álltak a tehervonatok észak felé (természetesen nappal szemben), ez volt az első, ami úgy-ahogy jól el lehetett kapni. A Sulzer még a Lotos színeit viseli, de már egy másik magánnál, a PRKiI-nál szolgál Egy újabb ugrással Szlovákiában termünk, egészen pontosan Tátralomnicon (Tatranská Lomnica). A Delfin helyett gyakran jár szóló 812-es ide, most szerencsém volt, hogy ő jött Bár már elég késő van, azért még benézünk Csorba (Štrba) mellett a szokott fotóhelyre, szinte rögtön is egy tehervonat, amin a 183.043 a tológép Utána egy személyvonat jön, 3 alig 20 éves, még éppen csehszlovák személykocsival és egy keletnémet félpaklival Az Aupark jó fél órát késik éppen, a 363.133 helyett a 361.002 állt csatasorba Ezzel szemben a Košičan expresszvonat Prágától majdnem 500 kilométerre is pontos
Wilczyska Tatranská Lomnica Štrba Štrba Štrba Štrba
A Ruttka-Igló lassúvonat a távolsági elől állt félre, amint az elment, jött ő is Átváltunk távlati üzemmódra. A 131.011/012 egy szép hosszú tehervonattal vonul át a hegyek előtt Ilyenkor délután elég sűrűn jönnek a személyvonatok is, ez éppen Csorba megállóhelyhez közelít Este még Csorbató (Štrbské Pleso) állomáson meglesünk pár villamost, mára ők az utolsó sínjárművek. Holnap még egy kicsit a Tátra környékén sétálunk, majd végleg hazatérünk
Štrba Štrba Štrba Štrbské Pleso

    [Home]