2012.10.01-02. Nagy őszi utazás 5. LT+PL


    [Home] [Next] [Last]

Tegnap Marcinkonysban búcsúztunk a vasúttól, most attól délre folytatjuk. Senové az utolsó megállóhely a fehérorosz határ előtt, ma már forgalom nélkül. A fa épület magában romlik, sokáig már nem húzhatja 100 méterrel odább járunk, itt fogyott el a bátorság, pedig már csak 200 méter a határ, a felszedett sínek és pont a túloldalán egy vasúti megálló, ahova hamarosan vonat érkezik Grodnóból... Na mindegy, itt most visszafordulunk A peron maradéka Itt még kassza is volt, bár nagy bevétele sosem lehetett Sapkás, feszítővasas alakok ne jöjjenek ide, a hely kamerával van megfigyelve... Nos kameras sehol sincs, de a piktogram helyes Senové település vagy tucat ilyen házból áll
Senové Senové Senové Senové Senové Senové
Talán itt állomásozhattak a határőrök? Egészen 2001-ig fehérorosz területen át el lehetett jutni Druskininkaiba vasúton is. Most, 2012-ben így néz ki a vasútállomás, ami ma egy camping főépülete, a sínek helyén pedig sátrak állnak Egy kicsit odébb, a litván-lengyel határon. Az egykori szovjet külső határ ma már schengeni belső, így jórészt őrizet nélküli. A litván oldalról egészen jó út vezet ide, bár aszfaltot még nem látot, a lengyel oldalról inkább nem beszélnék Délután megint vonatokat várunk. Az első a litván normál nyomtávú vonalon érkezik Mockainál. Délután szinte ez az egyetlen pont, ahol jó a napállás a dél felől jövő vonatokhoz. Szerencsém van, a személyvonat előtt még jön egy teher is, mindjárt két Szergejjel. Ide elég lenne egy darab is, de visszafelé két vonat van, ezért a dupla erő. A ló lent a vonatokhoz láthatóan hozzászokott, a fotósokhoz viszont nem Csak az ST44-089 húz, a 1028 járó motorral követi A tehervonatot követi a Varsó-Šeštokai gyorsvonat, élén az SU45-118-al. sok utast nem véltem felfedezni rajta, bár most hétköznap van, így nem is vártam sokat
Senové Druskininkai Kalviai Mockai Mockai Mockai
A vonat nem száguld valami nagyon, így dacára földutaknak Mockava sikerült beérni a vonatot, ami itt éppen megállt, mert volt egy leszálló, dacára annak, hogy a vonat itt menetrend szerint nem áll meg Az utolsó méterek Mockava előtt, ahol még önnállóan fut a normál vágány (balra), jobbra a széles nyomtáv kihúzója van. Használatban csak az első rövid szakasza van, bár csak erről lehet bejutni a jobbra lévő üzemanyagtárolóhoz, látszik, hogy azt szinte csak a normál nyomtávról szolgálják ki A két ST44-es már elfoglalta a helyét a szerelvénye előtt, indulni viszont még nem tudnak, meg kell várniuk a személyvonatot és utána még azt, amíg az beér Trakiszkibe. Az előtérben balra látszik a két nyomtáv átszelése Az állomás a túloldalról. A lengyel gépek által hozott szerelvényt már átvette a litván Szergej, de indulni még ő sem tud, amíg nem jött vissza a Hancza Ami már jön, bár elég lassan A fonódott vágányon közelít a lengyel vonat, nem egy eszeveszett sebességgel
Mockava Mockava Mockava Mockava Mockava Mockava
Elment az ablakos vonat, jöhetnek a pénzkeresők is Az M62K-1614 remot mozdony, bár ebbe azért láthatóan nem nyugati motor került A kései ebéd után megindul dél felé is a forgalom Ma az ST44-089-el búcsúzunk, illetve paradox módon ez az utolsó kép Litvániából is. Másnap már dél felé indulunk, sajnos erősen esős időben. A fél napos eső után egy technikai hiba miatt maradt ki még pár kép, többek között a Fronolów melletti Bug hid napos kivitelben is. Mire sikerül elhárítani a hibát, már felhők kerültek a nap elé, illetve egy vonat is elment... Az SA133-011-eshez még nem volt szerencsénk, ma ez alakítja a Siedlcébe tartó személyvonatot
Mockava Mockava Mockava Mockava Fronolów Fronolów

    [Home] [Next] [Last]