2012.09.24+25. Nagy őszi utazás 2. PL


    [Home] [Next] [Last]

Folytassuk tehát az ukrán határ előtti utolsó állomáson, Króscienkoban. Itt volt szerencsém még forgalmat is megélni, ez már a második vonatmentes látogatás. A vágányok ugyan ki vannak tisztítva, illetve van is némi nyom, hogy valamikor a nyáron járt erre valami, de hogy az nem ablakos vonat volt, az biztos Az élpület lakatlannak, de nem elhagyatottnak tűnik, még a híres órák is pontosan járnak Itt is jártunk már, a peage vonal másik vége Malchowicénél. Most A következő megálló Hermanowice Némi erődlátogatás követően Medykánál érünk újra vasút mellé. Amint látszik itt a vasút átvezet Ukrajnába, erre utalnak a széles nyomtávú SM48-asok (TEM2) is Przemyœl másik végén járunk, Żurawica állomáson. Itt sikerül belefutni egy normál nyomtávú SM48-asba is
Króscienko Króscienko Hermanowice Hermanowice Medyka Żurawica
Egy erőddel később újra erre visz az utunk és minő meglepetés, ismét jön egy vonat. Az EN57-esen alig lézengenek az utasok, de az órás ütemet tartani kell A szemből érkező TLK-n sem tengenek túl az utasok Már másnap tartunk észak felé. A 123-as vonalon Jaroslaw felől jelenleg Horyniec Zdrój a vonatok végállomása. A nyári szezonban tovább is van vonat, de az szeptember 2-án véget ért A napi 3-4 pár vonatnak elég lenne egy vágány is (az utolsó a nem túl ember 00:52-re ér ide), emellett a teherforgalom sem teng túl errefelé Ez már izgalmasabb helyszín: Werchrata. Az állomás messze előttünk van és mivel ismét az ukrán határ melllett vagyunk, egy kisebb átrakó is található itt. Sokáig üzemen kívül volt, most újítják éppen fel a síneket és láthatóan rendszeres is a mozgás a széles nyomtávon (bal oldali vágány). A jobb oldali a normál nyomtáv kikerüli az ukrán oldali Rava Russkát és lengyel terüeleten át kínál összeköttetést Zamoœć felé. Nyáron 3 pár mozdonyos vonat jár erre, ilyenkor viszont szinte semmi Az átktés másik vége Hrebenné. Szemben egyenesen van Rava Russka, normál nyomtávon, de arra már a felújított vágányok ellenére sincs forgalom. Jobbra van Werchrata, így ősszel már csak heti pár tehervonat jár arra
Żurawica Żurawica Horyniec Zdrój Horyniec Zdrój Werchrata Hrebenné
Az állomás szépen rendbe lett hozva, még mozgássérül parkoló is van, vonat viszont csak évente 3 hónapig Arra van Zawada 2005-ig még járt át személyvonat a határon, azóta ez a kis bódé már csak díszlet Kicsit kijöttünk az állomásról, ez a werchratai ág. Amint a jobb oldali sínből látszik, itt valaha még egy deltavágány is működött Rava Russka felé És így néz ki a másik vonal Rava Russka felé, a használatnak nincs igazán nyoma. Innen balra egyébként vezetett egy másik vonal is át Ukrajnába, ami elég későn, a 2. világháború után épült, de ma már sínek nincsenek arrafelé Hrebbenétől északra egy kiterjedt kisvasúti hálózat létezett a múlt század elején, ez itt Majdalena mellett egy egykori rakodó maradéka, itt egyébként még egy deltavágány is létezett valaha mozdonyfordításra
Hrebenné Hrebenné Hrebenné Hrebenné Hrebenné Majdalena
Ismét határ mellett járunk, a következő átkelő Hrubieszów. Ez a normál nyomtávú pályaudvar, Hrubieszów Miesto, 2004 óta nem lát személyforgalmat. Teherforgalom még van, helyben sok fát rakodnak Hrubieszów viszont nem is a normál nyomtávól nevezetes, hanem arról, hogy itt lép be az egészen Katowicéig tartó LHS, a lengyel széles nyomtávú vonal. Ez a Hrubieszów utáni első forgalmi kitérő, Konopne, ahonnan éppen akkor indult egy klasszik és egy remot Szergej által húzott vonat A következő vonatra sem kell fél napot várni, már jön is, hasonló összeállításban Itt egymás mellett fut a széles és a normál nyomtáv és szerencsére éppen érkezik egy normál ST45-ös Közben tovább indult az előző tehervonat is A hátsó gépen is van vezér, bár ez innen nem látszik
Hrubieszów Konopne Konopne Konopne Mišczyn Mišczyn

    [Home] [Next] [Last]