2012.09.21-22.Nagy őszi utazás 1. HU+SK+PL


    [Home] [Next] [Last]

Idén ősszel egy 4 országos túrára indulunk, Magyarországtól Litvániáig. Sok esetben nem a vasút volt a téma, így elég vegyes galériák következnek majd, nagy ugrásokkal. Az utazás (képileg) Sárospatakon kezdődik, mégpedig egy Szerencsre tartó személyvonattal A 418.152 (leánykori nevén M41 2152) szépen néz ki és kellő lendülettel is gyorsítja az egyébként nem valami óriási vonatát Bély állomása Tiszarcsernyő után az utolsó, láthatóan régóta elhagyatott Az épülettel szemben 2 széles nyomtávú Dongó várakozik Sőt, már az orrunk előtt is érkezik egy vonat, mégpedig a kettes számú Dvojicska (131.003/004) egy Eas kocsikból álló vonattal Szombat reggel nincs nagy mozgás Tiszacsernyőn, bár ez a csatolt Pantograf érdekesen lett leállítva
Sárospatak Sárospatak Biel Biel Biel Čierna nad Tisou
A 183.029 nem hozta a vonatát, hanem viszi majd, tovább Csapra Egy kis betekintés az átrakó körzetbe, bár innen tényleg nagyon kevés látható Már közelít is az előbb látott tehervonat, lépéstempóban Itt már a határ előtt pár száz méterrel lévő útátjáróhoz érkezik. A határponton 1 percre megállt egyébként, schengeni külső határ lévén itt is van kontroll Közben a széles nyomtávon is megy a munka, a 773.808 (ex 773.003) tolat egy ukrán kocsikból álló vonattal Haladunk tovább északra, a másik szlovákiai szélesnyomtávú vasútra. Mátyócon most 2 érdekes mozdony vár, mégpedig a magánvasúti 770.812 és 814. Ők újkori átépítések, életük nagyobb részén normál nyomtávú iparvasúti gépek voltak, a hátsó darab ráadásul még egészen fiatal, alig 32 éves, szemben a 812-es 44-ével
Čierna nad Tisou Čierna nad Tisou Čierna nad Tisou Čierna nad Tisou Čierna nad Tisou Maovce
A depóba most nem nézünk be, csak a normál nyomtávú szakaszra nézünk be, itt 2 721-es mellett a 770.095 napozott A következő megálló észak felé Stakčín (Takcsány). A 011-es nem csak úgy önmagában áll itt, a hozzá tartozó motorkocsi éppen körüljár Már jön a 812.039-es. Ezzel búcsúzunk Szlovákiától, legközelebb közel 2 hét múlva térünk csak ide vissza Már átértünk a határon, ez Nowy Łupków ex-állomása. A rozsdás andráskereszt az egykori kisvasútnak szól, a sínek még itt vannak, de járni már nagyon régóta nem járt erre semmi Jelenleg ez az egy használható vágány van, ezt sem használták azonban 20 hónapja. Idén nyáron nem járt erre személyvonat sem, mivel előzőleg vágányzárak miatt a teljes vonalon buszok jártak a vonatok helyett. Azaz a 20 hónap mégsem igaz, mivel tehervonatok a látogatás előtti napokban 3 napig jártak erre, mivel a másik két szlovák-lengyel átkelő vágányzárak miatt le voltak zárva Itt látszik, hogy 3 vágány is volt az állomáson
Maovce Stakčín Stakčín Nowy Łupków Nowy Łupków Nowy Łupków
A síneken a rozsda itt még nincs 48 órás Łupków bejárati jelzőjét már egyszer eltemettem, most újra működik Tuiristák ilyenkor is vannak, ők egy közeli menedékházat kerestek A kijárat Zagórz felé Szolgálattervő télen-nyáron van A mezőlaborci kijárat
Nowy Łupków Łupków Łupków Łupków Łupków Łupków

    [Home] [Next] [Last]