2012.06.24. SK Diesel Tour Slovakia 2012


    [Home] [Next] [Last]

Vasárnap reggel a pozsonyi főpályaudvaron. A Herkules látványa mindennapos, na de mi áll  hármas peron mellett? A 830.004, avagy régi jelölése szerint az M262.004 a legidősebb meglévő Szlovákiában. 2006 óta a vlaky.net egyesület tulajdona, mostanra jutottak el oda, hogy minden igényt kielégítően használható jármű lett belőle. A Kredenc egyébként idén már 63 éves. Élete első 25 évét Plzeňben töltötte, majd Rakovník és Tábor következett. Egy rövid zdicei közjáték után 1985-ben került a Keleti Vasút területére, egész pontosan Homonnára, ahol 2003-as leállításáig szolgált Ma a vonatunk a múzeum területéről indul, íde az előbb látott szerelvénnyel jutunk el. Még korán van, most élesztgetik a mai programban részt vevő gépeket Egy különlegesség a közeli Slovnaft telephelyről: a 717.601-es angol eredetű mozdony, a Hunslet gyártotta 1969-ben Dodo egy régi-új termék: először 1986-ban született 163.053-ként, pár éve azonban 361-es prototípusként próbál kijutni a sínekre. Idén úgy tűnik végre sínen van a program, alig 2 év késéssel... Bár a 210.040 Cargós logót visel, azonban mégsem oda, hanem a személyszállításhoz tartozik 2012. februárja óta, csakúgy mint 5 társa és jó pár 721-es is
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava
A kitelepített Dongó roncsok mögött a 240.030-as Laminátka várakozik Az itteni Keleti pályaudvar eléggé lerobbant Peronból is csak ennyi jutott neki A kizárólag tehervonatok által használt vágányon haladunk a Predmestie állomás felé. Vonatunk a mai napon is kapott két ZSSK kocsit, hogy a helyi vasútbarátok is velünk tarthassanak, ezen a napon (legalábbis a nap elején) elég sokan így is tettek A CRW 241.002-ese A túloldalon még román színekben pompázó társa van leállítva a drót nélküli iparvágányon
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava
A mai első célpontunk egy elveszőben lévő állomás a város közepén. Bratislava Filiálka, régi nevén Fiók állomása pár éve még bonyolított némi teherforgalmat, ma már teljesen kihalt, csoda hogy a pálya még járható Amint látszik járható vágány már csak egy van, így körüljárás helyett mi is csak visszatolni tudunk majd Az első magyar (ló)vasút Pozsony-Szentgyörgy között indult meg 1840-ben, az első pozsonyi állomása arrafelé van alig pár száz méterre Ez egy hatalmas üres terület a város közepén, vajon meddig marad ilyen? Az állomásépület A vonat előrehúz amennyira lehet
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava
Itt van a vége Itt már egy újabb, még különlegesebb vonalat cserkészünk be. Alattunk a pozsonyi kikőtőbe vezető régi vonal, mi az Meg is jöttünk, a kikötői A kikötőben a Lokorail magánvasút a szolgáltató, most kivételesen a saját erőnkből haladunk végig, bár előzetesen arról volt szó, hogy ez a mozdony kalauzol majd minket Kikötő Ottjártunkkor vasárnap is folyamatos volt a munka
Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava Bratislava

    [Home] [Next] [Last]