2012.03.18-19. CZ+PL+AT Trutnov-Œcinawka Œrednia-Kudowa Zdrój-Lichkov-Mor. Nová Ves-Gänserndorf


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

A hirdetmény szerint 2010.03.04-től visszavonásig buszok közlekednek. Olyan nagy kínálat buszokból sincs, egyes napokon csak egy pár busz jár, a maximum is alig 3 pár... Kłodzko felé az első (ex) állomás Lewin Kłodzki. Valaha 3 vágányos állomás volt, a 2009-es napi 5 vonatpár már a múlté, csak az itt lakók kutyájának ugatása veri fel a vidéki csendet Tegyünk egy rövid sétát a pályán Arról jöttünk, a megállóhely lámpái még a helyükön. Tervek vannak az újrainditásra, hiszen igény az van, csak a pénz hiányzik... Egy csodálatos viadukton vezet át a vasút A túlvégen egy tüzelőállás várja, hogy mikor csúszik már le a töltés széléről
Kudowa Zdrój Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki
A pályát egészen fiatal, 1987-es sínek alkotják, a vezetősínben viszont ilyen régiségek találtak új életre Bár a többség Krupp sín, előfordul itt bochumi 1892-es... ...de akár Trzynietz 1942-is... ...vagy éppen ilyen teljesen kopott AH 1894-es sín is. Haladunk délre szorgalmasan Miedzylesie felé, főútról le, kisútra fel, majd térnénk vissza a főútra... nem én voltam az egyetlen aki a látványon megállt a fejét vakarni, de láthatóan csak egy bátor indult neki az útnak, aki hamar vissza is tért onnan... Na mindegy, akkor térjünk vissza a mellékútra. Międzylesién csend honol és hullaszag, a teherforgalom vasárnap délután itt is leáll, a személyforgalmat is ez a KD festésű, de PR tulajdonú EN57-es képviseli félreállítva
Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki Lewin Kłodzki Poniatów Międzylesie
Dizájnos kürtök Odabent is változatlanul hülyeségeket mutat a kijelző, mint sok éve mindig... Międzylesie után kinézek egy szép helyet, ahol tökéletes a napállás, már csak a vonatnak kell jönnie. De mire jön, elbújik a nap... Az ellenvonatot Lichkovnál várjuk meg, Wanda Kłodzkóból hozza a pardubicei sebesvonatot Érkezik a csatlakozás, immár Štíty helyett Moravský Karlovból, mellette a Junior Market 721.549-ese, amit ott hasznosítanak ahol tudnak, vitt már ablakos különvonat is, de Pozsonyva is vitt már vadiúj emeletes szerelvényt a gyártótól Széo kis gyülekezet, Wanda mellé egy teljesen felesleges VÁROSI Elefént állt (errefelé valamirevaló várost nagyítóval sem találni, csak az ideális szerelvényforduló kialakítása miatt jár ide), amit egy 810-es motorka, és az előbb már látott öregecske Hektor egészít ki
Międzylesie Międzylesie Międzylesie Lichkov Lichkov Lichkov
Ma még hosszú út vár ránk, egy rövid szünetet azért beiktatunk Zábřehben. A 163-as számomra szokatlanul a csonkavágányon áll és Šumperkbe készül Jeseník felől éppen érkezik a 754.080. Hogy pont most jött, merő véletlen, nem volt nálam menetrend, így csak megérzésre néztem be ide. Ráadásul a 80-as még hiányzott a gyűjteményemből, így dupla a boldogság Még egy Búvár, bár ő remot Ma ezzel a két Šumperk-i vonattal búcsúzunk Hétfőn reggel a 330-asnak számozott Přerov-Břeclav vonalat érjük el, egészen pontosan Moravská Nová Vesnél. Várni sem kell, alig 2 percen belül jön az első vonat, a 363.035 húz egy konténervonatot. A képből azt hinnénk, hogy minden rendben, de errefelé ez a helytelen vágány, tehát vagy vágányzár, vagy... ...a helyesen jön egy gyorsabb vonat, mégpedig az olomouci gyors
Zábřeh na Moravě Zábřeh na Moravě Zábřeh na Moravě Zábřeh na Moravě Moravská Nová Ves Moravská Nová Ves

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]