2012.03.18-19. CZ+PL+AT Trutnov-Œcinawka Œrednia-Kudowa Zdrój-Lichkov-Mor. Nová Ves-Gänserndorf


    [Home] [Next] [Last]

A prágai gyors megérkezett Trutnovba, így vasárnap délelőtt a remot 750.706 hozta, a beceneve is jó: Spencer A helyi depó is a személyszállításé, így a Hrádec Královéból ide szakadt tehermozdonyok a túloldalra szorultak ki Liberecben már láttunk új festésű classic 750-eseket, itt most a 235-ös látható a 222-essel párban Trutnov fölött még ilyenkor is vannak síelhető hegyek Spencerrel együtt mi is átértünk az állomás másik végére. Időközben beérkezett Kolín felől egy sebesvonat, ők még egyszer találkoznak majd a visszaúton is Chlumecben Trutnovból a neves Adsrpachon át lehet eljutni a Metuje meni Teplicébe. Ilyenkor a tavaszi köztes szezonban elég ritkásan járnak erre a vonatok, a járatos 810-es most is itt pihen. Nyáron ezzel szemben sűrű menetrend van érvényben, minden vonathoz ide-oda van csatlakozás. Sokan utaznak errefelé vonattal, amit elősegít, hogy Adrspach környékén sehol nem lehet megállni, a kevés méregdrága parkolónál meg akár egy család esetében is olcsóbb a vonat
Trutnov Trutnov Trutnov Trutnov Trutnov Teplice
Kicsit vagyunk csak odább, ez Mezimestí. Az állomáson csend honol, egy vonat sincs. A megszűnt depóban is csak két vonat pihen, a 854-es tankolni állt be, a 814-es Regionovára meg csak délután lesz szükség, addig itt napfürdőzik Ilyen Eas kocsi ezrével fut, az egyetlen különlegessége, hogy március 15-én indult Jihlavából, azaz egyszerre jártunk ott Ilyenkor vasárnap megáll a teherforgalom, az teherpályaudvaron  két szerelvény várja a hétfőt, hogy érte jöjjenek Lengyelországból, míg az épület mögött a helyi tartalék 742.353 tölti az akkumultárokat (ez a jobb oldali ablak előtti lámpából látható) Már többször is haladtunk itt kelet felé, most a határ túloldalán Tłumaczówban nincs mozgás, a kőrakodó mellett ez az egyetlen teherkocsi árválkodik Œcinawka Œrednián szintén hétvégi csend van, az egyetlen egyből látható mozdony ez a TEM2-es, de ez sem mozdul... Sokáig viszont nem kell várni, a vezér szétakaszt és indítja is a gépet. Nagyobb füstöt vártam, ehhez képest az ütött-kopott gépből alig jött ki ez a kis pamacs
Meziměstí Meziměstí Meziměstí Tłumaczów Œcinawka Œrednia Œcinawka Œrednia
Kicsit eldugva azért van itt másik mozdony is, a PKP Cargo SM42-ese mellett egy Dolkom pályás szerelvény is áll. Sajnos, hogy most nincs nagy mozgás, újabban ugyanis már nemcsak ST43-as Sulzerek, de egyre tinkább Szergejek járnak már erre Közben közelít a TEM2-es, egészen rácsattan a kék gépre Aztán visszafordul és beáll a daru alá. Volt egy kis szünet is, amíg a vezető megnézte, hogy elfér-e alatta Œcinawka Œrednia utána Radkówba látogatunk, ahova egykoron közvetlen vasútvonal vezetett, illetve sínek itt-ott még ma is vannak, mint például itt, a végállomáson A váltókörzet Œcinawka Œrednia felé még a helyén van, ami elég érdekes, mivel miután 1987-ben leállt a forgalom, 1999-ben elvileg végig felszedték a vonalat Egy szép nemzeti parkon és némi havon átvágva átérünk Kudowa Zdrójba. A Klodzkóból ide vezető vonal valaha tovább folytatódott a csehországi Náchodba, talán nem meglepő, hogy 1948-ban felszedték a határon átvezető részt. 1950 óta innen nem vezet tovább a vonal, ezért is igen meglepőek az arrafelé néző kijárait jelzők, főleg, hogy még mielőtt összeérne a két vágány, földkúpban végződnek
Œcinawka Œrednia Œcinawka Œrednia Œcinawka Œrednia Radków Radków Kudowa Zdrój
Az 1905-ben még Kudowa Sackisch nevet magán viselő állomásépület ma már csendes, 2010 márciusa óta nem járnak már ide vonat, a rossz pályaállapotra hivatkozva. Forgalom pedig lenne, még ezen az (igaz, tökéletes) kora tavaszi napon is tele volt a város turistával Viszonylag sokáig jártak erre gózösök, ezért szükséges a gőzcsonk. A gőzt egy kiszolgált gőzös szolgáltatta az állomáson, sajnos ez már nincs meg Mivel ide egészen a végéig mozdonyos vonatok jártak, ezért a körüljárás kicsit macerásan működött, visszatoltak a balra lévő részre a vonatok, ott körüljárt a mozdony, majd visszaállt a peron mellé. Ha hosszabb vonat érkezett, akkor arra a peronra érkezett a vonat, ahol most állunk, onnan kellett átállni a szomszéd részre, körüljárni, majd visszatérni ide A régi fűtőház már üzem kívül van Pár lakókocsi még megbúvik a háttérben Az épület előtti peron bár hosszú, viszont a jelzője (a kép közepén) elég rövidre szabja, míg a második peron valóban hosszú vonatokra van méretezve
Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój Kudowa Zdrój

    [Home] [Next] [Last]